escade
Trådstartare
Nu är det 2 ½ vecka sedan min underbara son kom till världen. Lyckan grusas dock av såriga bröstvårtor och nu mjölkstockning Ammar med amningsnapp, annars hade det inte gått alls efter såren jag fick första dagarna. Vi har fått hjälp med amningsteknik på amningsmottagningen så att jag ska kunna vänja av honom med nappen. Försöker träna på båda brösten en gång om dagen. Sårodling är tagen, men jag tror den var negativ för annars skulle BM ringt i fredags.
Fick mjölkstockning i förrgår med rejäl feber, det har inte släppt riktigt än trots att jag gör allt enligt boken.
Jag vill verkligen att amningen ska fungera och inte bara ge mig ångest. Sonen suger bra och är nöjd, glad och går upp i vikt. Men jag längtar efter att amningen ska vara en mysig stund (??) och att jag ska kunna duscha utan att rysa när jag ska försöka torka mig efteråt, kunna ha på mig kläder utan att det gör ont etc...
Glada tillrop? Någon som haft problem i början av amningen och sedan lyckats?
Fick mjölkstockning i förrgår med rejäl feber, det har inte släppt riktigt än trots att jag gör allt enligt boken.
Jag vill verkligen att amningen ska fungera och inte bara ge mig ångest. Sonen suger bra och är nöjd, glad och går upp i vikt. Men jag längtar efter att amningen ska vara en mysig stund (??) och att jag ska kunna duscha utan att rysa när jag ska försöka torka mig efteråt, kunna ha på mig kläder utan att det gör ont etc...
Glada tillrop? Någon som haft problem i början av amningen och sedan lyckats?