Sv: mammor vinter 2010/2011
Jag tror aktiviteten i tråden kommer att öka nu framöver, de flesta är nog i en period då inte så mycket händer och förlossningen fortfarande känns avlägsen. Men det där med bukeberoendet kan nog stämma Ewa-Lena
vi kanske inte sitter klistrade här hela dagarna...
Nu har jag varit på ultraljud, BM besök och sjukgym. Min snälla sjukgymnast dammade av ett gammalt men mycket funktionellt bälte som jag fick låna, trots att de egentligen inte har den servicen längre. Vilken skillnad att få hjälp med utprovningen av ett proffs! Nu hjälper bältet verkligen
. Tvillingarna verkar må bra än så länge men de är små och ligger en bra bit under "enlingskurvan" i storlek. De bedöms som lätt respektive måttligt tillväxthämmade. Vila och ingen stress blev instruktionen. Jag har dessutom fått högt blodtryck vilket BM tyckte var extra oroande eftersom jag haft så lågt blodtryck tidigare. Allt annat såg dock bra ut så det blir koll av blod och urin om en vecka igen. Mitt SF mått var 28 (v.24+2), vilket blev ett kryss klart ovanför kurvan för enlingsgravida som väntat. Jag är vidare heltidssjukskriven, nu ffa pga hotande förtidsbörd och tillväxthämning hos fostren. Känslan efter besöken är sådär då riskerna är såpass stora, men det är bara att försöka inte oroa sig och ta en dag i taget. Och jag tänker njuta av varje spark där inne
.
evis: Bara du inte börjar slicka på och hälla i dig de där konstiga sakerna
! Du verkar ha en liten med stor humor i magen
. Härligt!
Ewa-Lena: Jag önskar att gravidyoga fanns här! Ytterligare en fördel att bo i storstaden... Jag har yogat i flera år men känner att jag inte törs nu utan jag skulle vilja ha handledning. Avslappningen skulle vara bra för mig.
Equilina: Visst är det frustrerande när det inte finns tider att få? Skönt i alla fall att få höra hjärtljud.