märkning vänster bak...

LadySara

Trådstartare
vet intee om den här tråden hamnar rätt men den får väl flyttas då..

har träffat på en häst som har en märkning på vänster bak.. ja där alla andra märkningar är.. de ser nästan ut som ett H fast med böjda streck på sidorna. med smalast på mitten.. svårta att beskriva.. är de nån som vet va de är för märkning??

ja holsteiner, eller hannoveranare.

Holsteiner logon ser ut så här

titel_logo1.gif

Och hannovers så här
menue_logo.gif

Känns något igen?
mvh

Det är nog ett Hannoveraner märke, min häst är det har har ett sånt märke. Och sen ett nr nedanför, 2siffrigt...

Följdfråga: Är ALLA hannoveranerhästar märkta?
Känner en tjej som äger en sådan och den är inte, vad jag sett, märkt. Beror sånt på vart dom är uppfödda?

//MDusty

jo nån av dom är de... svårt att se då hon är fux å märkningen nästan är samma färg.. okänd härstamning så då blir man juh lite nyfiken..

ja som itne kan nått alls om just dom 2 raserna.. men hon är rätt så grov över rumpan trots omusklad.. å om ja skulle gissa så skulle ja gissa på den nedersta märkningen..

Vår kille är det och alla hästarna jag jobbade med i Tyskland var det. Skulle tro att alla hästar som är registrerade brännmärks?

Vill inte förvirra, men hästen kan även vara en Frederiksborgare...
http://www.fhf.dk/ är adressen

Stallets nästnyaste häst är en frederiksborgare, han ser lite ut som en stor Haflinger och han har tydligen ett brännmärke som ser ut som ett H (trodde också att han kunde vara holsteiner eller hannoveranare tills jag fick reda på hans stam).
Condor

hej.. är inte den märkningen .. är mycket inåtsvängd på mitten å har 2 hästhuvuden. är nästan helt säker på att hon e hannoveranare

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 944
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 226
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 026
Senast: lizzie
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 453
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar