Det har du alldeles rätt i!
Men det kanske man inte orkar när klockan är 20 över 11 på kvällen
Det får bli imorgon eller något!
Vuxen approach: Jag har varit ute med vänner. Nu är jag trött och ska sova, vi kan prata mer imorgon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har du alldeles rätt i!
Men det kanske man inte orkar när klockan är 20 över 11 på kvällen
Det får bli imorgon eller något!
Fast alltså du bor i deras hus. De ställer en fråga när du kommer hem och du svarar så oförskämt? Mitt tips: vill du bli bemött som en vuxen, bete dig som en.Jag svarade att klockan var 23.19 och att vederbörande kunde knipa käft och försöka sova istället.
Hade mitt (vuxna!) barn sagt åt mig att knipa käften hade ungen åkt ut.
@Alexandra_W Jag känner mig inte riktigt bekväm med att fortsätta på det här spåret faktiskt - vill inte sitta och bedöma någons "mentala ålder" eller vad man ska säga.
Så sätter punkt här! Den som vill kan ignorera inlägget jag skrev (som du svarade på), reagerade bara starkt eftersom jag tycker att hela grejen är så respektlös.
Men är inte det här problemet?de har även hotat med att dra in föremåner vid enstaka tillfällen.
Nah! det borde gå att få dem att förstå. Men jag känner många nykterister som är på fest med mig och andra och de brukar vara precis lika roliga och galna som övriga personer på festen, och ha precis lika roligt som alla andra, vissa såklart roligare eftersom de är kul folk. Och deras föräldrar har såvitt jag vet aldrig brytt sig om de dricker eller inte, oavsett om de själva varit nykterister eller inte. , och iom att några klättrat upp över 50+ så råkar jag veta att de verkar inte heller lägga sig i sina barns vanor på området, så länge barnens hälsa inte hotas.Inte vad jag vet iaf. Mamma dricker inte, och har mig veterligen aldrig gjort. Pappa tar en öl till maten någon gång ibland...
Pappa har det definitivt, mamma vet jag inte.
Tack! Jo, det förstår jag också Men det är som det är, I guess...
Mot bättre vetande har jag trots allt ändå festat en hel del under hösten. Dock utan att dricka en droppe alkohol någon gång. Och jag har haft så kul, och utvecklats så mycket som människa av det
Jo det var det jag menade. Att det är märkligt att inte föräldrarna vill det. Antingen att @Dressyrtjejen_97 betalar sin del via extrajobb eller CSN lån. Det borde ju vara föräldrarna som propsade på det och inte tvärtom.Det är svårt att betala för sig när man studerar och föräldern indoktrinerat en att tro att studielån är djävulens påfund.
..
Det var ingen vidare kommentar. Säg istället "vi kan prata imorgon istället, jag går och lägger mig nu, godnatt"Jag svarade att klockan var 23.19 och att vederbörande kunde knipa käft och försöka sova istället.
Jo det var det jag menade. Att det är märkligt att inte föräldrarna vill det. Antingen att @Dressyrtjejen_97 betalar sin del via extrajobb eller CSN lån. Det borde ju vara föräldrarna som propsade på det och inte tvärtom.
Kontroll av ens vuxna barn är en illusion. Blir snarare motsatt effekt. Bra att du hade en motvikt med din mamma. Kan tänka mig att det är svårt om båda föräldrarna har samma synsätt. Antingen blir man nog som du säger livegen eller så bryter loss ganska radikalt (istället för det normala i små steg).Jag ser det faktiskt inte som märkligt om man ser det ur aspekten att föräldrarna vill behålla kontrollen.
Jag känner igen tendensen från min egen far. Ganska exakt faktiskt. Skillnaden är att jag ganska tidigt insåg den stora stora haken - man blir livegen. Så jag sa nej. Men jag har inga problem se mekanismen, och varför det "passar" föräldern.
(Min mamma var inte så, tvärtom, så jag hade en motvikt. Hade de varit enade hade det nog varit mycket svårare att inte fastna)
Nattliga funderingar, återigen. Måste du dricka när du är på fest? Eller kan du ha lika kul ändå?
Mot bättre vetande har jag trots allt ändå festat en hel del under hösten. Dock utan att dricka en droppe alkohol någon gång. Och jag har haft så kul, och utvecklats så mycket som människa av det
Men samtidigt vet jag att det är en vanlig uppfattning att "det inte går att festa utan att dricka". Vad anser ni om det?
Jag läste ihop med en tjej som var hårt kontrollerad hemifrån. Hon var i princip "satt på högskola för att ha något att göra tills hon blev gift". Frireligiöst hem. Det var verkligen inte lätt för henne att frigöra sig.Kontroll av ens vuxna barn är en illusion. Blir snarare motsatt effekt. Bra att du hade en motvikt med din mamma. Kan tänka mig att det är svårt om båda föräldrarna har samma synsätt. Antingen blir man nog som du säger livegen eller så bryter loss ganska radikalt (istället för det normala i små steg).
Kontroll av ens vuxna barn är en illusion. Blir snarare motsatt effekt. Bra att du hade en motvikt med din mamma. Kan tänka mig att det är svårt om båda föräldrarna har samma synsätt. Antingen blir man nog som du säger livegen eller så bryter loss ganska radikalt (istället för det normala i små steg).