Min syster och jag delade rum som små i många år. Vi var inte alltid vänner, men tänker jag tillbaka på den tiden så minns jag mest de bra sakerna och inte de dåliga. Mina föräldrar valde till slut att dela av vårt rum med en stor spånskiva. Då fick vi varsitt "rum" (jag var tvungen att gå igenom min systers för att komma ut från själva rummet) och båda var nöjda. Den andra fanns ändå nära. Inte var det stort, men vi kunde ha det som vi ville. Det var dessutom bara att ställa sig i sängen så kunde man kika över skivan och in till den andra.
I min värld finns det viktigare saker än att barnen ska ha varsitt rum. Så länge de får utrymme att vara ifred när de behöver och vill. Och det måste kanske inte vara i ett eget rum. Det kan lika väl vara i föräldrarnas sovrum eller liknande.
I min värld finns det viktigare saker än att barnen ska ha varsitt rum. Så länge de får utrymme att vara ifred när de behöver och vill. Och det måste kanske inte vara i ett eget rum. Det kan lika väl vara i föräldrarnas sovrum eller liknande.