Ja, de har bra lokaler och gör mycket roligt med barnen, så de har kul och får kompisar. Det är nog mer att vid kl 15 eller så så rundar de av verksamheten, och då kan man ju hinna kissa och bli törstig tills 16:30. Genomsura blöjor har de inte, men fullare blöja ibland än att man vill gå med den ett par timmar till.
Sen kanske det finns fler föräldrar som likt voltis och hermelin helst vill att barnen ska vara ordentligt smutsiga vid hämtning, och då vore det ju dumt att tvätta ansiktet eller byta kläder? Jag hämtar gärna rena barn, men det är ju olika, jag har inte klagat, mer konstaterat att de är smutsiga.
Jag vet att du inte har klagat utan det är mer jag -som i övrigt inte är pedant o inte har problem med varesig leriga barn, vattenfärg på kläderna eller gräsfläckar på knäna - som liksom tyckte det lät sorgligt med stelnad, intorkad mat, törst och i alla fall ganska full blöja vid hämtning. Det kanske inte är så illa som det lät, för då hade ni nog inte varit nöjda... Att själva den pedagogiska verksamheten är avslutad framåt e m ska ju inte betyda att omsorgen är det. Jag hade tagit upp det hela med rektorn om jag vore ni.
På vår förskola gör de liksom både roliga saker, har en fin och lekinspirerande miljö både ute o inne, barnen har mycket kompisar och inte heller är de stela av matrester eller våta o törstiga vid hämtning (talar för den lilla nu, sexåringen kan ju så klart ta ansvar för att dricka vatten o gå på toa själv ;-)) . En vettig omsorg ska liksom kunna gå hand i hand med en meningsfull verksamhet, det ska inte behöva vara antingen eller tycker jag. Och då begär jag inte att kläder ska hållas fläckfria o inte gå sönder, det är inte på det planet.