Lösa hundar och idiotiska ägare...

Sv: Lösa hundar och idiotiska ägare...

Oj vad jag var nära en hjärnblödning idag... :devil: Idioten har fått mitt brev, så hon ringer och gnäller och bråkar i 35 minuter och talar om för mig hur gnällig jag är och att jag ska lägga ner! Hon visste minsann vad strikt ägaransvar var, hennes hund hade blivit biten, vad det anbelangar henne så kunde det varit vår andra hund som bet våran och inte hennes! :devil: Vad ville jag med min polisanmälan mot henne, det skulle bara slå tillbaka mot mig och hennes hundar har aaaaldrig gjort så här förr medan det var våra aggresiva hundar som var orsaken till det inträffade. :devil: :devil: :devil:

Jag var så j*vla förb*nnad medan jag pratade med henne att jag satt och skakade i hela kroppen. :eek: :mad:

hon är nog bara nervös. det lär ju handla om ganska mycket pengar dessutom. men strategin var ju kanske inte jätteintelligent...

För hennes del rör det sig inte om mer än 1000 kr, resten tar hennes försäkring hand om. Människan är polis och påstår sig både blivit handlingsförlamad, haft hundarna under uppsikt samtidigt som de vet att de får springa som de vill där i parken. En, vad hände med uppsikten och kan man ha poliser som blir handlingsförlamade av att ett par hundar ryker ihop?! :crazy: :eek: :devil:

jamen då ska hon väl bara hålla snattran. och det spelar f*n ingen roll om hon blev handlingsförlamad eller inte, hunden är fortfarande hennes och ägaransvaret gäller.

Jag vet. Tänker inte prata mer med henne, jag blir bara förbannad. :mad:

Jag tycker DEFINITIVT att du ska gå vidare med det här. Frågan är om hon verkligen är polis eller om hon bara säger så för att du ska tro att du inte har någon chans.

Dessutom så ÄR det ju faktiskt koppeltvång som råder i Stockholms stad. Och dessutom så spelar det ingen roll om hon påstår att det var dina hundar som var aggressiva (och provocerade hennes hundar). Det ÄR strikt ansvar som gäller.

Det är ju så löjligt av henne att ens försöka argumentera emot.

Du kan ju också gå ut i lokalpressen (de där gratistidningarna) och söka vittnen för händelsen om hon påstår att det var dina hundar som bet varandra. Och förresten, om så var fallet, varför gav hon då sitt namn och telefonnummer till dig?

I vilken park hände det?

Hon jobbar iaf på polismyndigheten, länskrim på K-holmen och det hände i Polishusparken. Jag upplyste henne om att jag kan skaffa intyg på hur våra hundar är och att det inte spelar ngn roll att det aldrig hänt tidigare, nu hände det iaf. :devil: Nu har jag mailat datainspektionen för att höra om jag kan begära loggar från polisen för att se om några har varit inne och läst utan att ha rätt behörighet om det skulle börja med trakasserier. :smirk:

Men varför skall alla grannskapets hundar få vara på en privat badklippa, när de inte får vara på en allmän badstrand?

Det ska dom inte få!! Men sen finns det så egoistiska ägare så dom skiter högaktningsfullt i andra människor!

Lite gammalt men... Är det verkligen en "slump" att hon aldrig bet hål på dessa hundar? Vad tror du själv så här i efterhand? Attityd eller var hon verkligen ute för att skada dem när hon rusade fram? Mitt koppel gick ju av i ett sådant här utfall och hundkräket gick ju inte ens fram till hunden när hon väl kom lös. Det är jäääätelätt att säga till folk när man har en rasande hund i kopplet: Hon är jääättesnälll egentligen ;)

Här om dagen nöp jag henne om nosen och bad henne hålla käft och då uteblev utfallet trots att den andra hunden gjorde utfall mot oss. Och så stod Lillan i mitten och studsade och undrade varför hon inte fick hälsa på den andra hunden *jisses*

hon HAR varit i blodiga slagsmål, men då var det inte hon som var lös. jag tror aldrig att hon haft för avsikt att döda, men hade det varit en liten hund hade den kunnat skadas allvarligare än vad som var menat.

Har Du frågat denna schäferägare om hur det kommer sig att schäfern beter sig som den gör?

Det finns mycket som spelar in i varför en hund gör utfall. Det är inte bara pga att ägaren är okunnig/ej borde ha hund. Många många gånger beror det på att hunden har råkat ut för något, tex ett utfall från någon annan hund.

Så det är inte så enkelt att säga att vissa inte borde ha hund.

En bekant till mig har ett "monster" till hund. Detta pga att den blivit utsatt för ett överfall av annan hund. Den är så rädd att den med tänder och klor går igång så fort den får se en annan hund, oavsett avstånd.

Träningen går långsamt långsamt framåt. Det är inte lätt att träna bort en sådan sak, när alla människor springer omvägar med sina hundar när de får syn på "monstret". Hunden lärt sig snabbt att beteendet lönar sig, då alla försvinner när hon sätter igång igång.

cetzyboy skrev:
Jag har haft min hund kopplad (kort koppel)och en man släppte fram sin hund till min i flexikoppel(han var dessutom full ). De slogs och jag fick betala för min orsakat störst skador det kostade mig 23 000:-
/Cetzy

I dessa lägen är det förbannat surt system. :mad: Men tyvärr måste man nog ha strikt hundägaransvar för att det ska fungera.

Hej
Ja sådant här blir man förbannad på. :mad:

Men de 23000:- som du dömdes att betala på grund av det strikta ägaransvaret, de har du i din tur rätt att kräva tillbaka av den som vållat skadan. I det här fallet av den fulla ägaren som släppte fram sin hund till din.
Frågan är ju bara om det finns pengar att kräva av sådana människor. Kanske en förutfattad mening:o, att han var full kan ju ha varit en engångsföreteelse, men är det så att han är en sk "problemmänniska" så finns det förmodligen redan skulder. Och hamnar man i kö bakom kronofogde mm så kan man få vänta i evighet på ersättning. :crazy:

Nej jag fattar inte heller. De enda gången man ska släppa lös sin hund är om man är 110% säker att den gör exakt som man säger. Man ska vara riktigt säker på att hunden inte springer iväg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag var inte med, men det här har jag fått berättat för mig. Min syster skulle gå ut med hennes hund i kopppel (amstaffomplacering)...
2
Svar
28
· Visningar
6 492
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 708
Senast: Gabbi
·
Övr. Hund Liten spinoff på Icke-hundägare. Känner att jag måste starta denna eftersom jag precis upplevde någonting som gjorde mig jäv-igt...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 464
Övr. Hund Att bli påflugen av en annan hund... Så jävla typiskt när man lagt ner år på att få Focus att sluta hata andra hanar. Det började med...
2
Svar
31
· Visningar
2 841
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar