Men DÄR går väl ändå gränsen?!?!
Gränsen är passerad så långt att en inte ens ser den längre i det fallet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men DÄR går väl ändå gränsen?!?!
Tyvärr måste jag meddela att han passerat otyget till nästa generation dessutom..Gränsen är passerad så långt att en inte ens ser den längre i det fallet
Man har ris till korvstroganoffJag är på din systers sida här, hallonsylt och fläskpannkaka är fantastiskt. Och hur kan man inte äta korvstroganoff med pasta - det trodde jag alla gjorde?
Man har ris till korvstroganoff
Spagetti till är inte gott.. Blir liksom fel format för min del Har aldrig ätit med potatis till.Eller möjligtvis pressad potatis. Men inte spaghetti!
Spagetti till är inte gott.. Blir liksom fel format för min del Har aldrig ätit med potatis till.
Vi äter väldigt sällan potatis, blir mestadels ris/nudlar/pasta/bulgur/couscous. Potatis har vi till mos. Hatar att skala potatisJag brukar använda pressad potatis till husman där en ofta äter ris. Dels för att få ner risförbrukningen lite (jag äter MYCKET ris) och dels för att vi har en sådan skatt i landet med en massa goda potatissorter.
Edit: Men spaghetti? Näver bäver
Skala?! Potatis behöver man ju inte skala!Vi äter väldigt sällan potatis, blir mestadels ris/nudlar/pasta/bulgur/couscous. Potatis har vi till mos. Hatar att skala potatis
inte om man kör i ugn, men kokt potatis äter jag inte skalet på annat än på sommarpotatis. Man kan ju koka den med också givetvis men jag är ingen potatisälskare och har aldrig varit.Skala?! Potatis behöver man ju inte skala!
Ris till är gott, men pasta är ju pasta. Man kan ha typ allt till pasta.Man har ris till korvstroganoff
Jättekonstigt fast jag skulle nog inte tveka inför korvstroganoff med makaroner dock (eller spagetti). (å andra sidan finns det nog de som inte skulle kalla min korvstroganoff för korvstroganoff eftersom likheterna stannar ungefär vid formen på korven. (eftersom jag inte har i tomatpuré eller grädde men har i en massa grönsaker ) )Syrran har hallonsylt på fläskpannkaka.. Men hon äter också korvstroganoff ihop med spagetti.. Styggelse..
POTATIS? Varför har jag aldrig tänkt tanken? Detta måste testas ASAP! Har en korvstroganoff i kylen till lunch!Eller möjligtvis pressad potatis. Men inte spaghetti!
Jag känner lite att till saffranspannkaka är huvudsaken nästan att sylten inte är för söt. Men håller med om helst salmbär eller björnbär, men kan nog också tänka mig aroniasylt om jag funderar på det. Men helt ärligt skulle jag hellre ta lingonsylt än jordgubbs eller hallonsylt faktiskt.Till saffran ska det vara salmbär, och finns inte det ska det vara björnbär.
Jättekonstigt fast jag skulle nog inte tveka inför korvstroganoff med makaroner dock (eller spagetti). (å andra sidan finns det nog de som inte skulle kalla min korvstroganoff för korvstroganoff eftersom likheterna stannar ungefär vid formen på korven. (eftersom jag inte har i tomatpuré eller grädde men har i en massa grönsaker ) )
Nej hu, korvgryta låter så läbbigt. Dessutom har väl korvgryta genomskinlig vätska och potatis o majs i. Dessutom ser det nära likadant ut som korvstroganoff. Det är ju stavad falukorv, krossade tomater, lite mjölk/crème fraiche och lök och sedan kanske ärtor, eller haricot verts, broccoli eller vad som i.Men då är det ju inte korvstroganoff utan korvgryta
Håller med om användning av potatis, men föredrar mos framför pressat. Som mer närodlat och traditionellt till typisk "ris-mat" använder jag korngryn. Alternativt den nya produkten havreris (som inte är samma som mathavre)Jag brukar använda pressad potatis till husman där en ofta äter ris. Dels för att få ner risförbrukningen lite (jag äter MYCKET ris) och dels för att vi har en sådan skatt i landet med en massa goda potatissorter.
Edit: Men spaghetti? Näver bäver
Nej hu, korvgryta låter så läbbigt. Dessutom har väl korvgryta genomskinlig vätska och potatis o majs i. Dessutom ser det nära likadant ut som korvstroganoff. Det är ju stavad falukorv, krossade tomater, lite mjölk/crème fraiche och lök och sedan kanske ärtor, eller haricot verts, broccoli eller vad som i.
Dessutom är ju ändå korvstroganoff bara en avart på rysk stroganoff så det jämnar väl ut sig
Hehehe, hmm varför inte. Min carbonara är en fruktansvärd avart, min mans likaså.Du är en av de där som har ärtor i "carbonara" också, va?
Men alltså potatis är ju livet? Potatismos, pommes, chips, potatisgratäng, bakad potatis osv osv osv. Det är ju gott i exakt alla former.inte om man kör i ugn, men kokt potatis äter jag inte skalet på annat än på sommarpotatis. Man kan ju koka den med också givetvis men jag är ingen potatisälskare och har aldrig varit.