Man blir RÄDD!

Sv: Man blir RÄDD!

håller med dig, kan inte heller se vad som skulle vara så exklusivt.

exklusivt lurendrejeri för att tjäna pengar på sina blandraser:p fast iofs verkar människorna lägga ner energi på marknadsföring och tro benhårt på sin avel och unika är dem inte heller, och då talar jag inte om hundarna :D

Känns som många läser blocket flitigt hehe

Eller "säljes inte före 8 v enligt SKK" som om Svenska Kennelklubben skulle bry sig ett skit om när deras hemmafulavelvalpar lämnar tiken :eek:

Eller "säljes inte före 8 v enligt SKK" som om Svenska Kennelklubben skulle bry sig ett skit om när deras hemmafulavelvalpar lämnar tiken :eek:

Just det där tror jag de är oskyldiga till, tror att det är något som Blocket sätter in på ALLA hundannonser, har sett det även på vuxna hundar där det där o 8 veckor verkar minst sagt :confused:

Ja det stämmer, man måste intyga att hunden är över 8veckor i annonsen annars kan den tas bort i löpande kontroller, känns helskumt nu när jag har annons ute och söker dagmatte haha:p

Är den tiken en renrasig doberman så ska jag äta upp min keps.
Allt går att sälja med mördande reklam sägs det ju.

precis vad jag tänkte när jag såg bilden ! Ööö doberman *NOT*
Fattar inte vad man tänker på (jo så klart PENGAR!!)

Men känner sådana här personer inget ansvar alls för sina valpar??

Har sån lust att ringa och fråga vad dom tänker på när dom sätter i hop en sån här kombination ?

Tesora

Men förstår du inte att mamman och pappan helt enkelt är så underbara, söta, snälla och MÅSTE få små bebisar ihop?

Suck :crazy:

Ska man överhuvudtaget "göra" blandraser planerat så får man väl använda sånt som faktiskt har lite chans att BLI trevliga hundar.

Jag blir också mörkrädd ibland när man ser tex dalmatiner/bordercollie/ amstaff valpar :eek:.

/KT

Ska man överhuvudtaget "göra" blandraser planerat så får man väl använda sånt som faktiskt har lite chans att BLI trevliga hundar.

Jag blir också mörkrädd ibland när man ser tex dalmatiner/bordercollie/ amstaff valpar :eek:.

/KT

Kan inte annat än hålla med. (är helt emot blandisavel)

Samtliga de raserna är jättetrevliga, men deras mentaliteter passar inget vidare att blanda (trots att jag i min allra närmsta bekantskapskrets har en mkt trevlig dalmatiner/BC/collie-blandis)
Såg för några år sedan en blandning dalmatiner/doberman/vit schäfer, och den var inget rolig att ha att göra med (avlivades som 1-åring pga opålitlighet)

"Bäst" är nästan:

"Är redan vana vid små barn, andra hundar och katter.
Är redan väldigt tillgivna och snälla.

Valparna är födda 21/5-08 "
(jag lade till understrykningen)

De är alltså fyra dagar gammla! Tacka sjutton för att de är snälla och tillgivna... och hur de kunnat bli vana vid barn, hundar och katter redan???

Kan inte annat än hålla med. (är helt emot blandisavel)

Samtliga de raserna är jättetrevliga, men deras mentaliteter passar inget vidare att blanda (trots att jag i min allra närmsta bekantskapskrets har en mkt trevlig dalmatiner/BC/collie-blandis)
Såg för några år sedan en blandning dalmatiner/doberman/vit schäfer, och den var inget rolig att ha att göra med (avlivades som 1-åring pga opålitlighet)

Jag har träffat väldigt trevliga jakthundar som var drever/tax. Men notera trevliga JAKTHUNDAR! Som vanlig sällskapshund i stan hade de inte varit så kul.

Har också träffat springerspaniel/cocker spaniel som var mycket fina.

Men som sagt de flesta blandraser brukar bli lite "ut i tok".

/KT

Det är sant! Man kanske skulle sänka priset på de renrasiga ;) Fick ju min senaste odåga gratis, helt rätt, han är ju varken unik eller exklusiv :eek:

Jag gillar också att de påpekar att båda föräldrarna är lydiga. För om man parar två lydig hundar får man ju automatiskt lydiga valpar *not*

Men förstår du inte att mamman och pappan helt enkelt är så underbara, söta, snälla och MÅSTE få små bebisar ihop?

Suck :crazy:

Klart,dessutom är renraser friskare än andra det vet ju alla och dessutom blir ju hunden precis vad man gör den till oavsett ras...*ironi*

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 744
Senast: fixi
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 466
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 203
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka