Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

den har blitt stööre, absolut! å så ser det som att du har lagt ut lite på sidorna.... (ursäkta min ärlighet om du tycker det är jobbigt....) :laugh:

kanonfin är du! :bump:

*kl*
Har suttit och läst lite om diskussionen ang bristningar.
Finns det nått som man kan göra för att förebygga/få lite mindre bristningar, som tex att hålla huden så elastisk som möjligt med någon lotion?
Det kanske är en omöjlighet med tanke på hur fort man växer?

Finns det nått som man kan göra för att förebygga/få lite mindre bristningar, som tex att hålla huden så elastisk som möjligt med någon lotion?

Nope. Fast det kan kännas skönt på ett uttänjt skinn att smörja in det. Men annars är det bara att hoppas på bra gener och lite tur :D (eller vänja sig vid tanken på en strimmig mage)

Det är huden under den man smörjer som spricker. Man har ju fler olika hudlager. Men som vindvissla skrev kan det vara skönt att smörja in magen, min kliade på slutet och då var det superskönt att smörja med helosansalva.

den har blitt stööre, absolut! å så ser det som att du har lagt ut lite på sidorna.... (ursäkta min ärlighet om du tycker det är jobbigt....) :laugh:

kanonfin är du! :bump:

Haha, nejdå herregud, det bjuder jag på :D
Men det år nog säkert så som du skriver. Magen har liksom nog sjunkit ihop lite och blivit rundare i formen och därmed "bredare", kan man uttrycka det så?

...och jag är ett exempel på att det inte spelar någon roll om man smörjer. Har bara smort magen någon gång under båda graviditeterna och jag ser fortfarande inga bristningar...

jag fick bara 3 pyttebristningar, men en gång i tiden var jag en riktig tjockis på 116 kilo, så min hud har redan varit uttänjd en gång. tror det var mycket tack vare det som jag inte fick dom.

men annars spelar det absolut ingen som helst roll vad man gör och inte, vill dom dyka upp, så gör dm det.

Då så, då har man iaf inget att oroa sej för eller hur man ska säga, vill man ha barn får man ev räkna med bristningar. Men jag hoppas på att jag slipper bristningarna så klart.

kl

hoppar in i tråden igen o visar premiärbild på magen:)

slutet på v 18..

19668_272650325487_616090487_3440750_1751911_n.jpg

ignorera att man som småbarnsmamma inte alltid orkar ligga på topp vad gäller smink;P hihi

Vadå smink, du ser ju toppen ut ändå! En annan ser ut som ett lik mest hela tiden, och jag kan inte ens skylla på småbarn. ;)

Här kommer min klump, v. 30 (29+0). Nu spurtar den lite igen, och jag tror att Räkan ligger oftare och oftare med huvudet neråt. Startklar redan, gäller att vara förberedd precis som mor sin. ;)
v30290.jpg

Du ser ju superfräsch ut! Du ska se mig så kan vi tala om att man inte alltid lyckas ligga på topp som småbarnsmor... :D

Zody: Jättefin kula!

vecka 30 redan?????!!!!

har sagt det förr, säger det nu å lär säga det igen, vart i hela friden tar tiden vägen och sen när blev alla småmagar stormagar? :eek:

Måste instämma i småbarnsfinheten...

Kanske borde tvätta håret och det ROSA understället som jag lever i.....

Alltså jag känner precis så själv! Var tusan tar tiden vägen egentligen? Jag trodde tiden skulle släpa sig fram eftersom vi längtar så förtvivlat, men det verkar ju vara tvärt om. :D

På tal om att längta - idag hämtade jag ut en trikåsjal jag beställt, och tro inte att jag fick öppna paketet och provknyta.. Det gjorde sambon, han blev alldeles till sig. :love: Han tyckte det var så härligt att han till och med vill provbära med brorsonen som är 14 månader nu. :D

Alltså jag känner precis så själv! Var tusan tar tiden vägen egentligen? Jag trodde tiden skulle släpa sig fram eftersom vi längtar så förtvivlat, men det verkar ju vara tvärt om. :D

På tal om att längta - idag hämtade jag ut en trikåsjal jag beställt, och tro inte att jag fick öppna paketet och provknyta.. Det gjorde sambon, han blev alldeles till sig. :love: Han tyckte det var så härligt att han till och med vill provbära med brorsonen som är 14 månader nu. :D

vad mysigt med en sambo som längtar lika mycket som dig :)

Vad härligt med en sjal! Jag tycker att det svajar rätt rejält redan med min 6-kilos klump, så om han tycker det känns hoppigt med 14-månaders brorsonen så bli inte rädd!

Din mage är jättemysig, "bara" tio veckor kvar ju!

Veckouppdatering igen då!
v.30 (29+0)
Framifrån (zebravarning)
30350191.jpg

Jisses vad min bråkstake envisas med att ligga på min vänstersida. Naveln är ju helt förvrängd :D

Från sidan. Har skippat det här med att ta kort utan kläder i från sidan, ser bara ut som en stor fettklump då;)
30350183.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 189
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar