Mansplaining, detta märkliga fenomen.

Åh vad rart! Tyckte du att den posten var konstruktiv i trådämnet? Tillförde den något till diskussionen? Bukebitterhet? Det är nästan så jag tycker det var en patroniserande passning från en civil moderator?
Nej den tillförde inte ett smack men jag är trött på dina otrevligt uttryckta inlägg i snart sagt vilket ämne det än handlar om och undrar varför du hänger här om du inte kan använda en trevlig ton.
Dina inlägg skulle antagligen få mer tyngd om du inte var så aggressiv.

Nej den tillförde inte ett smack men jag är trött på dina otrevligt uttryckta inlägg i snart sagt vilket ämne det än handlar om och undrar varför du hänger här om du inte kan använda en trevlig ton.

Det beror nog på hur man läser mina poster. Men visst, det är jätteobehagligt när någon har avvikande åsikter i en diskussion?

• Gilla
Reactions: ptr
Det beror nog på hur man läser mina poster. Men visst, det är jätteobehagligt när någon har avvikande åsikter i en diskussion?
Nej? Om alla tyckte likadant så vore det ett torftigt diskussionsforum?

Däremot är det trist när nivån blir för låg och jag kan ha förståelse för om det hettar till längre fram i en diskussion men att gå in i en relativt nystartad tråd med den typen av uttryckssätt bäddar för kontrovers.

Man kan mycket väl få mansplaining som svar, när man efterfrågar konstruktiv kritik. I rummet kan tex finnas tio personer. Man ber om synpunkter. Oavsett kön, så är kanske 5 av de 10 kompetenta att ge konstruktiv kritik. Ändå tar en man som inte är det till orda. Det blir mansplaining, inte en fråga om hur det "tas emot".

(Obs, detta säger inget om @ptr s fall.)
Precis. Det lägger jag in i "ovälkommet förklarande" och självklart är det mansplaining.

Du anar inte hur många gånger jag och andra sagt att "det var ju exakt vad jag sa nyss", "det var ju exakt vad NN sa nyss" osv.
Det som skiljer är att @Magianas förslag " på vilket sätt skiljer sig din idé jämfört med den jag presenterade för 10 minuter sedan?" la bollen i den andres knä.
Det blir upp till den att förklara skillnaden. Istället för att tjata om vad någon sagt eller inte sagt.

Nej? Om alla tyckte likadant så vore det ett torftigt diskussionsforum?

Däremot är det trist när nivån blir för låg och jag kan ha förståelse för om det hettar till längre fram i en diskussion men att gå in i en relativt nystartad tråd med den typen av uttryckssätt bäddar för kontrovers.

Det här var lågt:
Men honung, kan du inte ta din Bukebitterhet och bearbeta den på ett sundare sätt?

Obs! Ej mod.

Jag uttrycker en åsikt i en diskussion, troligtvis trampade jag på några ömma tår. Diskussionsforumet är allmänt, jag visste inte att man inte fick vara kritisk mot stereotypa...vänta...kvinnlig könsmaktsordning....öööö... asymmetriska beskrivna maktrelationer...ehm..förstärkande av könsroller.

En kan ju prova säga "sluta mansplaina". En gång bad jag en man googla mansplaina när han kom hem men jag orkade inte förklara vidare utan försökte gå därifrån. Då blev han skitsur och gormade på om att han minsann hade artigheten att förklara för mig!! :D
Det har jag provat och visst, han kommer av sig en sekund för att sedan förklara att han inte alls mansplainar utan.... också fortsätter det :( Eller så förstår han inte alls vad jag menar, jag förklarar och han förklarar att så är det inte alls.

Ett verkligt problem du borde fokusera på är den agenda som går ut på att nedvärdera män som en relativt liten grupp driver i tråd efter tråd och där även du själv bidragit. Många är minst sagt rejält less på det och det du ser är en direkt reaktion på det. Som det står i en annan tråd krymper forumet och det blir färre och färre som vill skriva och läsa här, en av orsakerna är hur forumet modereras.

Ett verkligt problem du som moderator har ett ansvar för är den agenda som går ut på att nedvärdera män som en relativt liten grupp driver i tråd efter tråd och där även du själv bidragit. Många är minst sagt rejält less på det och det du ser är en direkt reaktion på det. Som det står i en annan tråd här blir det färre och färre som vill skriva, en av orsakerna är hur forumet modereras.
Jag tycker det är en fråga du får ta med @Gunnar . Jag åsiktsmodererar inte (inte avsiktligt iallafall) och jag har rätt att uttrycka min egen åsikt i de ämnen som berör mig.
Jag förstår dock att du upplever det som ett problem men om gruppen är så liten så torde problemet vara ännu mindre.

Ett verkligt problem du som moderator har ett ansvar för är den agenda som går ut på att nedvärdera män som en relativt liten grupp driver i tråd efter tråd och där även du själv bidragit. Många är minst sagt rejält less på det och det du ser är en direkt reaktion på det. Som det står i en annan tråd här blir det färre och färre som vill skriva, en av orsakerna är hur forumet modereras.

Med tanke på diskussioner och val av ämnen den senaste tiden på Buke är vi nog desto fler som är brutalt trötta på samhällets ständiga nedvärderande av kvinnor. Om du tycker att forumet är så dåligt modererat, ta det med @Gunnar . Sen kan du ju skapa ett eget forum och diskutera kvinnors "agenda" gentemot män, om det ligger dig så varmt om hjärtat.

Det har jag provat och visst, han kommer av sig en sekund för att sedan förklara att han inte alls mansplainar utan.... också fortsätter det :( Eller så förstår han inte alls vad jag menar, jag förklarar och han förklarar att så är det inte alls.

Nä då är det ju dödfött. Tyvärr. Har inget bra tips på att hantera det heller annat än att gå därifrån.

Med tanke på diskussioner och val av ämnen den senaste tiden på Buke är vi nog desto fler som är brutalt trötta på samhällets ständiga nedvärderande av kvinnor. Om du tycker att forumet är så dåligt modererat, ta det med @Gunnar . Sen kan du ju skapa ett eget forum och diskutera kvinnors "agenda" gentemot män, om det ligger dig så varmt om hjärtat.
Inte alla kvinnor! :devil:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 198
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 459
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar