Lyckliga tråden!

Koppen

Trådstartare
I denna får bara lyckliga människor skriva! :p
Nä, jag skojade bara! Men jag är så stolt och glad över min Prins! :love:
Igår konstaterade jag att jag har skolat om min ridtravare!
Detta kan han nu:

öppna/sluta
skänkelvikningar
framdelsvändningar
galoppombyten
galoppera på en 10 metersvolt
 
Sv: Lyckliga tråden!

Just det, jag kan rida kort trav med han ett helt ridpass utan att inälvorna åker upp i halsen på mig! :p
 
Sv: Lyckliga tråden!

Hej och GRATTIS:) Jag tycker att du ska vara stolt över både dig och din häst.Lycka till i fortsättningen !
 
Sv: Lyckliga tråden!

Grattis!! :bump:

Jag kan tänka mig hur mycket jobb du har fått lägga ner på hästen.. jag och ägaren till min medryttarhäst (12 årig islänning) håller på att skola om honom från islandsriden planka till en dressyr häst :smirk:
Vi har bara kommit så långt att få honom att flytta sig för skänkel och knappt ställa sig på volt :angel: det är OTROLIGT jobbigt och väldigt svårt :( och det lär ta ett bra tag till innan han, om han över huvudtaget, kommer lära sig alla dressyr konster :crazy:

Grattis enn en gång för dina framgångar :)
 
Sv: Lyckliga tråden!

Tack så mycket allihop! :D

Jovisst är det jobbigt??? Usch, när man tänker efter!
Men så sporras man när det blir sånna där BRA ridpass! :)
 
Sv: Lyckliga tråden!

Vad kul att det går så bra för dig.
Ni har gjort stora framsteg....
Grattis...
Kan vi inte få se lite nya bilder?
 
Sv: Lyckliga tråden!

Grattis! Kul att höra att det går bra för folk och deras hästar! Lycka till i fortsättningen! :)
 
Sv: Lyckliga tråden!

Grattis ! :) :bump: :banana:

jag rider delvis ett halvblod och han kan bära sig själv otroligt fin efter mycket hårt arbete ! :banana: :bump: :rofl:
 
Sv: Lyckliga tråden!

Okej då, delar vell med mig då...:D
"Köpte" en ponny från SHV, 4 år och spralligheten nr1! Harr varit jätterolig att rida sedan han kom för ca.2-3 månader sen. Men han var väldigt het och ungponny-aktig, ni förstår nog vad jag menar! Men efter mycket tålamod är han otroligt lyhörd, var han visserligen när han kom med, och dansar fram för skänklarna! Väntar på att jag ska begära nåt nytt, går att rida överallt*ÖVERLYCKLIG*:rofl: jag rider honom western, eller försöker, å vi ska snart förhoppningsvis på kurs! Han bär sig själv så otroligt bra, han är värkligen en dröm att rida! Så jag vet hur du känner dig, visst är det skönt att gå på de där fluffigt rosa molnen?;)
 
Sv: Lyckliga tråden!

Tja...jag kan väl också dela med mig lite....

Red ett toppenbra pass idag.
Mest skrittarbete då det är fruset i backen men höll till på en vall så lite trav blev det också.

Hon är nu väldigt pigg och framåt, samarbetsvillig och helt underbar.
Hon går att rida med bara vikten. Hennes arbete med bakdelen har klart förbättrats och hon har mer styrka.
Vi jobbade lite på back och halt...hon förstod precis och fixade det väldigt bra.
Travarbetet fixade hon också untan krusiduller..volt, serpentiner, åttor utan att tappa sig och tramsa.

Helt suveränt....
 
Sv: Lyckliga tråden!

Jag har en 'pågående' historia :D
Jag har en travartjej, som liksom många andra travare, varit felriden och illa behandlad. Jag är själv ganska dålig på att rida :o och skulle egentligen skaffat mig en erfaren häst, men kärade ner mig i henne, så jag köpte mig massor av problem ...

Hon skenade när hon kunde, blev som blind, in i träd, ner i diken etc ... kastade sig in i staketet runt volten. Hon var superkänslig både för bett och skänklar, nästan som rädd för dem. Jag skrittade henne i skogen säkert 6 månader bara för att hon skulle slappna av och inse att jag inte skulle göra henne illa. Sen var det bettlöst, för att hon inte skulle vara så rädd för handen, och mycket promenera för hand och mysa. Och det gav resultat, hon blev mer glad och nyfiken. Jag red för instruktörer av blandad kvalitet :crazy: och gick igenom tänder, rygg, muskler... Hittade en cysta i äggstocken som togs bort, och det gjorde henne också lugnare (såklart).
Varje bra övergång, varje steg i kort trav gjorde mig överlycklig :love: och första galoppen i skogen ska vi inte tala om. Nu kan hon övergångar, gå hjälpligt i form i alla gångarter, och sidförande övningar är det vi håller på med just nu. Bäst av allt är att hon kan vara lugn och fin i alla gångarter ute i skogen och på volten, hon reagerar på bara vikthjälper och hon känns trygg och samarbetsvillig.
Jag har gråtit mycket över henne, men nu 1,5 år efter att jag köpte henne tycker jag att jag gjort ett riktigt kap :love: Jag har aldrig stått en häst så nära och varje litet rätt steg gör mig så lycklig att jag kan börja gråta. Vi rider för instruktör i vår takt, och har mycket skogspromenader däremellan, och jag tror jag har världens bästa häst :love:

Vi :

jonnaochjag.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Lyckliga tråden!

ja då måste ja ju oxå dela med mig...:) har en travar kille på 15 år år...stor som ett hus men from som ett lamm.han e som ett barn...köpte honom 03...kunde väl typ grunderna...skritt,trav o galopp. dessvärre har vi blivit avbytta me olika krämpor VARJE vinter...första va det kvarkan (hemsk sjukdom) andra vintern blev han sparkad illa så han bröt griffelbenet o förra vintern så fick han luftvägsinfektion o stod i hbg i 10 dagar...men inte ger man upp..nu har vi kommit så långt så vi gör öppna,sluta,framdelsvändningar,lugn o sansad galopp på liten volt i perfekt form...han kan till och med galopp från skritt nu...o man blir så nöjd...har undrat många gånger va man håller på med när d enda man gjorde ett tag va o betala veterinärvård hela tiden...men nu vet ja...o ja skulle inte byta bort det mot nåt i världen...skulle inte byta honom mot ett stort snyggt halvblod me bra stam ens....inte när man vet va man har i stallet...hade varit skoj o få kontakt me nån som har ridtravare o utbyta lite ideer m.m...d är så kul o läsa om andras framgångar me sina ridtravare tycker jag..lycka till alla...mvh jessi o pelle..:banana:
 
Sv: Lyckliga tråden!

Vad roligt ! Hoppas ni slipper mer krämpor nu, tycker alltid så synd om de hästar+ägare som ALLTID dras med någon skada/sjukdom...

Bild, då !! Vill se er också :d
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
325
· Visningar
31 638
Senast: Emuliiaa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 828
Senast: Palermo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp