Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Vilken fin mage! Det ser ut som den sjunkit rätt så bra!

Även till JuniNatt:
Tack, vad snälla ni är :o
Det allra bästa är ändå att jag har sluppit bristningar på magen hittills (vad jag kan se), men mycket kan hända på en vecka så jag ska inte ropa hej än ;). Fast vad gör lite bristningar egentligen, det hör ju till!

Veckouppdatering:laugh:
28+0
30312265.jpg

Framifrån. Märks det att bebben helst ligger på min vänstra sida? Magen är helt skev:D
30312093.jpg

Även till JuniNatt:
Tack, vad snälla ni är :o
Det allra bästa är ändå att jag har sluppit bristningar på magen hittills (vad jag kan se), men mycket kan hända på en vecka så jag ska inte ropa hej än ;). Fast vad gör lite bristningar egentligen, det hör ju till!

Kan ju vara så att de kommer efter förlossningen också ju så man är aldrig säker vad gällande bristningar ;)

Ja, många gånger har man väl inte sett dem heller, den stora magen är ju lite i vägen så att säga. Men jag klarade mig sist utan att få några så hoppet finns fortfarande!

Comfort: Klart jag vågar!

Tror inte du får några då, det ingår inte i dina gener ;) jag går mest och väntar på mina men mammas dök ju inte upp förrän de sista veckorna så jag kanske klarar mig i 10 veckor till eller nåt. Högra sidan av rumpan och brösten är redan berikade av fina bristningar, men vad gör det? De bleks ju sen :)

Jaha, då kastar jag in mig i denna tråd.
Är gravid med barn nr 6.....:eek: som också kommer bli vårat sista, så vi njuter allt vi kan av denna graviditet.
Här kommer en bild på min mage (det syns väl att jag fött fem barn innan??? :D ) i v 15 (14+0).

magenmindrebild.jpg

Tycker det var en väldigt fin mage med tanke på att den haft 5 inneboende sen innan ;) Min ser mycket värre ut och jag har bara en!

Tycker det var en väldigt fin mage med tanke på att den haft 5 inneboende sen innan ;) Min ser mycket värre ut och jag har bara en!

Naaaw. vad rart sagt. Jag har faktiskt aldrig varit så smal som efter barn nr 5. Innan jag fick första barnet vägde jag 57 kg. När vi fått barn nr 5 så gick jag ner till 52 kg och magen var faktiskt platt. Hoppas det går lika bra denna gång. Jag är väldigt mån om min kropp och vill gärna ha en hyfsat snygg figur trots att jag fött många barn, jag vet ju nu att det går. Bristningarna bryr jag mig inte om alls.....
Men, jätterart sagt, verkligen.
Kram

Tror inte du får några då, det ingår inte i dina gener ;) jag går mest och väntar på mina men mammas dök ju inte upp förrän de sista veckorna så jag kanske klarar mig i 10 veckor till eller nåt. Högra sidan av rumpan och brösten är redan berikade av fina bristningar, men vad gör det? De bleks ju sen :)

Precis, de bleks ju sen. Och sen är det ju inte bristningarna (eller avsaknaden av dem) som gör att man får en snygg mage eller kropp efter att ha fött barn. Ja ja, det blev ett himla tjat om bristningar... ;)

KL
På tal om bristningar, varför i himmelska friden får man bristningar på så konstiga ställen?
För ett par veckor sedan hade jag inga på magen, "bara" på låren, brösten, vaderna :eek: och ena höften.
Jag trodde inte mina ögon när jag hittade bristningar på vaderna, jag menar, visst har benen blivit tjockare, men inte så mkt att dom borde spricka?! :o

Nu har dom börjat ge sej till känna även på magen, och jag ser hur dom växer för varje dag...
Men de känns tryggt att läsa att zebramagar förmodligen ger liiiiite sötare bebisar, samt tigermjölk gör dom starkare :angel::D

Jag tror ju stenhårt på att bristningar är helt och hållet hormonellt och genetik så att de dyker upp på märkliga ställen beror nog mest på det. Det har nog ingen som helst betydelse hur stor man blir för det finns ju de som är enorma (om man nu får uttrycka sig så) utan en enda bristning. Men vaderna kändes lite udda måste jag hålla med om :D

Chlo: Det blir nog mycket tjat om bristningar för ingen vill ha dem och alla räds dem men samtidigt är det nästan ingen som bryr sig om dem i slutändan ;)

Ja, de låter vettigt, helst eftersom många får dom efter förlossningen!
Och som du skriver, i slutändan bryr sej inte så många om dom..
Jag fick bristningar på brösten redan i v14- vilken katastrof!!
I v16 kändes de inte så viktigt längre, jag menar, brösten ska ju bara sambon se :)
Och så har de blivit för varje nytt ställe dom dykt upp, katastrof- fast egentligen inte så farligt!
Jag är fortfarande lite bitter över dom på magen, men nu börjar de kännas som att dom passar rätt bra där, jag menar, resten av jag är ju redan randig så varför inte magen också :p:D

Jag upptäckte mina i v. 15 på brösten, kan ju ha haft dem längre men som sagt det är ju bara ens karl som ska se dem och barnet om man ammar. Sedan upptäckte jag på höger höft/rumpa i v. 18-19 och nu i v. 26 så har jag upptäckt att jag börjar få små högt upp på låren. Som sagt de på magen väntar nog ett tag till om det blir som för min mamma :) de bleks och man får se det som medaljer för att man har burit sitt barn.

Jättefin mage, kan tänka mig att fem barn håller dig i trim :D Har du några snabba tips på hur man överlever tvåårstrotset? ;)

Ja, oj vilken snygg mage för att ha fått så många barn!!!

KL
Och så tjatar jag också vidare lite om bristningarna: Ja, det borde ligga i generna det där med bristningar. Men jag tycker det ändå är lite konstigt som på mig. I tonåren fick jag bristningar på innerlåren, vilket absolut inte berodde på övervikt. Så på något sätt borde jag ju ändå ha det lite i generna. Men på magen lyser de fortfarande med sin frånvaro så vitt jag kan se... Fast det kanske har med hormonerna att göra och jag tycker inte jag har blivit så påverkad av gravidhormoner vare sig denna eller förra graviditeten. Ha ha, fast en asful hormonrand har jag på magen :D. Förra graviditeten gick den bara upp till naveln och denna graviditeten går den endast över naveln och upp mot brösten :crazy:.

Kl

Hej alla, dags för veckouppdatering!
Dock tycker jag att magen ser större ut på förra veckans bilder, vad säger ni? Eller i alla fall har den en helt annan form denna veckan, eller?

förra veckan, v. 22:
Magen+v.+22+009.JPG

Magen+v.+22+010.JPG

denna veckan, v. 23
januari+18-25+005.JPG

januari+18-25+004.JPG

Jättefin mage, kan tänka mig att fem barn håller dig i trim :D Har du några snabba tips på hur man överlever tvåårstrotset? ;)

Ja, jag fick efter andra barnet ett ryck och skrattade varje gång barnet trotsade. Om barnet tex inte vill sätta på sig overallen, så skrattade jag och kittlade barnet på magen och försökte göra en liten lek av det hela + att barnet fick göra mycket själv. Funkar jättebra på vissa barn, andra har fått ligga och skrika och banka på golv när tid har funnits......har vi haft bråttom så har vi helt enkelt tagit barnet under armen och burit ut den i bilen med kläder vid sidan av.....(vad göra annars, jag vägrar att tvinga på dom kläderna, dessutom upptäckte de rätt snabbt att det ju blev kallt utan kläderna).
Hade en bekant vars barn inte ville sätta på sig kläder (stod i nattlinne) när de skulle åka till dagis. De tog då helt sonika barnet och åkte till dagis och hon fick vara där en hel dag i sitt nattlinne. Jag kan ju lugnt säga att hon tog på sig sina kläder dagen efter utan bråk....:devil:

Jag har nu en tjej som kommit in i någon slags sen 5-års trots......
Inte roligt......
Man får ta några djupa andetag och försöka hitta det som funkar för en själv och ens barn.....
Vi har haft två som varit fördjäkliga och tre som varit helt som vanligt.....
Hoppas det hjälpte något.
Kram.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 189
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar