Åh.. jag har inte heller någon lösning på problemet (än) meeen den här tråden får mig att tänka på så många gånger som jag blivit tokig på män utan att veta hur sjutton jag ska agera.
Som när jag skulle köpa ett nytt filter till ett kameraobjektiv, går in i en kamerabutik och förklarar extremt detaljerat vad jag ska ha. Vilken typ av filter, vilken storlek osv. Först börjar mannen i kassan säga att jag har fel ang vilken storlek på filtret det är och undrar "hur jag kan veta det". Tja, dels är det min kamera och mitt objektiv, jag har koll på min utrustning, dels står det på objektivlocket hur stort filter det ska vara... I alla fall, mannen lyckas efter ett tag få fram rätt filter. Då ska han "vara snäll och hjälpsam" och visa mig hur man monterar på filtret
Alltså, om jag går in i en butik, förklarar tydligt och rakt exakt vad jag ska ha, är det då inte troligt att jag även vet hur prylen ska användas?! Jag försökte protestera och säga att jag faktiskt kunde. Svaret "Nejmen, titta här nu så ska du få se".
När jag berättade om händelsen för (manliga) fotografvänner så blev de smått chockade och sa att de aldrig varit med om något liknande.
Samtliga kvinnliga fotografvänner kände igen sig i min berättelse.
Det var varken första eller sista gången som jag fått ungefär sådant bemötande, just när det handlar om någon form av teknikprylar.