Mansplaining, detta märkliga fenomen.

Ett verkligt problem du borde fokusera på är den agenda som går ut på att nedvärdera män som en relativt liten grupp driver i tråd efter tråd och där även du själv bidragit. Många är minst sagt rejält less på det och det du ser är en direkt reaktion på det. Som det står i en annan tråd krymper forumet och det blir färre och färre som vill skriva och läsa här, en av orsakerna är hur forumet modereras.
Du har i flera inlägg kritiserat forumet. Jag undrar - varför deltar du här om du inte gillar diskussionerna?

Ett verkligt problem du borde fokusera på är den agenda som går ut på att nedvärdera män som en relativt liten grupp driver i tråd efter tråd och där även du själv bidragit. Många är minst sagt rejält less på det och det du ser är en direkt reaktion på det. Som det står i en annan tråd krymper forumet och det blir färre och färre som vill skriva och läsa här, en av orsakerna är hur forumet modereras.

Nej? Han skrev hur forumet modererades? Han citerar dig men du är också enda moderator i tråden med din forumtitel - jag ser inte att det handlade om att du var utpekad?

Men honung, menar du verkligen allvar nu? Att Anders INTE riktar sitt inlägg till LenaH.

Eller har jag missuppfattat dig?

Ser nu att du ändrat ditt inlägg och jag tycker det är fantastiskt roligt att du i just den här tråden talar om för mig hur jag borde utföra mitt (oavlönade) jobb! :up:
Du får väl tycka det är lustigt om du vill, lyfter du blicken något så ser du att världen inte ser ut så som du vill tro.

Feminister förklarar "mansplaining" - det är ironi.

Om det inte fungerar att synliggöra och t o m förklara, då är det ju ett dödfött projekt. Dessvärre.
Det är kanske mer att jag behöver ett annat sätt att uttrycka mig på? Boken "omgiven av idioter" ligger och väntar på att läsas och jag hoppas att det inte framkommer att jag är idioten utan att jag hittar konstruktiva sätt att få fram vad jag är ute efter.

Men honung, menar du verkligen allvar nu? Att Anders INTE riktar sitt inlägg till LenaH.

Eller har jag missuppfattat dig?
Men seriöst, LenaH är moderator. Att LenaH är kvinna är i inlägget inte relevant ens specificerat annat än att hon själv valde att se inlägget riktat till henne som varande kvinna.

Det är kanske mer att jag behöver ett annat sätt att uttrycka mig på? Boken "omgiven av idioter" ligger och väntar på att läsas och jag hoppas att det inte framkommer att jag är idioten utan att jag hittar konstruktiva sätt att få fram vad jag är ute efter.

Du verkar ju dela uppfattning med omgivningen som också påtalar problemet för vederbörande. Jag tror nog inte det kan sägas på annat sätt, men roligt om du återknyter efter boken.

Men seriöst, LenaH är moderator. Att LenaH är kvinna är i inlägget inte relevant ens specificerat annat än att hon själv valde att se inlägget riktat till henne som varande kvinna.

Menar du att vi ska komma undan det fakta att hon ÄR kvinna? Eller att Anders skulle vara man?

Hur du än vänder på det vänder sig en man till en kvinna i det här fallet och gör PRECIS EXAKT det vi pratar om är ett upplevt problem.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 198
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 461
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar