Marvinstråden!

Sv: Marvinstråden!

Jag vet ingen svart hona nu men jag ska ha dig i tanken om jag hör talas om nån.

Förresten sök uppfödarna Oops och Imargos dom har ofta ungar i många olika färger, visserligen finns dom i skåne men dom brukar kunna fixa transporter över större delen av landet. :)

*kl*
Min ena tjej-Pimpernel försvann från uteburen i Måndags. Buren var trasig men jag hittade Scarlet oskadd under en buske. Har nu letat varje dag i jag vet inte hur många timmar utan lycka. Vi är väldigt ledsna över hennes försvinnande men Scarlet verkar ta det hyfsat bra. Hon äter som hon skall men är lite försiktigare och sitter mest i sitt hus. :cry:

Men bättre nyheter är att jag hämtar hem två skinnyhonor från Göteborg på Söndag. Tjejerna kommer från ett omplaceringhem och tanken är att jag i första hand skall vara jourhem åt dem. Tyckte det var ett bra sätt att ge Scarlet nya vänner. Om jag faller för någon av tjejerna får den stanna annars letar jag fortfarande vidare efter en svart skinnytjej. Och nu när jag har en pälsad tjej mindre får vi se om det blir ytterligare en sån..nåja jag börjar med tjejerna som kommer till helgen så får vi se.

Men usch, vad hemskt! :cry:
Jag har alltid vaktat mina med hökögon när de har varit ute, pga rädsla för just detta. Hade mina två små ute för första gången i förrgår och kunde knappt slita blicken ifrån dem. Det går ju så fort!

*kl*
Idag fick Scarlet två nya vänner. Vi plockade med oss två skinny-tjejer från Göteborg. Tanken var att ha dem här i jourhem för en tid men naturligtvis var det kärlek vid första ögonkastet. När flickorna väl kom hem och jag såg hur glad Scarlet blev av att få nya vänner...ja då var det kört. Så: Här är mina nya (men ännu oköpta) småtjejer:

Dione:
05-97.jpg

06-81.jpg

02-120.jpg

Cachaca (dotter till Dione)
03-112.jpg

04-110.jpg

Båda måste få nya namn känner jag...vad de skall heta har jag dock ingen aning om.

Jag brukar vara lite rädd för skinnys, men ffa Dione var ju helt underbar!!!!!!! :love:

De är helt underbara,ser ut som missbildade små drakar när de sträcker på sig och jag älskar drakar :love:

Lite studiofoto idag:
03-114.jpg

08-58.jpg

04-112.jpg

05-99.jpg

...blev så många bilder att flickorna fick en egen tråd också :o

Av någon anledning så lär det sig det väldigt fort.
När jag var yngre började mina marsvin alltid att skrika så fort min mor reste sig upp och började gå omkring i lägenheten. De visste vem som gav dem mat och var snäll :angel:

Mina marsvin bodde i ett hörn i köket. Så fort någon öppnade kylskåpet började det vissla i hörnet, där fanns ju salladen! :D

När förste man kom hem på eftermiddagarna möttes man av hundens glädjeskall och marsvinens välkomsthyllningar ("vi vill ha godis-rop"?)... Som sagt, underbara djur!:love:

NU har mina pälsade små svin premiär på sitt uteboende.

Pappa och jag har byggt ihop en stabil och säker utebur där min pälsade marsvin ska kunna bo dygnet runt under sommartid, idag blev den helt klar och mina tre pälsade honor flyttade in!

Bilder kommer senare nästa vecka eller så när dom har bott in sig och känner sig säkrare, ikväll satt dom mest längst in och tuggade.

Ser fram emot bilder:)

*kl*
I helgen har jag och sambon jobbat med burbygge...igen, men nu är jag nöjd!

Först satte vi ihop vår bokhyllebur med ytterligare en bokhylla så det blev stooort till tjejerna:
04-115.jpg

Sedan inredde vi en fd. hundrastgård. Vi klädde med hönsnät, byggde med presenning som tak och har markmatta, jord och halm som golv. Nästa sommar blir det plantering av gräs! Nu har tjejerna en uteplats på 4*2,5m.

02-125.jpg

01-134.jpg

04-114.jpg

Jag vet ingen svart hona nu men jag ska ha dig i tanken om jag hör talas om nån.

Förresten sök uppfödarna Oops och Imargos dom har ofta ungar i många olika färger, visserligen finns dom i skåne men dom brukar kunna fixa transporter över större delen av landet. :)

Jag googlade mina skinnytjejer nyligen och hittade deras uppfödare. Snorkfröken (aka Dione) kommer från Imargos där jag innan var spekulant på en svart hona som såldes utomlands. :)

Imargos har många fina svin, min pojke har en del av Imargos bakom sig då jag köpte honom från hennes systers uppfödning.

Jag har ingen bra bild på uteburen just nu, måste se om jag lyckas ta nån dag så att dom två små pälsade som bor där i syns.

Idag var det mulet men varmt ute så då fick mina två nakenfisar komma ut i ca 5-6 timmar och beta i en pallkrage med ett parasoll över som skydd för ev regn och solsken.
Då var jag en älskad matte, fast inte lika älskad när det var dags att gå in för natten igen! ;)

Jag önskar att jag bodde större så att mina grisar kunde ha lika stort.. Nu stänger jag visserligen sällan dörren till buren så de har ju hela lägenheten att springa i när jag är hemma åtminstone.. Men ändå!

*kl*
Nu har vi en ny gris i huset. I Fredags hämtade vi hem en kille med långa fula klor som bodde ensamt och väldigt väldigt litet. Vet inte vilken ras han är men han är 4 år gammal och väldigt söt och snäll. Han kommer bo granne med tjejerna här en tid tills jag hittat ett nytt hem åt honom med marsvinskompis. Någon som blir intresserad så är det bara att höra av er.

teddie2.jpg

teddie3.jpg

Här är då mina två marvin :) Superdålig bild, jag vet

http://ponnynn.bilddagboken.se/p/show.html?id=391649537&directlink=1

Den vit/grå är en sheltie/coronet, hanne på ca 5år. Han heter Izor och är en liten försiktig herre, väldigt matglad :D

Den bruna är en renrasig sheltie som jag nyligen fått överta, har för mig att han är ungefär 2-3år. Han heter Simon och har bara haft honom i drygt en vecka så har inte lärt känna honom riktigt än :)

*KL*

Min skinnytjej dog plötsligt och lustigt förra veckan. :(
Bara under de drygt 3-4 timmar jag var hemifrån.

Men då jag köpt henne av min kompis och hon hade hennes mamma till salu så fick jag hennes mamma som tröst.
Tråkigt men fick en mysig individ till flocken.
Hon är dock överbehårad men i övrigt en väldigt fin typ så hoppas på att få trevliga avkommor! :D

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
R
Övr. Djur Jag hatar egentligen gnagare. Saken var bara den att min vän Jenny fyllde 20 i oktober och önskade sig en kanin. Jag kunde inte stå...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: rulana_korsbar
·
  • Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 111
Senast: Nikkis
·
  • Låst
Övr. Barn Faaan vad det här är jobbigt :( :cry: Vi har ju försökt bli med barn sedan maj 03, nästan två år alltså. Vi har genomgått full...
Svar
15
· Visningar
1 577
Senast: valborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Att hata mat
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur