Sv: Lyckliga amningshistorier
Jag tycker faktiskt att amningsnapp får oförskämt mkt skit. Jag har inte lagt märke till någon av dess påstådda nackdelar (däremot en hel del ångest just över dess påstådda nackdelar). Använd den så länge den ger lindring/ger en bättre amningssituation.
Har du provat mjölka ur lite före?
Börjar man få mjölkstockning är det bra att med händerna massera ner på den ömma sidan vid amning så att "proppen" löser sig. Annars kan jag ju varmt rekommendera en elektrisk pump vid mjölkstockning (om bebisen ve och fasa är mätt) för att lösa den helt.
Sar : Det är en sån amningsnapp jag har Hoppas inte att jag fått mjölkstockning pga nappen, de säger ju att det är större risk än om man ammar utan. Liggammade på BB, men nu har det inte gått att ligga på sidan för jag har varit så öm i mina Dolly Parton liknande bröst Men det stabiliseras väl också. Ammar i fotbolls/tvillinggreppet ibland, det fungerar rätt bra. Ska kolla upp snäckor! Köpte såna kupor på apoteket som man ska lufta bröstvårtorna med, men de har gjort ont nu när jag haft mjölkstockning.
Jag tycker faktiskt att amningsnapp får oförskämt mkt skit. Jag har inte lagt märke till någon av dess påstådda nackdelar (däremot en hel del ångest just över dess påstådda nackdelar). Använd den så länge den ger lindring/ger en bättre amningssituation.
Har du provat mjölka ur lite före?
Börjar man få mjölkstockning är det bra att med händerna massera ner på den ömma sidan vid amning så att "proppen" löser sig. Annars kan jag ju varmt rekommendera en elektrisk pump vid mjölkstockning (om bebisen ve och fasa är mätt) för att lösa den helt.