Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Den har växt upp en massa, om det inte är så att du fotat från en annan vinkel. Den är jättefin i vilket fall som helst!

Upp som i uppåt menar jag alltså :)

Här är min mage i v 24, 25 eller 26. Jag tror jag använder mitten för det är enklast, så här är den i v 25:

(bristningarna är inte nya)

Shit vilken bamsemage. :eek: Sådär stor var nog jag inte ens då jag fick...

Usch, jag borde inte plåga mig själv med att titta i den här tråden eg, men det är svårt & låta bli. Snart raggar jag upp lämplig kille så han får göra mig på smällen. :o

Hrm, jag har ju fortfarande 15 veckor kvar. Men jag lovar, jag hade värsta bamsemoderkakan!

Jämför då, v 25 med 2an och v 40 med Sam, visst finns det lite utrymme att tänja kvar? :D

Här är min mage i v 24, 25 eller 26.
Oj vad den växer! :laugh: Om jag minns rätt så var det väl lite osäkert när du blev gravid, men jag har undrat över en sak när det gäller ultraljudet i v 17-19.

Eftersom vi höll på med tillverkningen så länge och med äl-test varje månad så vet jag exakt när äl var och jag vet att menscykeln hade varit 28 dagar om mensen hade kommit (det var nämligen alltid exakt 14 dagar efter utslag på äl-test oavsett längden på cykeln).

Låt säga att de vill flytta fram eller bak mig någon vecka eller två vid ultraljudet. Vad händer då? Jag VET ju vilken vecka jag är i. Ska de ändra blir det ju fel. Hur funkar det där egentligen?

Ja, det var väldigt vilken mage du fått redan i v 25 (fast man vet ju inte än hur en annans kommer att se ut då).

Jag tänkte säga att den kanske stannar upp lite, men när man jämför med bilden med Sam i magen så finns det ju betydligt mer plats, om man säger så! Det blir spännande att se om den blir ännu större denna gång!

Hi hi, det är förresten så kul att se hur alla magar växer!!!

Ja jag vet, värsta jättemagen. Men jag vet att det blir värre så jag håller tyst ett tag till :D

Oregano ja jag vet ju bara när jag hade mens så jag och min doktor utgick från det när vi bestämde datum. Sen var jag på ul i Sverige och hon flyttade fram mig två veckor. Å andra sidan fastställs datumet bäst runt v 17 eller innan och detta var enligt henne v 20 och enligt mig v 22. Sen var jag på ul här på Irland och då flyttade hon mig en vecka från mitt datum. Därför de tre olika. Egentligen spelar det ingen större roll, jag är säker på att bebisen kommer när den vill. Det enda som skulle kunna hända är att de vill sätta igång mig för tidigt, men det är ju upp till mig. Eller att de kallar den prematur om den kommer i v 38 enligt mig och v 36 enligt dem, men det är knappast sannolikt heller eftersom jag gick över 9 dagar förra gången. :D

*kl*
Ny vecka och ny magbild :) V.35+0 och sfmått 40 cm...undrar om man kan spricka? :eek:

Men hejsan hoppsan :)

Har inte gluttat i tråden på länge nu ( är lite rädd för att bli sugen igen ), magen din har ju växt något otroligt.

Sådär stor var nog inte ens jag i v 39 :D

Men den har en jättefin form, en sådan där bara rakt ut mage :)

tja det är nog rätt vanligt men kanske inte på det hållet ;) (att magen spricker alltså)

cala ja det är verkligen bara boll på magen och jag lovar att han fyller ut där inne också, tycker redan jag har bebis överallt! :D

Jag var i ungf samma situation, hade enkel egen uträkning efter äl-stickor och mens till den 29/3, blev framflyttad till 3/4 efter ul. Dottern är född 24/3 och jag är nästan helt säker på att det första var korrekt. Mitt första barn är nämligen 12 dagar tidig och ganska liten. Tvåan var 49,5 lång och vägde 3600, vilket är fullt normalt för en fullgången. Däremot var hon ju rätt stor för att vara 10 dgr tidig.

Ja det blir en lillebror till Sam, himlans praktiskt :D Hoppas de blir supergoa kompisar, Sam älskar verkligen sällskap!

Här kommer nya bilder på min mage :love:

29294087.jpg

29294086.jpg

Vecka 22-23, vad ska vi satsa på, senaste mens datumet (som stämde med Rasmus) eller UL ;)
Det är i alla fall 160 dagar sen jag hade min senaste mens.

Hon är helvild där inne, känner massor av rörelse hela dagarna och hur hon bökar runt där inne. Hela magen hoppar och far :love:

Det är svårt med kläder, h&m har tights och de är de enda byxorna som inte klämmer överallt, mammajeans funkar inte alls eftersom jag måste upp i typ xxl för att de ska passa över magen men då ramlar de ner över rumpan istället och nu vägrar jag köpa nya byxor *s* Köper vanliga lite tjockare strumpbyxor istället och drar upp dem precis under magen bara och så en tunika utanpå :)

Ojojo inte bara jag med jättemage :D Vilken putis! Undrar vad vi kommer få denna gången, världens jättemonster som aldrig är stilla!

Verkar inte bättre! Men min mage är ändå mkt mindre än min kollega som ska ha den 4/1!!

Men den har verkligen exploderat den sista veckan, ska ta massor av mysbilder på den på stranden sen nästa vecka :love: Visa maginis vackra bild för maken och säga "Nu tar du en sån här bild annars j*vlar" :angel:

BM på onsdag, ska be henne mäta mitt SF mått då bara för skojs skull (mätte tidigt med Rasmus oxå tror jag var i v.22 då...) ställde mig på mina föräldrars våg i helgen, +4½ kg.

Magen är nu i vecka 34+4! Jäklar vad tiden går! (obs bilden är lite sned, kameran låg på soffkanten)
Var hos BM idag och allt såg och kändes så bra ut så! :laugh:
Bebis hjärta slog i 140 (lite lägre än sist), och h*n låg fortfarande med huvudet nedåt dock ej fixerad.
Sf måttet var 32, lite längre än senast.

29299871.jpg

Ah vad skont att aka ivag nu! Ha en harlig semester och plocka garna upp mig pa vagen :D

voltis jaklar vilken mage du har nu, och gud vad snabbt tiden gar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 344
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London