Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han har användt el på en Schäfer som jaga katter.
En Howavart som skulle valla får eller nåt sånt.
Du ser hellre på några få tillfällen och detaljerna i dem istället för att se helheten och synsättet. Du blundar för andra detaljer som faktiskt minskar "storleken" på de detaljer du fokuserat och fixerat dig på. Det har vi sett nu.
Är det nåt mer du vill framföra i denna tråd, i detta ämne?
Det är kanon att han undervisar amerikaner vad en hund är men för min egen del får jag knappast nån hjälp av o se prgramet.
för min egen del får jag knappast nån hjälp av o se prgramet.
Men ändå inte så att han regelmässigt använder sig av el, såvitt jag förstår. Jag har sett någonstans runt 20 avsnitt utan att se mer än det om skallerormarna.
Vet du varför han tog till elen i dom där fallen? Det borde inte vara alltför svårt att vänja en schäfer av med kattjakt utan att använda el, men å andra sidan var han kanske tvungen att ta till effektivast möjliga medel. Om han inte kunde lita på att ägarna klarade det själva alltså.
Marknadsföring kanske??
LIA
ja en sak till vill jag framföra. Vilken sketen attityd du har:smirk:
jag sa bara att han användt det på hundar efter som det var nån som sa att dom aldrig sett det.
Aldrig sagt om jag tycker om han eller ogillar han.Det är kanon att han undervisar amerikaner vad en hund är men för min egen del får jag knappast nån hjälp av o se prgramet.
För jag ser samma sak i dina inlägg ang Cesar Milan, tråd efter tråd efter tråd.
Piru, du får tolka min attityd hur du vill. Jag kan inte påverka hur du läser mellan raderna eller betonar orden.
Jag bara undrar om du har nåt mer att säga? För jag ser samma sak i dina inlägg ang Cesar Milan, tråd efter tråd efter tråd.
Fast det kan man ju lätt säga om betydligt fler användare
Ska då ingen få skriva i CM-trådar hädanefter??
Aldrig sagt nåt illa om han bara att ibland blir det konstigt. Han är duktig o läsa hund o se vart problemen är.
Enda jag sagt är att folk sitter här o vrålar när de talat om el o stackel som används i sverige o sen sitter dom i soffan i pyjamas o myser med popcorn o han använder det då är det helt okej helt plötsligt för man är en tv figur.
vad vet dom om vad folk kan här i sverige med el o stackel vi har ju faktiskt haft det lagligt en gång i tiden så det kanske finns duktiga här med men dom idiot förklarar man rakt av.[/QUOTE]
word
jag blir rent ut sagt illamående över vilken sjuk dubbelmoral många här i tråden har. Det som förvånar mig mest är att när det dykt upp trådar där det handlat om stackel och hur det har använts på en rejälare typ av hund-ja då blir det ramaskri. Jag minns när någon hade länkat till en artikel på aftonbladet som visade en bild på hur en tjänsteman (?) , väktare eller polis använde det på sin hund under träning. Då skreks det djurplågeri för fulla halsar och jag vet inte hur många gånger jag läste "där kunskapen tar slut tar våldet vid". I den här tråden (bland andra) ursäktas användandet av redskapen (som dessutom används på sällskapshundar) frekvent.
"Men det är USA" eller den underligaste hittils: "det är inte CM som använder sig av det, han använder bara redskapen om ägarna haft detta innan". Sistnämnda stämmer för det första inte, och för det andra har jag länge suttit och funderat över hur det kan komma sig att en så auktoritär person som läxar upp ägarna efter noter om hund överlag ine kan säga åt dom att byta halsband.
Här hålle rjag iof inte med, iaf inte vad gäller hans egna hundar så jag tycker att dom är väldigt harmoniska. Sen har jag heller aldrig sett honom hålla på med allmänlydnad med sina eller någon anna djur, utan enbart ledarskap..s¨jag förstod inte riktigt vad "slickad vid sidan" kom ifrån.
Sen kom jag att bero på en annan sak som jag fortfarande inte förstått och misstycker med men är villig att lära mig..
VARFÖR lägger man hundar?
jag blir rent ut sagt illamående över vilken sjuk dubbelmoral många här i tråden har. Det som förvånar mig mest är att när det dykt upp trådar där det handlat om stackel och hur det har använts på en rejälare typ av hund-ja då blir det ramaskri. Jag minns när någon hade länkat till en artikel på aftonbladet som visade en bild på hur en tjänsteman (?) , väktare eller polis använde det på sin hund under träning. Då skreks det djurplågeri för fulla halsar och jag vet inte hur många gånger jag läste "där kunskapen tar slut tar våldet vid". I den här tråden (bland andra) ursäktas användandet av redskapen (som dessutom används på sällskapshundar) frekvent.
"Men det är USA" eller den underligaste hittils: "det är inte CM som använder sig av det, han använder bara redskapen om ägarna haft detta innan". Sistnämnda stämmer för det första inte, och för det andra har jag länge suttit och funderat över hur det kan komma sig att en så auktoritär person som läxar upp ägarna efter noter om hund överlag ine kan säga åt dom att byta halsband.
*KL*
En liten fundering så här på fredagskvällen......
Ponera att el och stackel hade varit förbjudet i USA, tror ni inte att Cesar hade kommit till rätta med dessa hundar då?
Det tror nämligen jag! Om än, det hade tagit lite längre tid och mer fysik!
Ser än värre ut i tv det..
Sen finns det folk till allt! Å dom skulle inte ha skaffat hund i första rummet ändå men det gör dom, så det är inte mkt vi kan gör åt det, TYVÄRR!
Vet inte i hur många trådar vi rått folk att inte avla på blandisar men likförbannat....
Spelar ingen roll hur bra underbyggda fakta vi kommer med, själv är bästa profet![]()