Sv: mammor vinter 2010/2011
Soffipropp - Jag är väldigt glad för din skull!
*Till alla*
Nu är det kankse inte tänkt att den här tråden ska innehålla sånt (???) men ni pratar om broccoli och spenat, vad äter ni då? Jag vill ha tips! Behöver ju inte vara något avancerat, nästan tvärtom. Jag gillar spenatsoppa och jag gillar också att göra pastagratänger med broccoli i (tycker broccoli gör sej bäst i gratäng, men rätt dåligt att det alltid blir med massa mjölkprodukter då...hum). Nu är jag innei nån period då jag vill ha broccoli i omelett, det blir ju också knas iom mjölkprodukterna.
Ja, annat som är järnrikt också? Kan bli så less på mina gamla vanliga grejer. Tabbouleh är ingen favorit. (Jag är alldeles för kinkig med käk. Blir lite less på mej själv.)
Iofs hade jag bra blodvärde sist jag var hos barnmorskan (för en vecka sen, v20 då) och hon tyckte inte jag behöver några järnpiller än så länge, men det känns ju smidigast om man slipper börja käka dom också, magen har varit rätt svårstimulerad sista kanske 3 veckorna och jag tror järntabletter på det skulle bli riktigt smärtsamt. Tycker inte att fibrer räcker för att få magen att fungera, det enda som verkligen hjälper är motion och nu är jag asförkyld så det blir inget tränande mer än den lilla ridning/körning jag gör och vardagsmotionen som hunden innebär typ.
Red en lång skrittur mestadels off road i torsdags, satt till häst i 2½-3 h och det kändes i bäckenet sen. Kände mej nästan lite avdomnad, märklig sensation som jag aldrig varit med om förut när jag ridit. Gick på toa och kissade sen (extremt kissnödig när jag ridit) och kände knappt att jag kissade. Ooops, vad hände?? Varför domnar man av i bäckenet, har det med de slappare ligamenten att göra eller nåt annat?
Mamma kände nårga rörelser utanpå magen i förra helgen och hon blev så glad, vad sött det är att kunna dela med sej!