Maxvikt på voltigehäst?

M

Mark

På en höft, hur många kilo orkar en voltigehäst springa runt med?

Sv: Maxvikt på voltigehäst?

Beror på storlek på häst naturligtvis, vi har tre olika hästar som orkar olika mycket.
C-ponnyn tar endast en person i taget, likaså Kisen som är 165 cm hög, Nelly kommer att orka tre personer när hon är musklad och klar, då skulle jag tippa på att det blir runt 150 kg iaf.

Tittar man internationellt finns det hästar där två normalbyggda killar + en tjej är uppe samtidigt och då ligger vikten högre ändå. Många av de hästarna är dock väldigt stora och grova. (inte ovanligt med mankhöjder på 180 cm)

Nöjd ;) ?

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 209
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 758
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 642
Senast: Blyger
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka