Fast jag måste säga att hundgubbar påminner väldigt mycket om hästkäringar som vet precis allt.
Hur många av oss har inte delat stall med sådana?
Men då är det inte män och därmed ok?
Nä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag måste säga att hundgubbar påminner väldigt mycket om hästkäringar som vet precis allt.
Hade en sån i ett stall jag brukade köra i för många år sedan, enda sättet att bli av med personen var att sela på fort som tusan och köra iväg, för tyst blev personen inte, älskade nog att höra sin egna röst oxå .Fast jag måste säga att hundgubbar påminner väldigt mycket om hästkäringar som vet precis allt.
Har du inte Corgi? Eller är Valph av annan ras? Vilken tur annars att du hade en RIKTIG MAN där som kunde förklara för dig hur saker och ting är.
Har sagt ”TYST!” till en man som avröt mig flera gånger när jag skulle ge instruktioner. Han blev tyst, något chockadTyst!
Det här var ditt svar på frågan hur man kan skydda sig själv från det.Kanske sluta se beteendet som könsbundet?
Om du läser tråden så finns det massa bra exempel!Vad är mansplaining?
Jag googlade och svaret då verkade vara i stil med härskarteknik?
I början av tråden verkade det mer vara nån som förklarar en sak flera ggr/på annat sätt?
Det är när någon förklarar något för dig som du redan vet. Exempel: Du har uppfunnit en tandborste. En man förklarar för dig hur just den tandborsten fungerar. Du förklarar vänligt att du uppfann den tandborsten, men mannen fortsätter förklara för dig hur den fungerar.Vad är mansplaining?
Jag googlade och svaret då verkade vara i stil med härskarteknik?
I början av tråden verkade det mer vara nån som förklarar en sak flera ggr/på annat sätt?
Det är när någon förklarar något för dig som du redan vet. Exempel: Du har uppfunnit en tandborste. En man förklarar för dig hur just den tandborsten fungerar. Du förklarar vänligt att du uppfann den tandborsten, men mannen fortsätter förklara för dig hur den fungerar.
Jag läste om en kvinna som sytt kostymer till Indiana Jones. Kvinnan sa att kläderna var inspirerade från en viss film, men då kom en man in och sa att han minsann visste att kläderna inspirerats från en annan film. Mannen höll kvar vid sin åsikt trots att kvinnan talade om att hon skapat den kostymen och att hon själv diskuterat det med Steven Spielberg.
Visst ja, denEtt annat klassiskt exempel.
Det här var ditt svar på frågan hur man kan skydda sig själv från det.
Så om jag står där med en man som mansplainar för mig så hjälper det alltså mig om jag tänker på att Britta också kan bete sig såhär? Hur hjälper det mig? Hur får mina tankar männen att sluta med att förklara saker för mig som jag redan vet?
Om man inte kan gå därifrån då?Fast "skydda sig" från ett random mänskligt beteende?
Varför inte säga "jo, jag vet redan, tack ändå", gå därifrån och tänka att idioter finns överallt?
Varför välja att se sig själv som ett offer?
Att medvetet försöka få "(menings) motståndaren" att komma med de förslag man själv velat lägga fram. Och så med lite lagom protester acceptera dessa. Ge dem sen inte utrymme att komma och gnälla om att det inte var deras idé och förslag om det inte fungerar eller de inte reder ut det.
Min uppfattning är att många av de som gärna "snor" andra idéer och gör de till sina för att vinna kredit inte är "fullfillers" tillräckligt för att driva detta i hamn. De kommer att snubbla om inte förr så på målsnöret, och när de gör det så gäller det att vara kall och inte håna eller säga -vad var det jag sa, utan låta de reda i soppan på egen hand. Medan de gör det så kan där bli utrymme att driva de egna projekten i hamn på sin kant, så man är upptagen med det och inte har tid, ork och kraft med deras röra.
Det går - men åtminstone jag jag mår inte bra av att bära mig åt som skit på detta sätt.
Said nobody ever ...
”Hej allihop, jag är er nya arbetskamrat Oldie, nu ska jag visa er hur ert jobb ska skötas.”