mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Usch och fy, vilken mardröm! :cry:

Ha det så bra ni kan och hoppas du dyker upp i en ny mammor-tråd snart! KRAM!

Ah, tack för tipset!
Jag ska försöka peta i mig lite extra fibrer för att vara på den säkra sidan, kan ju vara värt att slippa magknip och förstoppning :crazy:

Vad ledsen jag blir att höra att det inte var bra :cry: Jag vet så väl hur det känns när man har berättat för alla att man ska ha barn, det börjar synas ordentligt, och sedan ska man berätta att det inte gick så bra.... Hoppas att ni får stöd av bra kurator på sjukhuset, det är viktigare än vad man tror när det inte går bra. Och att ni blir gravida igen så fort ni känner att ni vill, varken tidigare eller senare.

Tack allihopa.

Tabletterna ville inte hjälpa så har fått en tid för återbesök imorgon. Vill bara bli av med det som är där inne nu! :cry:
Känns så obehagligt att veta att det är där..

Första läkaren sa att där varit en bebis, men att jag troligtvis fått missfall i v 12, o sen att kroppen inte "hängt me" utan missat fostersäcken etc.. Låter skumt.. Borde ju hänga ihop med bebis:confused:..

Läkare2 sa att där toligtvis aldig varit någon bebis, därav "ofostergraviditet", exakt likt som skendräktighet, kan jag tycka..

Ska sätta igång bebisverkstad så fort läkarna ger klartecken. Längtde så till dec då det var beräknat, nu kommer det att dröja lite längre bara..

Lite svårt att veta var jag ska göra av alla dom känslorna o den kärleken man redan kände till det lilla som vi trodde var i magen. men det ger sig nog med tiden.
Längtar efter att ha en ny bebis i magen att ge all den kärleken till.

Ja! hoppas jag är med i nästa vår-tråd:)

Vad tråkigt för er :cry: skickar en styrkekram.

Skönt att du verkar har hopp för framtiden :) hoppas också att du dyker upp i vårtråden!

Vår trådgrundare, va ledsamt, va hemskt! Du låter så otroligt stark i ditt inlägg och jag vill ge dig alla styrkekramar jag har! Självklart att ni kommer igen snart men förstår att det måste kännas så orättvist nu!

Oj vad sorgligt och vad märklig situation, ett sånt där scenario man funderade på inför ultraljudet och tänkte att det kanske kunde vara så, men inte på allvar utan mer i skräckfantasin. Det behövs sorg efter någon sådant även om du kanske aldrig hade något levande inuti dej, du har ju ändå börjat knyta an till något som inte längre finns, in your mind liksom. Kramar till er!

Kl

Gud va tråkigt... :( skickar en stor kram.

Var på rul idag och blev framflyttad 9 dagar till 19 januari. Allt såg fint ut & det blir antagligen en pojke.

Vad hemskt! Usch vad jobbigt när man är halvägs i grav och har knytit an till den bebis man trodde fanns där inne.... Lycka till och hoppas du återkommer i nån annan mamma-tråd!!

Usch, om det var tortyr att jobba så var det ett rent h-vete med lunchen! :crazy: Alla dessa lukter... och vad äter folk egentligen?! Bläää... Jag hade bara fil och havrefras med mig (det enda jag kunde tänka på utan att få kväljningar i morse) och fick verkligen kämpa för att hålla det nere... :(

Håller helt med dig! Dofter kan göra en sjukt illamående, och spec. vissa maträtter! Ändå har mitt illamående gett med sig, men det tycks vakna till liv på lunchrasten om någon värmer sin kryddiga vitlöks-gryta i micron på jobbet, steker blodpudding eller öppnar ett paket köttbullar som luktar fis.... bläää vad det kan stinka! Jag längtar tills jag får tillbaka min vanliga, icke överkänsliga näsa!

Det kallas för druvbörd.
Jag har träffat ett par stycken som drabbats av det.

Till Restless - hoppas att nu allt går bra på nästa försök och att du återkommer snart i vår/sommartråd !

Idag var det teriyaki (hur sjutton stavas det?!) kyckling som gav magen en utmaning... :crazy: Jag klarade inte av det och fick lämna lunchrummet med halväten tallrik :(

Är det förresten normalt att dricka en väldans massa mer?! Jag dricker säkert tre gånger så mycket som i vanliga fall, och är törstig mycket...

Det var hehe overkligt?! Jag kan verkligen inte fatta det =) Men det var mysigt & vi skrattade =)

På tal om törstig, jag med ( är iof alltid törstig, har varmt hemma)
Blir extremt kissnödig fort också ;) Livmodern trycker på som tusan på blåsan :S

Wilfa- vad skönt för er!

*kl*

Jag tror man behöver mer vätska, har nog läst det någonstans också, men kan inte svära på det.

Angående blåsan fick jag värsta Aha-upplevelsen tidigare ikväll när jag gick på toan och liksom kissade ordentligt. Ni vet, det skvalar ner i toastolen... :o

Det var rätt länge sedan, har nog kissat väldigt ofta så det har bara blivit skvättar. Först för att livmodern tryckte på blåsan och sen av vana på grund av att jag fick upprepade UVI-känningar.

Nu är magen högre upp, det är lite både och, känner mej mycket smidigare på nåt vis och kommer i jeansen igen, men jag tror att jag sover sämre på grund av det (får ingen ro när jag ligger på rygg tror jag?) och är definitivt flåsigare, så antar att allt tryckts uppåt så lungorna fått mindre plats.

Är i v 22+3 nu. Det börjar kännas läskigt nära, tycker jag! :bump:

Evis: Ha ha nära var nog att ta i :-) man brukar vara duktigt less på slutet ;-) tror det är så för att man inte ska parkera bebis i magen för alltid!

Wilfa vad skönt att fostervattenprovet såg bra ut. Grattis!

Grattis! Åh, vad skönt för er skull!

Kl

Nu har vi också varit på UL och allt såg jättefint ut och vi fick behålla vårt datum till 10/1-11. Det känns så skönt att veta att så här långt och så mycket det går att se så är allt ok. Man är ju lite orolig innan. :)

Nu ska jag börja leta efter en sadelstol för mig att ha på jobbet för det blir nog lite väl jobbigt att sitta "normalt" när magen blir i vägen och allt blir tungt för ryggen, känner av krånglet lite redan.

Druvbörd låter det inte som på beskrivningen, det är en speciell typ av ofostrig graviditet där små blåsor bildas i stället för moderkaka.
Det är vanligare med ofostrig graviditet där fostret slutar utvecklas men kroppen inte registrerar det utan moderkakan fortsätter växa ett tag och kroppen tror att graviditeten fortskrider. Allt finns, moderkaka, fosterhinnor, vätska, hormonproduktion - men inget foster. Skendräktighet är det inte heller, allt i graviditeten är verkligt med hormoner etc, bara fostret som inte finns.

restless: :cry: vad sorgligt. Önskar dig verkligen all lycka till vid nytt försök.

Precis så där är det för mig också just nu! Det är som om allt flyttat sig framåt/uppåt, och blåsan får mer plats.
:banana: Jippi, jag behöver inte gå upp varannan timme nätterna igenom längre. Kan heller inte ligga på rygg, jag antar att det blir tryck på vena cava och jag får blodtrycksfall, för pulsen skenar och det känns som om jag ska svimma. Flåsar gör jag som en blåsbälg redan efter 20 meters promenad.

Jag var på ultraljud igår, och allt är bra än så länge med de två. Storleksskillnaden finns kvar men den ökar inte i alla fall. De ligger just nu båda med fötterna nedåt och sparkar så att jag känner det väldigt tydligt. :love:
Jag har också lyckats få upp järnvärdet en bra bit, så nu trappar jag ned tabletterna igen för magens skull. Hoppas det går att hitta en bra balans.

Evis: Jag har börjat laga all mat i gjutjärnspanna, även om jag så bara steker ett ägg tar jag fram den. Spenat & tomatsås lagad i gjutjärn kan vara ett tips. Broccoli tycker jag också är svårt att göra gott utan ägg, ost eller mjölkprodukter, men man kan ju se till att dricka apelsinjuice till så blir det i alla fall bättre upptag. Jag stoppar även ned fryst bladspenat i mina frukostsmoothies numera, de innehåller heller inga mjölkprodukter så det blir nog bra upptag tillsammans med frukt & bär.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 440
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård