mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Kanske, jag kom på senare att jag borde ha frågat. Men jag såg bara den där gynstolen och drog mina egna slutsatser :P
I dag har jag dock varit väldigt trött och känt mig väldigt fet, så allt är nog som det ska därinne :D ;-)

Så din såg ut som en alien? :D
Jag tyckte den ena av mina såg ut precis som en hundvalp och den andra som en bebis. Undrar vad som kommer ut till slut?

Vad härligt för er som kan rida, jag hoppas jag slutar svimma snart och får upp blodtryck och blodvärde så jag kan komma upp på hästryggen en sväng innan fogarna börjar göra mer ont än vad de redan gör. Jag längtar efter en go hästrygg :love: .

:D
Ja min såg verkligen ut som en liten alien!!! Det sa sambon direkt också!!
:D:D

Jag var ensam med min första också och var precis som du livrädd för tvillingar. Den här gången känns det ok, min man har föräldraledighet kvar från sonen, så han ska vara hemma november/december och sen har han ju 20 pappadagar och det blir massa helgdagar runt jul så han kan nog vara ganska länge.

Jag kan fortfarande ha nästan alla av mina kläder men jag hade precis gått ner ganska mycket i vikt så jag har en hel del kläder som fortfarande är för stora men det lär ju ändra sig, var inne på FL och kollade på lite bilder där de jämförde enlings- med tvillingmagen. Man blir enorm :crazy:

När vi var på UL sa inte BM något utan kollade mest runt, jag såg klart och tydligt att det var två men kopplade inte att det var inne i mig så när min man sa att han tyckte att det såg ut som två blev jag nästan arg på honom och jätte förvånad när BM sa att så var det :crazy: :rofl:

Tack jag kan bara säga att jag har knappt mått illa på två dar nu och är överlycklig :love:

Kan det inte bara sluta regna ute nu så man kan gå ut till de fyrbenta :crazy: jag är ingen sockerbit, inte det jag menar men det fullkomligt öser ner :mad:

Hoppas allt går bra för oss alla i denna tråden och att alla som mår skit snart mår bra.

Hoppas illamåendet håller sig borta åt dig nu!
Jag är så glad att jag slutat må illa och är sugen på mat igen så jag bara äter och äter och äter... och inte bara nyttigheter :o .

Det verkar som mina järntabletter börjar ge effekt :banana: . Jag har mycket mindre yrsel och orkar gå lite längre sträckor igen. Jag tar 1 Hemofer 4 ggr per dygn och Blutsaft 1 g/dygn samt äter järnrikt (det har jag iofs gjort hela tiden). Men som väntat stoppar magen upp :crazy: . Linfrö 1 msk och havrekli 1-1,5 msk har jag i smoothies med frukt och grönt 2 ggr per dag men det hjälper inte. Massor med vatten stjälper jag i mig. Idag åt jag messmör rakt ur burken för att se om det hjälper, men ingen effekt - än i alla fall. Katrinplommon blir jag bara gasig av. Är det någon som har fler tips mot förstoppning? Mer motion fungerar inte heller tyvärr för då får jag mer ont i fogarna.

usch.. börjat käka järntabletter ja me idag.. "spännande" o se hur man klarar det..:grin:

Vi ska på första ultraljudet on exakt en vecka!!:banana: Så nervös o så spännande! tänk o få se den lilla plutten:love:
Verkar som dom flesta av er redan varit.. Fast dom ligger tydl sent på d här i skåne, blir i v 21 vi ska in..

Japp, jag har också haft problem med trög mage, det började väldigt tidigt. Det som hjälpt mig är att ta linfrö och vetekli i morgonfilen/youghurten/gröten och att röra på mig. Men det blir bättre ibland och sämre ibland.

Vi fick ju göra KUB-testet, tack och lov! Om vi inte fått göra det så hade jag varit övertygad om att det var två i magen till ordinarie UL som blir 10 aug. Jag är nu i v16 och har fått mig en rejäl kula på magen som inte går att dölja. Jag hoppas att tillväxtkurvan avtar med tiden, är rädd att bli som en valross i kroppen. :crazy:

*kl*

Vi ska göra ultraljud imorgon!! Spännande!! Hoppas allt är som det ska. Jag går in i v. 20 imorgon, men vet inte om jag har känt bebisen ännu... har känt små "pickanden" inifrån, men inget fladder som jag läst att det ska kännas som... Men det kan ju lika gärna vara en fis på tvären, vad vet jag? :) Känns kul att få se bebis och höra att (förhoppningsvis) allt är som det ska i alla fall! Och kanske få se om det är en liten tjej eller kille... :love:

Nån annan som ska göra UL i veckan? :D

Föresten, nån som vet om man måste ta bort sin navelpiercing före ultraljudet, eller kan den vara kvar? :)

Och jag om 1,5 vecka på fredag är så nervös just nu. :( känner mig inte alls gravid och har inte ökat i vikt eller fått mera mage (de senaste veckorna), tyckte ju att jag kände bebis tidigt i vecka 14 och 15 men sen nada, zipp och ingenting så jag måste ha inbillat mig (hoppas jag så den inte är död i magen).

Var på Kubb i v.12 och fick jättefina siffror men de säger ju inget ang annat än kromosomfel (hade 1:18 000) och som sagt allt kan ju hända, någon som känner min negativitet just nu... blä det är länge att stå ut men man får väl bita ihop. Minns att det gick bättre förra graviditeten EFTER RUL då man känner lite mera från bebis och får lyssna på hjärtljuden hos barnmorskan.

Vad spännande!! Hoppas allt går bra för er på ul! Är det första gången för dig också?

Jag blev nästan chockad över hur starkt jag kände när jag fick se den lilla, hela graviditeten har känts abstrakt på nåt vis. men nu såg jag att det fanns ju en liten där inne, hjärtat som slog och så rörde den på händerna och vände på sig där inne!! Men vi såg aldrig vad det var för nåt, hän knep ihop med benen och ville inte visa! :D Så går det när de blivande föräldrarna är för nyfikna, hihi :)

Vad spännande!! Hoppas allt går bra för er på ul! Är det första gången för dig också?

Ni det blir mitt andra ultraljud. Första va för ganska exakt ett år sen (på lördag är det ett år sen) å det va inge bra alls med bebisen så den 6/8 avbröt vi graviditeten... Så jag är inte så positivt inställd till denna gång, men försöker hålla humöret uppe genom att inte tänka på det!

Om jag hade haft en hade jag tagit ur den ;) .
På mig på senaste ultraljudet ( v. 18+0) gick min livmoder upp över naveln och vid undersökningen kördes proben fram och tillbaka över min navel i alla fall. Metall kan man inte ultraljuda på, så den som undersöker slipper "köra runt" navelpiercingen om ni tar bort den så underlättas undersökningen.
Men det är inte säkert er livmoder går så högt än, jag har ju två där inne.

Japp, jag har också haft problem med trög mage, det började väldigt tidigt. Det som hjälpt mig är att ta linfrö och vetekli i morgonfilen/youghurten/gröten och att röra på mig. Men det blir bättre ibland och sämre ibland.

Tack för tipsen.
Så där var jag också ända från början, så jag har kört med kli och linfrö länge och så var det lättare innan fogarna började hindra motionerandet. Men nu med järntabletterna är det tvärstopp ibland.
Jag hade en natt med riktig förstoppningskolik och hemska kramper då jag var nära att slanga vatten och paraffinolja eller ta glaubersalt samt Vetalgin ;) och ordinerade mig själv regelbundna skrittpromenader hela natten igenom. (Det är ungefär behandlingen jag brukar ge mina patienter :angel: ) .

Nu har jag minskat på järnet igen och lagt till loppfrö morgon och kväll. Jag äter ännu mer grönsaker och dricker massa vatten. Fler tips är gärna välkomna :bow: .

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 440
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar