Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej man kan inte kräva att folk ska sitta kvar.exakt, hon TESTAR! vilket hon lär göra med vilken medryttare som helst o du kan ju KNAPPAST kräva att alla ska sitta kvar? som nån sa, LÅT henne rida på ridbana under DIN uppsikt tills det verkar funka så slipper det bli massa tjafs.
alt att hon nöjer sig med att skritta ut tills dom lärt känna varandra.. men du kanske inte tillåter det heller.... förresten, det finns sadelklister att köpa, kanske skulle va nåt?
Vad vet du om det?Alltså, jag tycker att din häst ska jobbas med så att medryttare vill rida henne överhuvudtaget....
Jag vet att kommer gå dåligt för att jag redan vart med om det flera gånger. Därför vill jag bara ha medryttare som rider ut.
Eftersom det inte va såhär med förra medryttaren kanske de helt enkelt passade bättre ihop.
Hon provred och det fick jättebra i början.
Vania har börjat på senare tid att fåna sig.
Får hon chansen att testa och ta över så gör hon det.
Vad löjliga många av er är!. Ni behöver inte hoppa på mig på det jävla viset!
Jag trodde buke va ett forum med vänner som kunde ge tips på ett VÄNLIGT sätt men ni hoppar bara på och kastar skit. Ni är inte ett dugg värda många av er.
Där ser du. Det har med din inställning att göra.
Jag tycker det låter som att du är en sån som tror att det bara är DU som klarar hästen.
Hur länge har du haft hästen? En månad?
Nej, vad jag förstått har du haft hästen ett bra tag, och då måste du även ge medryttaren chansen att lära känna hästen.
ELLER säg till henne NU! att hon inte får vara medryttare. Du kan inte sitta här och beklaga dig utan att ens diskutera det med henne.
Du borde skämmas.
Vem är det som är löjlig egentligen? Du sitter här och kastar skit på din medryttare utan någon som helst ödmjukhet.
TÄNK OM hon sitter och läser det här. Du kan förstöra en människas LIV genom att sitta och skriva sånhär skit!
Hon känner väl att det är barn. Och han skrittar ju bara och nån går med på banan. Ute är hon ju snäll. Men de funkar bra ihop. Alla människor funkar inte med alla hästar. Varför är det så svårt att förstå?Ok, en 5 åring får rida din häst i paddocken men inte din medryttare för att få en chans att lära känna din häst???
Om jag var din medryttare hade jag blivit så sjukt jävla ledsen av att läsa allt du har skrivit i denna tråd om henne. Hon är inte värd såna här påhopp & jag hoppas hon hittar en trevligare ägare och häst att få rida.
Fy sjutton för såna som er. Ni bara bugar åt allt elakt ni kan hitta.
"Kallar du det att du lärt en häst att gå bra i paddocken som fortfarande stegrar och fånar sig?"
Om hon nu inte passar med din häst, varför ber du inte henne sluta för då? Har du ens låtit henne PROVA rida i paddocken? För du VISSTE ju inte att det skulle gå bra när 5 åringen red på hästen första gången..
Ja, det är väl dumt av henne att inte bry sig att hästen springer hem. Det kan jag hålla med om. Men har du förklarat det för henne?
Men varför lät du ens henne börja om det inte fungerade i paddocken för henne?
Jag tycker du borde säga upp henne för det verkar bara vara problem för dig ändå. Skaffa dig någon ny duktig tjej som bara vill rida ut i skogen (Är svårt att få tag på duktiga som bara vill rida ut....)
Jag tänker inte ens hjälpa dig mer eftersom du är otrevlig.
Jag har läst allting och jag tycker ändå synd om den stackars medryttaren.
Skaffa en ny om hon inte duger, svårare än så är det väl inte?!
Men varför rider du inte ut med henne med din andra häst då? & försöker hjälpa henne när Vania dummar sig & förklara hur hon ska göra.
Eller.. sköt hästen själv. Det verkar vara den bästa lösningen.