Sv: mammor vinter 2010/2011
KL
Jaha, då hoppar jag också in i gruppen vintermammor.
Är i v15 nu och är prel beräknad till 10/1-11, helst skulle jag vilja att bebis föds 11/1-11 för alla ettor.
Det är första barnet för oss båda och det känns både spännande och jätteläskigt. Jag har tagit åt mig all olycka som andra råkat ut för och trott att det ska hända mig också, framförallt har jag varit skiträdd för missfall. Men nu börjar jag landa i rollen som gravid och tror nog att det ska lyckas hela vägen. Nu oroar jag mig över att bli tjock, att inte hitta kläder och att inte vara rörlig. Och sen födseln på det, herregud, vad har vi gett oss in på????
Vi fick KUB-test pga ålder och det var så himla häftigt att få se den lilla i magen. Innan dess trodde jag ibland att jag var skendräktig och inbillningssjuk, vet inte varför men kanske en oro för den sortens olycka. Så nu VET jag att bebis ligger där och nu inväntar vi ordinarie UL som jag ser fram emot nåt enormt.
Det som varit mitt största problem är tröttheten med tillhörande stresskaos på jobbet. Det har varit riktigt jobbigt och nu på semestern så har vi haft upp till 32 grader och det fick mig helt ur spel, blev totalt handlingsförlamad och orkade precis ingenting.
Det är så frustrerande när man vill göra grejer, man ser allt omkring sig som behöver fixas men kroppen orkar ingenting. Nu har temperaturen gått ner en 8-10 grader så allt känns bättre nu och jag har kommit igång med ridningen igen.