Lugn ras, gärna icke fällande.

Sv: Lugn ras, gärna icke fällande.

Ja men då kanske man kan lyckas hitta en pudel med rätt temperament! Jag såg igår på ett program om en tjej som utbildade handikappshundar. Hon använde sig av just pudlar!

Softie kanske? Anses vara allergivänliga, trimmas till lagom pälslängd och är käcka att träna med. Dock tycker jag dom ofta är egensinniga och med ett ganska stort mått könsbunden aggressivitet. Har fyra i bekantskapskretsen och tre är aktiva sällskapshundar som hänger med på det mesta och tränas sporadiskt och den fjärde är jakthund, ställer älg och vildsvin, driver rådjur och hare. Alla fyra har stor jaktlust och är mycket duktiga spårhundar. Jag upplever dom inte som krävande hundar utan "nöjda med det dom får". Trevliga gårdshundar.

Soft-Coated-Wheaten-Terrier-2-645mk062811.jpg

Irish Soft Coated Wheaten Terrier

Senast ändrad:

Vad roligt att du nämner Softie! Chucky skulle nämligen vara en Softie då ägaren köpte honom. Men det visade sig att ena föräldern hade schäfer lite längre bak i ledet. Så en tik och en hane, som såg ut som renrasiga softiesar, fick en kull med valpar som såg ut som softiesar... och så Chucky! Han har den nackdelen att han fäller med. Och egensinnig är han verkligen! Men jag har varit lite inne på softie, men har undrat om de kanske kräver mer stimulans!

Aggresiv mot andra hanar är han oxå (ej kastrerad).

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991
Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 340
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 109
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar