Sv: Marvinstråden!
Jaha, jag har då också blivit med liten gris!
En liten Marwin, hane på snart 6 månader, 3-färgad korthår.
Vanlig historia tyvärr, marsvin köps till barnbarn som visar sig vara allergiska. Jag har ju redan kanin, o hade kunnat bita av mig tungan när jag kläckte ur mig att jag ju minsann kunde ta honom. Men jag var ju tvungen att rädda den stackaren!
Han är iaf ursöt, och kröp genast in vid halsgropen på mig o skulle vara där tyckte han. Jag smälte direkt och kan bara inte ångra mig.
Tyvärr är han ensam. Tror ni att jag kommer kunna skaffa en kompis till honom, om jag skaffar en liten bäbis? Tycker så hemskt synd om honom som ska gå ensam. Litar inte på kaninen som sällskap. Eller kan jag det? Kaninen är en ung dvärgteddy, kastrerad hane.
Rent praktiskt vore det ju bäst om de funkade ihop, men jag är medveten om att det är olika djur, de äter ju olika saker och kaninen kan råka göra illa marsvinet, även om det inte skulle vara meningen.
Så det känns som att "praktiskt" sitter i en grantopp...
Nu sitter han o kikar lite förstulet ut ur huset, har faktiskt redan varit ute en vända, fast han bara har hunnit vara här i en knapp kvart. Tuff liten typ!
Kaninen, som springer lös i lghten, har varit framme o kikat, men verkar inte nämnvärt intresserad än så länge.
Jaha, tips till en nybliven marsvinsägare!