Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ankic skrev:När vi tog in vid 5 var det inte ngt mer än det som var på morgonen.
Avmaskningen eller tillfällighet? Bara att hålla tummarna
Nä precis och vet man inte vilket som hjälpte så vet man inte nästa gång det händer om man ska avmaska elller ge någon prudukt....därför är det ju bra attt ta ....en .....sak ...i ....taget! :smirk:ankic skrev:Vi har aldrig tidigare sett ngn mask i avföringen efter avmaskning . Visst kan det vara en tanke att kolla extra noga nu .
Citat:
Skulle jag ha en häst med magproblem så skulle jag kolla mycket noga, annars blir jag ju inte viss om vad som är lösningen på problemet...utan det blir ju bara ett famlande och svamlande.
Att man vill hoppas att man hittat lösningen är nog något som vi alla med dessa hästar vill.
Än om det vänt och han blir bra, är det som sagt var ingen som vet, om det är avmaskningens eller fiberplexens verkan .
AnnaKarinA skrev:På jobbet har de provat och det har helt klart hjälpt! Träcket var från två olika valacker och funkade ändå!
ankic skrev:När vi tog in vid 5 var det inte ngt mer än det som var på morgonen.
gejsa skrev:Jag har sett mask flera dagar efter avmaskning. Fick en häst för ca 5 år sedan som var full med blodmaks. Ägaren avmaskade ca 2 dygn innan han kom till mig. Det var full med röda tjocka maskar i skiten flera dygn efter att han kommit också. Så jag fick ge honom en dos till ca 1 månad efter ankomsten till mig. Så har en häst väldigt mycket mask så kan man se det efter avmaskning. Men normalt med småmask kanske man inte kan se. Har inte kollat så noga faktist. :smirk:
gejsa skrev:Förstår vad du menar. Du menar att OM man ser mask några dagar efter avmaskningen så var det ju det som var problemet. Eller hur?
Kolsyrad skrev:har inte läst hela tråden
men våran hovslagare sa att man kunde ge en annan hästs bajs till den hästen med dålig mage..
så han gick och letade, hittade något han tyckte verkade bra å sen så gav han det till den med löst, å det vart bättre helt klart ...