Mannen som kan tala med hundar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare CORNHEAD
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 215
  • Visningar Visningar 15 419
Sv: Mannen som kan tala med hundar

Han är duktig på att förmedla till ägarna vad de gör fel och få dem att förstå hur en hund fungerar. Han kan "ta" folk på rätt sätt. I övrigt tycker jag inte att han är så märkvärdig faktiskt.

Han har användt el på en Schäfer som jaga katter.

En Howavart som skulle valla får eller nåt sånt.

Du ser hellre på några få tillfällen och detaljerna i dem istället för att se helheten och synsättet. Du blundar för andra detaljer som faktiskt minskar "storleken" på de detaljer du fokuserat och fixerat dig på. Det har vi sett nu.
Är det nåt mer du vill framföra i denna tråd, i detta ämne?

Du ser hellre på några få tillfällen och detaljerna i dem istället för att se helheten och synsättet. Du blundar för andra detaljer som faktiskt minskar "storleken" på de detaljer du fokuserat och fixerat dig på. Det har vi sett nu.
Är det nåt mer du vill framföra i denna tråd, i detta ämne?

ja en sak till vill jag framföra. Vilken sketen attityd du har:smirk:

jag sa bara att han användt det på hundar efter som det var nån som sa att dom aldrig sett det.

Aldrig sagt om jag tycker om han eller ogillar han.Det är kanon att han undervisar amerikaner vad en hund är men för min egen del får jag knappast nån hjälp av o se prgramet.

för min egen del får jag knappast nån hjälp av o se prgramet.

Det är ett underhållningsprogram, man uppmanas att inte prova metoderna själv.

Men ändå inte så att han regelmässigt använder sig av el, såvitt jag förstår. Jag har sett någonstans runt 20 avsnitt utan att se mer än det om skallerormarna.

Vet du varför han tog till elen i dom där fallen? Det borde inte vara alltför svårt att vänja en schäfer av med kattjakt utan att använda el, men å andra sidan var han kanske tvungen att ta till effektivast möjliga medel. Om han inte kunde lita på att ägarna klarade det själva alltså.

Marknadsföring kanske??

LIA

Korrigerade hunden på håll också har jag för mig.

Ja, det är beklagligt faktiskt, fast det kommer ju alltid finnas folk som handlar först och tänker sen och kanske vill spara pengar genom att se hur man gör på teve istället för att anmäla sig till en grundlydnadskurs...:crazy:

skulle aldrig våga mig på hans metoder själv, så kunnig är jag inte :smirk:
Man kanske måste vara Cesar för att få hans metoder att fungera.

ja en sak till vill jag framföra. Vilken sketen attityd du har:smirk:

jag sa bara att han användt det på hundar efter som det var nån som sa att dom aldrig sett det.

Aldrig sagt om jag tycker om han eller ogillar han.Det är kanon att han undervisar amerikaner vad en hund är men för min egen del får jag knappast nån hjälp av o se prgramet.

Piru, du får tolka min attityd hur du vill. Jag kan inte påverka hur du läser mellan raderna eller betonar orden.

Jag bara undrar om du har nåt mer att säga? För jag ser samma sak i dina inlägg ang Cesar Milan, tråd efter tråd efter tråd.

Piru, du får tolka min attityd hur du vill. Jag kan inte påverka hur du läser mellan raderna eller betonar orden.

Jag bara undrar om du har nåt mer att säga? För jag ser samma sak i dina inlägg ang Cesar Milan, tråd efter tråd efter tråd.

Aldrig sagt nåt illa om han bara att ibland blir det konstigt. Han är duktig o läsa hund o se vart problemen är.

Enda jag sagt är att folk sitter här o vrålar när de talat om el o stackel som används i sverige o sen sitter dom i soffan i pyjamas o myser med popcorn o han använder det då är det helt okej helt plötsligt för man är en tv figur.

vad vet dom om vad folk kan här i sverige med el o stackel vi har ju faktiskt haft det lagligt en gång i tiden så det kanske finns duktiga här med men dom idiot förklarar man rakt av.

Jag tänker berömma dig för det där inlägget.
Där fick du fram mer än i alla dina tidigare inlägg.

*kl*
Jag plockar godbitarna av det jag gillar.

Har haft en fundering dock, hur utfodrar han alla hundarna?
Jag menar, 40 egna matskålar och alla kan ju inte äta samma foder. :angel:
Hur gör han? Någon som vet?:D

/är också nyfiken på vardagsproblem såsom rumsrenhets träning och stjäla mat bla bla som nämdes innan.

Aldrig sagt nåt illa om han bara att ibland blir det konstigt. Han är duktig o läsa hund o se vart problemen är.

Enda jag sagt är att folk sitter här o vrålar när de talat om el o stackel som används i sverige o sen sitter dom i soffan i pyjamas o myser med popcorn o han använder det då är det helt okej helt plötsligt för man är en tv figur.

vad vet dom om vad folk kan här i sverige med el o stackel vi har ju faktiskt haft det lagligt en gång i tiden så det kanske finns duktiga här med men dom idiot förklarar man rakt av.[/
QUOTE]

:bow: word

jag blir rent ut sagt illamående över vilken sjuk dubbelmoral många här i tråden har. Det som förvånar mig mest är att när det dykt upp trådar där det handlat om stackel och hur det har använts på en rejälare typ av hund-ja då blir det ramaskri. Jag minns när någon hade länkat till en artikel på aftonbladet som visade en bild på hur en tjänsteman (?) , väktare eller polis använde det på sin hund under träning. Då skreks det djurplågeri för fulla halsar och jag vet inte hur många gånger jag läste "där kunskapen tar slut tar våldet vid". I den här tråden (bland andra) ursäktas användandet av redskapen (som dessutom används på sällskapshundar) frekvent.
"Men det är USA" eller den underligaste hittils: "det är inte CM som använder sig av det, han använder bara redskapen om ägarna haft detta innan". Sistnämnda stämmer för det första inte, och för det andra har jag länge suttit och funderat över hur det kan komma sig att en så auktoritär person som läxar upp ägarna efter noter om hund överlag ine kan säga åt dom att byta halsband.

Senast ändrad:

Här hålle rjag iof inte med, iaf inte vad gäller hans egna hundar så jag tycker att dom är väldigt harmoniska. Sen har jag heller aldrig sett honom hålla på med allmänlydnad med sina eller någon anna djur, utan enbart ledarskap..s¨jag förstod inte riktigt vad "slickad vid sidan" kom ifrån.

Sen kom jag att bero på en annan sak som jag fortfarande inte förstått och misstycker med men är villig att lära mig..

VARFÖR lägger man hundar?

Att "lägga" hundar genom att vända omkull dem och trycka med fingret vid strupen är ett sätt att härma en flockledares sätt att lugna och bestämma över en annan lägre stående flockmedlem. CM använder det för att ge ett klart och tydligt meddelande till hunden: att lugna ned sig. Det är ett sätt att psykiskt "bryta ned" hunden, om man skulle säga det så, så att hunden accepterar dig som en starkare ledare än sig själv (eftersom man inte vinner över hunden genom rå styrka utan man vinner över dem med psyke och list).

jag blir rent ut sagt illamående över vilken sjuk dubbelmoral många här i tråden har. Det som förvånar mig mest är att när det dykt upp trådar där det handlat om stackel och hur det har använts på en rejälare typ av hund-ja då blir det ramaskri. Jag minns när någon hade länkat till en artikel på aftonbladet som visade en bild på hur en tjänsteman (?) , väktare eller polis använde det på sin hund under träning. Då skreks det djurplågeri för fulla halsar och jag vet inte hur många gånger jag läste "där kunskapen tar slut tar våldet vid". I den här tråden (bland andra) ursäktas användandet av redskapen (som dessutom används på sällskapshundar) frekvent.
"Men det är USA" eller den underligaste hittils: "det är inte CM som använder sig av det, han använder bara redskapen om ägarna haft detta innan". Sistnämnda stämmer för det första inte, och för det andra har jag länge suttit och funderat över hur det kan komma sig att en så auktoritär person som läxar upp ägarna efter noter om hund överlag ine kan säga åt dom att byta halsband.

Jag håller med dig, de argument som har kommit för stackel är väldigt löjliga egentligen- men eftersom det är CM så måste man titta genom fingrarna eftersom han är en guru?
Nä jag tycker inte att något försvarar det han gjort, för visst hade han kunnat byta koppel om han ville det, genom att använda stackel höjer han omedelbart acceptansen för det redskapet- han borde ha skitit i att använda det eftersom det inte är ett bra redskap (oavsett om du är amatör eller professionell).
MEN eftersom CM gör bra saker i övrigt så hatar jag inte hans metoder (de som jag väljer är bra utifrån mig och min hund) men han som person, som tycker att även stackel i nödfall är ok, ogillar jag lite tyvärr, eftersom hunden då blir nedvärderad och enbart ett objekt som vi kan göra som vi vill med, och inte en individ som skall behandlas med lika mycket respekt som de ger oss..

*KL*
En liten fundering så här på fredagskvällen......
Ponera att el och stackel hade varit förbjudet i USA, tror ni inte att Cesar hade kommit till rätta med dessa hundar då?
Det tror nämligen jag! Om än, det hade tagit lite längre tid och mer fysik!
Ser än värre ut i tv det..
Sen finns det folk till allt! Å dom skulle inte ha skaffat hund i första rummet ändå men det gör dom, så det är inte mkt vi kan gör åt det, TYVÄRR!
Vet inte i hur många trådar vi rått folk att inte avla på blandisar men likförbannat....
Spelar ingen roll hur bra underbyggda fakta vi kommer med, själv är bästa profet:confused:

*KL*
En liten fundering så här på fredagskvällen......
Ponera att el och stackel hade varit förbjudet i USA, tror ni inte att Cesar hade kommit till rätta med dessa hundar då?
Det tror nämligen jag! Om än, det hade tagit lite längre tid och mer fysik!
Ser än värre ut i tv det..
Sen finns det folk till allt! Å dom skulle inte ha skaffat hund i första rummet ändå men det gör dom, så det är inte mkt vi kan gör åt det, TYVÄRR!
Vet inte i hur många trådar vi rått folk att inte avla på blandisar men likförbannat....
Spelar ingen roll hur bra underbyggda fakta vi kommer med, själv är bästa profet:confused:

Jag har en fråga till dig!!Menar du att en hund som inte är renrasig är sämre än en som är renrasig??

Nu ska vi inte göra detta till en renras kontra blandrasgrej! Finns massor av trådar till det!
Vad jag vill ha fram var att folk tar till sig det dom vill, sen spelar det ingen roll huruvida goda råd dom fått från en del håll!
Man ska inte springa innan man har lärt sig att gå!
Det gäller Cesars metoder med!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 463
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom... 2
Svar
21
· Visningar
3 914
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 922
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka