Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gulligt! Så var det på ett ställe jag bodde på förut också. Åkte man inte vanliga rutten kunde de stanna fråga om man glömt gå av etc.När man tror att man missat sista bussen hem (den som bara går en gång i timmen) och håglöst går längsmed vägen en snöslaskig vinternatt utan att riktigt veta vad man ska ta sig till - två hundar i släptåg och tre mil hem. Ungefär en halvtimme mellan varje hållplats - och den försenade bussen kör upp bakom, stannar längsmed landsvägen med varningsblinkers på, öppnar dörrarna och undrar "Hey, don't you usually ride with me?"
Jag älskade verkligen mina busschaufförer, jag åkte minst fem dagar i veckan i fyra år, samma rutt. Med hundarna och i alla jäkla väder. Har sällan känt mig så väl omhändertagen.Gulligt! Så var det på ett ställe jag bodde på förut också. Åkte man inte vanliga rutten kunde de stanna fråga om man glömt gå av etc.
En man brukade ofta stanna för att släppa av en mycket gammal dam nära hennes hus istället för hållplatsen en bit bort.
Om man litar på folk struntar man i sånt.
... personalen i grönsaksaffären gräver fram mangon när de ser en gå in genom dörren.… man handlar på krita och affärsinnehavaren glömmer bort att man är skyldig pengar.
… butiken är stängd men man blir insläppt ändå.
… kassören säger ”vi ses i morgon”
Finns risker med allt. Livet blir inte mycket till liv utan.Ehh? hur kan en butik "strunta i " försäkringsregler? och lita på, det är inte personen som blir insläppt som jag menar vara opålitbar utan om öppnandet skulle kunna medföra rån ex.
Nu var ju @Rosett s affärer öppna så där var det ju inget konstigt fast det lät så.