Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?
Vissa skulle inte ha hund alls .
Vissa skulle inte ha hund alls .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste säga att jag håller med här, de har råd med hund men inte med plastpåsar? Själv plockar jag upp efter mina hundar och ibland även efter andras, om någon av mina hundar skiter och jag böjer mig för att plocka upp efter Honom/ Henne och då ser en till skit ( från annan hund ) så brukar jag ta den också på samma gång. Däremot så har det också hänt att jag tyvärr inte haft tillräckligt många påsar med mig. I normalfallet går det åt tre påsar / promenad och därför brukar jag ha med mig fem, men även det antalet kan mina hundar ibland lyckas överträffa och då får man ju skämmas, men det hör ju till undantagen. På vår vanligaste morgonpromenad har jag räknat till 15 soptunnor så sådana finns det gått om och ändå är det väldigt många som inte plockar upp efter sina hundar. Numer är det också allt vanligare att påsar som lagts i soptunnor plockas ur och istället ligger på marken alldeles nedanför tunnan, jag undrar vem som gör detta?Vissa skulle inte ha hund alls .
Det beror väl på vad "etc" består av, och hur ofta det kissas på nämnda saker. Ett träd stör mig inte märkbart, men givetvis finns det olämpliga saker att strila på i tid och minut. och jo, det finns något att göra åt saken.
Jag trodde det var att de skulle lära sig det du ansåg var konstigt.
Träd, såvida de inte står direkt vid tomt, har ju ingen sagt något om. Utan lyktstolpar, staket, häckar, postlådor etc. Går du i ett villaområde t ex, så är det låååånga sträckor utan träd. Och då kan man för att skona folks postlådor osv helt enkelt lära dem att endera vänta, eller så får de låta bli att kissa EMOT något.
Skulle tro det är ungefär 50 - 50 bland hundägarna, om de låter hanhundarna pinka mot folks egendom eller ej. Tyvärr, det vore bättre om det var 0 - 100 i fördelning..
Nu skrev jag postlådor osv. I de bostadsområden mina oftast knallar är det poppis med sådana där 'skåp', som kan lagra en hel veckas post. Dvs de går ända nerifrån marken, sitter inte på stolpe.
Men jag skrev 'postlådor etc'. Dvs postlådor, häckar, buskar, träd, staket, rabatter, gatubelysning, stenmurar, stenpartier, slänter etc etc.
I ett normalt bostadsområde där husen ligger med tomterna angränsade, och ända ut till trottoaren, finns det INGENTING som är okej att lyfta benet emot bredvid trottoaren anser jag. För då pinkar de på andra människors tomtdetaljer. Sak samma om det är en postlåda, ett träd eller en häck.
Lyktstolpar i storstan tillät jag förr men nte efter förra tråden. Däremot är man i storstan finns ofta fristående träd, som inte ägs av enskild person, de får mina kissa på med. Men nu var det inte dte det handlade om utan villaområden.
Vad ser du för principiell skillnad på brevlådor och stolpar i fallet med kissande hundar?
Varför ser du som självklart att hundar ska kissa PÅ något föremål?
LIA
Men du anser det självklart att dom ska få kissa på stolpar t ex. Läs då gärna den tidigare tråden i ämnet!Jag skrev bara att jag tycker det är ok för min del att hundar kissar på stolpar om man bor i storstaden, inte att de just ska kissa på föremål.
I ett normalt bostadsområde där husen ligger med tomterna angränsade, och ända ut till trottoaren, finns det INGENTING som är okej att lyfta benet emot bredvid trottoaren anser jag. För då pinkar de på andra människors tomtdetaljer. Sak samma om det är en postlåda, ett träd eller en häck.
Lyktstolpar i storstan tillät jag förr men inte efter förra tråden. Däremot är man i storstan finns ofta fristående träd, som inte ägs av enskild person, de får mina kissa på med.
Ok..
Håller inte alls med!!
Det är en självklarhet att man inte låter sin hund pissa på postlådor tycker detta bli en gnutta förmycket snack.
Man behöver ju inte överdriva.
.
Ursäkta, jag trodde att kissandet var var ett avslutat kapitel när den tråden stängdes, här handlar det om att plocka upp efter hund alltså inte kiss. Men kan säga att det är löjligt att lägga så mycket energi på kiss när det ändå försvinner vid regn, något som vi fått enorma mängder av redan denna sommar. Lyktor odyl skyddas numer, titta nertill på stolparna så ser ni att det finns olika lösningar för detta "problem". Håll inte på att jaga upp er mer nu, eller koncentrera er på dem som verkligen är äckliga, män och katter!
Nu tar man väl inte lite av häcken och sätter i en vas, men om 25 hundar/dag pinkar på häcken så kanske den stinker apa så fort solen ligger på? Och om man då vill sola strax innanför häcken så.. mja..
Men som du säger, men tänker inte på det sådär automatiskt, men när det påpekas och man börjar tänka efter så..oups
Lyktor odyl skyddas numer, titta nertill på stolparna så ser ni att det finns olika lösningar för detta "problem".
Jag står fast i mitt tyckande, varför ska det vara fel på att hundar kissar mot buskar, träd, stolar i en storstad??