Sv: Medryttartråden 3
Jag heter Emma, är 21 år och bor i Södra Stockholm. Hästen står på landet, ca 35 min bilväg bort... Men är så fin att resvägen inte spelade någon roll
Jag har ridit ca tre år på ridskola, sen ett litet uppehåll och sen åkte jag till Belgien och jobbade i fälttävlansstall för Karin Donckers (hon kom fyra Vm eller vad det var
). Då fick jag rida minst en häst varje dag, ofta två. Jobbade i stallet 6 dagar i veckan och åkte med som groom på tävlingar, så gissar att jag lärde mig mer på tre månader där än på de tre åren på ridskolan.. Hade världens bästa ridinstruktör
sen har jag inte ridit på hela sommaren innan jag provred denna herre =)
Hästens namn:
Dusty
E.
Donnerfly
U.
Misty
UE.
Maraton
Ras:
Svenskt halvblod
Kön: valack
Ålder: 8 år
Hur länge har du varit medryttare på hästen? Provred den 7 november och började som medryttare 11 november.
Vad brukar ni göra? Ta långa mysiga ridturer i skogen och träna i ridhuset. Hittills har jag bara hunnit rida för tränare en gång, men ibland är det lite pusslande bara att ta sig ut till stallet tex när bilen går sönder :P Just nu har det bara blivit att jag tränat dressyr men målet är att även träna lite hoppning, men jag har inte bråttom.
Än så länge har jag inga bilder på när jag rider tagna med proffskameran, men det kommer väl. Här är lite bilder iaf!
Efter ridlektion=)
Ute på tur, hellre för mycket reflexer än för lite, man vet aldrig om det hinner bli mörkt
Och i jakttider vill man synas!
Såhär såg det ut tidigare i vinter när vi begav oss ut på tur =)
Avrundar med en liten film från provridningen:
http://www.youtube.com/watch?v=zRGZMQMTH3o
Vad tycks? =)