Matmissbrukaren flyttar in!

Sv: Matmissbrukaren flyttar in!

Det blir fantastiskt fint!'

Älskar golven, tapeten i köket, den glittriga väggen och så klart, allt rosa i tjejens rum :D

Ni är grymma på att renovera.
Gillar verkligen tapeten i köket. Att ni orkar, själv tycker jag det är jobbigt med renovering trots att jag aldrig ens försökt.
Vi ska få ändan ur vagnen nu i vår och renovera köket så det är kul att få se nån som verkligen kan ta tag i saker och få det gjort.

Ja, det är väl inte alltför vanligt med sånt kakel. Har inte sett mer än ett annat kök som har det. Men det är roligt med något annorlunda :)

Tack!

Det syns inte på bilderna men det är påfåglar på kökstapeten med. Tycker dom är helläcker!
Jag älskar också rosa, ju mer desto bättre :D

Tycker det är jätteroligt att sitta och planera hur allt ska bli, men gillar man inte sånt så blir det ju svårt att komma igång. Men sen när man väl är uppe i allt så går det av bara farten. Men erkänner att det ska bli skönt när allt är klart. Just nu längtar jag mest efter ett fungerande badrum!

Roligt med nytt kök :)

Så duktiga ni är! Jag skulle definitivt ha velat sätta in en hylla i köket så att mittersta skåpet följer "linjen".

Vi har funderingar på det och sedan har vi ett skåp till vi har lite att fixa med innan köksskåpen är färdiga.
Ska bara lista ut hur vi vill ha det... Lättare sagt än gjort ibland.

Jag tycker att en av de svåra sakerna är att fundera ut HUR man gör det.

Jag har ett skåp under diskbänken som ska ut till förmån för en smal diskmaskin och ett smalt skåp. Men HUR jag ska få loss det är värre. Rören till köksblandaren sitter borrade rakt igenom skåpet och jag måste fundera ut hur jag ska få loss allt. Rörmokaren ska få dra om rören så diskmaskinen får plats.
Men som sagt, tills dess måste jag ha fått ut skåpet. Sticksågen sågar för djupt, fogsvansen går inte in i minihålen runt vattenrören.

Hade herrbesök som föreslog en sticksåg av manuell modell. Visste inte ens att sånt fanns.

Så, jag vet VAD jag vill göra men det som ger mig fler gråa hår är HUR jag ska klara ut det.

Därför låter det synnerligen avundsvärt att ni inte har några bekymmer att fundera ut hur saker ska ske!!

Vi hade exakt samma bekymmer som dig. Rören vid diskhon gick igenom skåpen men eftersom vi rev hel köket så kunde vi såga ut dom. Vi behövde också lägga om våra rör till både diskho och diskmaskin men det fixade själva även det. Rören till diskhon gick dessutom in i väggen och ut igen så det blev att karva i väggar och hålla på med. Vi hade inga problem med att komma på hur vi skulle göra men förstår att det inte är lika enkelt för andra.

Tack!

Det syns inte på bilderna men det är påfåglar på kökstapeten med. Tycker dom är helläcker!
Jag älskar också rosa, ju mer desto bättre :D
Jag älskar verkligen kökstapeten! Kommer du ihåg vad heter den/fabrikat?
Tycker också att det är kul med tapet och färg i köket, ofta är det så sterilt och tråkigt.

Pip studio är tillverkaren.

BildGoogla tapet påfågel så kommer den upp direkt :)
Finns i flera olika färger.

Dom har jättefina tapeter :)
Inte dom billigaste dock.

Det var ju inte ett så farligt pris. Vi gav 800 kr rullen.

Jag kan ha missat när jag skummade igenom tråden, men var kommer tapeterna i dotterns rum ifrån :)?

Och ni gör det verkligen jättefint i huset :bow:!

Tack :)

Dom är från Borås tapeter men utgick en månad efter att vi valde ut dom. Midbec har en likadan, fast stjärnorna är vita och basen rosa.

Nu äntligen börjar vi komma någon vart i renoveringen igen!
Min man skadade sin handled i vintras och fick gå med handledsstöd och fick kortisonsspruta, så vi har inte kunnat göra något sen vi la golvet i vardagsrummet. Men nu i förra veckan så kom tapeterna upp i vardagsrummet. Listerna kom hem igår så dom ska sågas ut och målas, sen är det mesta klart i vardagrummet. någon fönsterbräda och lite sånt bara.

Och nu är det dags att riva ut det hemska badrummet. Verkligen hatar färgen på badrumsskåpet :wtf:

Men vi har lite idétorka med färgerna så tänkte fråga om ni har något tips?
Beige och helvitt är uteslutet, men eftersom huset går i lite lantlig/new Englandstil så får det inte vara för modernt, då passar det inte in.
Tanken är att riva ut en del på väggen till höger sida från dörröppningen för att bygga en stor dusch där, och då kommer vi sätta in två handfat. Alltså åker badkaret ut, det kommer bli ett nere i tvättstugan istället. Toan kommer flyttas men handfatet blir där det sitter nu och ett stooort skåp under för förvaring.
Så något tips på färg och inredning?
Det blir klinker och kakel.
Och innan någon säger det - badrummet ska göras vid av hantverkare, men vi ska riva vägg och bygga upp ny, riva ut plastmattorna, badkar, toa, bestämma färger och skaffa inredningen m.m. innan själva.
Det är ingen brådska, vi har toa och dusch nere i källaren med :)

Badrummet är stökigt, fullt medveten om det :p , men det finns inga förvaringsutrymmen för tillfället.

20140515_132144_5374a554ddf2b321255b8182.jpg

20140515_132153_5374a79fe087c3322fb8170f.jpg

Förutom det röda golvet till gröna väggar är jag helt förälskad i färgsättningen! Hallen och köket är ju helt underbara :love: Men jag förstår om man tycker att det känns lite mycket...

hehe intressant hur olika man kan tycka! Jag tycker färgerna i hela huset är vidriga :D Förstår att TS gör om! ;)

• Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 455
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 062
Senast: nyttnick
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar