Medryttaren ramlar av och jag är orolig, för hästen!

Sv: Medryttaren ramlar av och jag är orolig, för hästen!

Alltså, jag tycker att din häst ska jobbas med så att medryttare vill rida henne överhuvudtaget....:crazy:

exakt, hon TESTAR! vilket hon lär göra med vilken medryttare som helst o du kan ju KNAPPAST kräva att alla ska sitta kvar? som nån sa, LÅT henne rida på ridbana under DIN uppsikt tills det verkar funka så slipper det bli massa tjafs.
alt att hon nöjer sig med att skritta ut tills dom lärt känna varandra.. men du kanske inte tillåter det heller....:angel: förresten, det finns sadelklister att köpa, kanske skulle va nåt?:idea:
Nej man kan inte kräva att folk ska sitta kvar.
Jag har mina flygturer ibland jag också.
Men tex förra medryttaren sa ju ifrån och så va d inga mer problem under alla månader hon red.

Klart hon får skritta ut!? Sluta.
Dock har hon flygit av i skritt... Det har inte vart några problem i trav o galopp.

Finns det sadelklister? :crazy: .. hur funkar det..

Alltså, jag tycker att din häst ska jobbas med så att medryttare vill rida henne överhuvudtaget....:crazy:
Vad vet du om det?

Det är många som vill rida henne.
Varför skulle de inte vara det?
Hon är jättesnäll och mysig att rida ut.
Hon har inte hållt på såhär innan.
Hon testade förra medryttaren lite men hon sa ifrån och så va allt bra.
Hon red i bra många månader och det vart aldrig några problem.

Vad löjliga många av er är!. Ni behöver inte hoppa på mig på det jävla viset!
Jag trodde buke va ett forum med vänner som kunde ge tips på ett VÄNLIGT sätt men ni hoppar bara på och kastar skit. Ni är inte ett dugg värda många av er.

Jag vet att kommer gå dåligt för att jag redan vart med om det flera gånger. Därför vill jag bara ha medryttare som rider ut.
Eftersom det inte va såhär med förra medryttaren kanske de helt enkelt passade bättre ihop.

Hon provred och det fick jättebra i början.
Vania har börjat på senare tid att fåna sig.
Får hon chansen att testa och ta över så gör hon det.

Där ser du. Det har med din inställning att göra.

Jag tycker det låter som att du är en sån som tror att det bara är DU som klarar hästen.
Hur länge har du haft hästen? En månad?
Nej, vad jag förstått har du haft hästen ett bra tag, och då måste du även ge medryttaren chansen att lära känna hästen.
ELLER säg till henne NU! att hon inte får vara medryttare. Du kan inte sitta här och beklaga dig utan att ens diskutera det med henne.

Du borde skämmas.

Vad löjliga många av er är!. Ni behöver inte hoppa på mig på det jävla viset!
Jag trodde buke va ett forum med vänner som kunde ge tips på ett VÄNLIGT sätt men ni hoppar bara på och kastar skit. Ni är inte ett dugg värda många av er.

Vem är det som är löjlig egentligen? Du sitter här och kastar skit på din medryttare utan någon som helst ödmjukhet.

TÄNK OM hon sitter och läser det här. Du kan förstöra en människas LIV genom att sitta och skriva sånhär skit!

Där ser du. Det har med din inställning att göra.

Jag tycker det låter som att du är en sån som tror att det bara är DU som klarar hästen.
Hur länge har du haft hästen? En månad?
Nej, vad jag förstått har du haft hästen ett bra tag, och då måste du även ge medryttaren chansen att lära känna hästen.
ELLER säg till henne NU! att hon inte får vara medryttare. Du kan inte sitta här och beklaga dig utan att ens diskutera det med henne.

Du borde skämmas.

Nej. Du borde skämmas. Du är skamlig och elak! :rofl: Fy så patetiskt.

Jag har pratat med henne!
Som jag skrivit så ser hon INGET problem i att ramla av för hon klarar sig alltid säger hon, men hon säger att jaja det gör väl inget om hästen springer hem. :crazy: Är det shyst?

Jag har haft hästen i flera år och tkr du ska hålla käft för jag har skrivit att jag har haft medryttare som funkat jättebra!
Även min sambo rider henne jättebra, min bästa vän Maria rider henne superbra!
Så inte fan tror jag att jag är den enda som rider henne bra! :mad:
Men denna medryttaren har enligt vad jag sett i paddock och vad hon säger själv inte kunskap nog till allt vania hittar på på banan.

Vem är det som är löjlig egentligen? Du sitter här och kastar skit på din medryttare utan någon som helst ödmjukhet.

TÄNK OM hon sitter och läser det här. Du kan förstöra en människas LIV genom att sitta och skriva sånhär skit!

Men håll käft med dig. Jag vill inte ha din hjälp, lr snarare stjälp.

Jag rådfrågar mina vänner istället som kan läsa.
Inte för att de alltid håller med mig, för det gör de inte, men för att de kan ge tips på ett vänligt sätt.

Och som jag skrivit så har jag pratat med henne.
Hon bryr sig inte om att hästen springer hem.

:bow:

"Kallar du det att du lärt en häst att gå bra i paddocken som fortfarande stegrar och fånar sig?"

Ok, en 5 åring får rida din häst i paddocken men inte din medryttare för att få en chans att lära känna din häst???

Om jag var din medryttare hade jag blivit så sjukt jävla ledsen av att läsa allt du har skrivit i denna tråd om henne. Hon är inte värd såna här påhopp & jag hoppas hon hittar en trevligare ägare och häst att få rida.

Senast ändrad av en moderator:

Ha tagit en promenad med hundarna och andats lite. :angel:

Ursäkta att jag bad dig hålla käft.
Men ni får gärna läsa INNAN ni uttrycker er dåligt.

Ok, en 5 åring får rida din häst i paddocken men inte din medryttare för att få en chans att lära känna din häst???

Om jag var din medryttare hade jag blivit så sjukt jävla ledsen av att läsa allt du har skrivit i denna tråd om henne. Hon är inte värd såna här påhopp & jag hoppas hon hittar en trevligare ägare och häst att få rida.
Hon känner väl att det är barn. Och han skrittar ju bara och nån går med på banan. Ute är hon ju snäll. Men de funkar bra ihop. Alla människor funkar inte med alla hästar. Varför är det så svårt att förstå?

Surprise. Hon har läst. Och tar inte illa vid sig :smirk:
Det är ju dumt av henne att inte bry sig om fall hästen springer hem, men det verkar inte ni förstå? Ska hon BARA tänka på sig själv?

:bow:

"Kallar du det att du lärt en häst att gå bra i paddocken som fortfarande stegrar och fånar sig?"
Fy sjutton för såna som er. Ni bara bugar åt allt elakt ni kan hitta.
Hoppas du är nöjd och glad. :smirk:
Ni vet fortf inte vad ni skriver om. Det är inget att buga åt, du vet ingenting om min häst.

Och detta är något hon började med i nya stallet.
Hon testar gärna på nytt osv efter en flytt, det är på väg framåt.

Om hon nu inte passar med din häst, varför ber du inte henne sluta för då? Har du ens låtit henne PROVA rida i paddocken? För du VISSTE ju inte att det skulle gå bra när 5 åringen red på hästen första gången..

Ja, det är väl dumt av henne att inte bry sig att hästen springer hem. Det kan jag hålla med om. Men har du förklarat det för henne?

Jag ser dock inte att denna tråden leder nånstans förutom till påhopp och aggressioner, åt båda håll.
Ni tycks ju vägra lyssna. Men visst om ni tkr det är ok att ngn rider eran häst o skiter i att den springer hem över bilvägar osv, så varsegod.
Jag lägger ner.

Tack till er som gav tips på ett vänligt sätt istället för att spy galla!
Och far å flyg åt er som är som.. ja... ;)

Om hon nu inte passar med din häst, varför ber du inte henne sluta för då? Har du ens låtit henne PROVA rida i paddocken? För du VISSTE ju inte att det skulle gå bra när 5 åringen red på hästen första gången..

Ja, det är väl dumt av henne att inte bry sig att hästen springer hem. Det kan jag hålla med om. Men har du förklarat det för henne?

Hon har ridit i paddocken flera gånger!
Jag skulle aldrig uttala mig om det om jag inte sett det först! :idea:

Men Vania har vart ett helskotta dagen efter för mig och de andra i stallet har berättat hur det sett ut. Har bara slutat med att de ridit ut istället alt avslutat ridn för dagen.
Jag har vart med o förklarat hur hon ska göra men det funkar helt enkelt inte. Då börjar vania sura på andra sätt. (sätter sig på röva :o )

Jo jag har pratat med henne och sagt att jag vill gärna inte att du tar så lätt på det för vania kan ju bli påkörd när hon drar hem!
Men hon verkar inte ta till sig det.. :(

Visa ansvar.
Det är ditt ansvar att inget händer varken häst eller medryttare. Medryttaren skall givetvis aldrig rida ut i skogen, eller ännu värre, på trafikerad väg, innan hon helt och hållet behärskar hästen i paddock!! Och det i alla gångarter! Fullständigt livsfarligt!!
Kan du inte hantera din häst så bra att du kan låta henne rida henne i paddock skall du givetvis inte ens tänka på att släppa ut ekipaget på vägen- Fullständigt oansvarigt! Vänta med att skaffa medryttare tills du kan hantera hästen själv och rida till den efter det att din medryttare ridit henne i paddock, om det nu kommer att behövas.
Har själv hästar och medryttare och skulle inte komma på tanken att släppa ut dem på vägen innan häst och ryttar lärt känna varandra i paddock- gärna ridit lektion för lärare. Framför allt inte på hästar som har problem och de som är svårridna.
Huu!!

Jag tänker inte ens hjälpa dig mer eftersom du är otrevlig.

Jag har läst allting och jag tycker ändå synd om den stackars medryttaren.
Skaffa en ny om hon inte duger, svårare än så är det väl inte?!

Men varför lät du ens henne börja om det inte fungerade i paddocken för henne?

Jag tycker du borde säga upp henne för det verkar bara vara problem för dig ändå. Skaffa dig någon ny duktig tjej som bara vill rida ut i skogen (Är svårt att få tag på duktiga som bara vill rida ut....)

Men varför lät du ens henne börja om det inte fungerade i paddocken för henne?

Jag tycker du borde säga upp henne för det verkar bara vara problem för dig ändå. Skaffa dig någon ny duktig tjej som bara vill rida ut i skogen (Är svårt att få tag på duktiga som bara vill rida ut....)

Det funkade i början, då tog hon det lungt i paddocken.
Ute va inge problem heller.
Hon är trevlig och skötsam, så hon fick börja.
Jag har berättat att Vania kan vara som hon är men det va inga problem sa hon. det kunde hon hantera.
Sen har vania börjat testa och då sa jag att rid ut i stället då där hon är snäll, vilket hon ju är! Och hon märkte också att det funkade bra. men så har vania börjat fåna sig i skritt, låtsas bli rädd och svänga runt..

Jo det är svårt att hitta medryttare.
Nu har det lugnat sig med jobbet så jag behöver ingen egentligen, men det är ju kul att ha ngn att rida med.
Jag försöker dock övertala fd medis att komma tillbaka, men hon har inte tid. :(
Hon va inte superduktig, men hon hade bra balans och passade bra ihop med just den här hästen.

Jag tänker inte ens hjälpa dig mer eftersom du är otrevlig.

Jag har läst allting och jag tycker ändå synd om den stackars medryttaren.
Skaffa en ny om hon inte duger, svårare än så är det väl inte?!

Jaja. För du är ju supertrevlig som hjälper till på ett så bra sätt. Jovisst.

Jo det är svårt att hitta ny medryttare. och hon är trevlig och skötsam, och det är inte alla gånger de sköter sig. :crazy:

Och jag ville kanske bara ha lite tips på hur man annars kunde hantera situationen men det enda alternativet är väl o hitta ngn som passar ihop med hästen bättre, alt fortsätta jobba själv med henne som jag antagligen kommer göra inför allt tävlande i sommar.

Men varför rider du inte ut med henne med din andra häst då? & försöker hjälpa henne när Vania dummar sig & förklara hur hon ska göra.

Eller.. sköt hästen själv. Det verkar vara den bästa lösningen.

Men varför rider du inte ut med henne med din andra häst då? & försöker hjälpa henne när Vania dummar sig & förklara hur hon ska göra.

Eller.. sköt hästen själv. Det verkar vara den bästa lösningen.

Den hästen jag har nu har precis kommit hem från fodervärden och vi går igenom en ganska jobbig process, svårt att förklara.
OM vania börjar dumma sig ute med medis så blir han inte direkt bättre, och då lär vania dumma sig mer o så blir det en ond cirkel.
Men det kommer ev en snäll häst över sommaren så då kan jag ju rida med.
Men jag har förklarar hur hon ska göra men hon hinner ju inte.
De skrittar och helt plötsligt börjar hon fåna sig och vänder.
Då är det för sent för då ligger hon på backen :confused:

Jo, att rida själv funkar nog bäst just nu.

har typ läst hela tråden.

Om du inte vill rida med på araben, kan du gå med, eller byta medryttare för det verkar inte som om några tips som du fått faller dig i smaken. Kanske din bästa kompis eller pojkvän har möjlighet att rida hästen?

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 549
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 642
Senast: Lavinia
·
Hästvård Efter lång vinter med dålig häst har allt varit bra. Första tävlingen avklarad och gjorde denna obsevationen. Normal avföring i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 355
Senast: super
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 879
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar