Sv: Marvinstråden!
*lånar min egen knapp*
Nej nu tycker jag vi får ruska tråden till liv igen - det är för tidigt för den att dö!
Inte ens hälften av alla oss här som har marsvin har skrivit ens.
Jag kan meddela att jag såg fel på kön på ena honan när jag kollade på dom. Så 3 hanar och 1 hona består kullen av, så fick bli namnbyte och dessutom upptäckte vi att hon/han hade ett par vita strån i pannan - lätt att se skillnad på gossarna då!
"Lämmeltåget" springer gärna och retas med tant Atti när dom inte tycker mamma är roligt. Ser rätt roligt ut att först går Atti besvärat iväg och efter kommer 4 småttingar skuttande.
En uppfödare jag känner kom hit med en transportbur åt mig idag så hon passade på att slänga ett halvt öga på dom och hon tyckte dom verkade ha en rätt bra typ av det hon såg. Sen sa även hon att det var synd att den svarta inte var en hona för han var grann.
Så gaaah beslutsångest!
Sen fick jag höra att min kompis hade fått en fin skinnyhane idag - varför VARFÖR? Lät som han hade sån fin färg som jag bara älskar och hon trodde att hon skulle sälja honom. Men *bang i huvudet* hallå jag kan inte skaffa en hane till! Iaf inte nu. Har för lite plats för att ha 3-4 avelshanar. Varför ska man få griller i huvudet?
Det är ju isf bättre att om jag ska köpa nån skinny mer så ska jag köpa en hona! Fast ja. Tror ni könsbyte är möjligt?
Haha...
Funderar även på hur jag ska göra med burbygget, ska helst ta lite golvyta men ge tillräckligt buryta till flera marsvin!
Drömmen vore att kunna ha en bokhyllebur som jag kan ha en lite större honflock i. Och under den ha så man har komplementbackar till hanar och parningsdax. Pax väggskåp vore bra men blir dyrt med 2 såna (som skulle behövas). Så funderar på att köpa en stor Pax garderob och såga av helt på mitten, tror ni det skulle funka?
Oj blev ett långt inlägg men försöker beröra några olika diskussionsämnen för att få liv i tråden igen!