Lurviga Buke barn.

via

Trådstartare
Själv har jag ju nyss fött troll nummer två i vår familj. Alla som ser min bebis kommenterar precis som med den förra, att "vad mycket hår hon har!" På ett sätt som gör att man förstår att detta är inte det vanligaste.
Men så läser man i Bukes föräldraforum, och den ena bebisen är lurvigare än den andra.
Vad beror detta fenomen på? Är det all hästpäls som vi har inhalerat under graviditeten?:D
 
Sv: Lurviga Buke barn.

Funkade då inte på vår knodd, varken vinterpälsade fjordingar eller långhårig hund, vår lille filur är långt i från någon haraldhårfager. :angel:
Synd för jag tycker det är tokcharmigt med lurvet på skallen.
Fast jag älskar ju givetvis vår son.
 
Sv: Lurviga Buke barn.

Jag hör dagligen sådant. Börjar vänja mig vid vår lilla trollunge :love:

Men jag vet inte vad det beror på, bara att det är vääälidigt gulligt.
 
Sv: Lurviga Buke barn.

Ja, här fungerade då rakt inte hästpälsteorin.... Han är väldigt lite behårad! Det lilla som är känns som fjunet på överläppen ungefär :angel:
 
Sv: Lurviga Buke barn.

Min lille var också väldigt hårig, men jag håller inte på med hästar! :) Därimot hundar
 
Sv: Lurviga Buke barn.

Aha det är inte hästarna, det är hunden! ;) Mina ungar har haft en massa hår när de föddes, men jag har inte hålt på särskilt mycket med hästar under graviditeterna, däremot har vi hund! :D
 
Sv: Lurviga Buke barn.

Min dotter har väldigt kort, fjunigt och tunt hår fortfarande. Är det för att jag klipper hästen så regelbundet att hon är konstant korthårig...? Kanske borde låta hästens päls växa ut...? :angel:
 
Sv: Lurviga Buke barn.

Här är Elliot nyfödd och det är första gången vi tvättade hans hår:
phpqowqgs.jpg


Här är han 4 månader och klippt fyra gånger...
phpd2muvi.jpg
 
Sv: Lurviga Buke barn.

Aha det är inte hästarna, det är hunden! ;) Mina ungar har haft en massa hår när de föddes, men jag har inte hålt på särskilt mycket med hästar under graviditeterna, däremot har vi hund! :D

Hmmm... Vi har ju både hästar, hundar och katt. Den ena hunden (korsning jämthund och labrador) fäller rent kopiösa mängder dessutom. Du menar alltså att det kan bero på honom?
Eller kanske det är den sammanlagda effekten av all päls?
 
Sv: Lurviga Buke barn.

Min dotter har väldigt kort, fjunigt och tunt hår fortfarande. Är det för att jag klipper hästen så regelbundet att hon är konstant korthårig...? Kanske borde låta hästens päls växa ut...? :angel:

Jag tror helt klart att det kan ha ett samband:
Har du hund?
 
Sv: Lurviga Buke barn.

Inget problem, Alma har ju nästan inget hår, så för hennes del räcker det med lite willys-duschcreme så är hon fit for fight! :angel: Inga frisörkostnader här!
15914591.jpg
 
Sv: Lurviga Buke barn.

Jag hade ju tänkt att jag skulle ragga upp Alvin till min lilla tös (som vi inte har enats om namn på ännu..)
Kan de dela på honom tro?
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 961
Senast: Elendil
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 525
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 819
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 841
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp