Lite "vilda" råttor!

et_flickan

Trådstartare
Jag har tre stycken vildingar som inte är så tama. Kan bero på att jag inte har hållt på med dom så mycket, men nu tycker jag att det är dags att dom inte är så rädda för mig längre.

Dessa tre än ca 5 månader gamla, är det för sent att försöka få dom tamare och socialare?

Sitter väldigt mycket vid buren, pratar med dom och tar upp dom en och en. Dom får också springa omkring i mitt rum ca ½ timme om dagen. Gammelråttan brukar alltid få vara med eftersom han är lugn och oftast vill sitta brevid mig.

Några tips?

Sv: Lite "vilda" råttor!

Det är aldrig för sent :)

Muta med godis och ha tålamod. Sen beror det lite på, en del råttor funkar bäst om de själva får komma fram när de blir nyfikna, en del kan bäras runt hur mycket som helst i princip.

Sv: Lite "vilda" råttor!

Låter bra :)

Ena är lite mer nyfiken, han sticker gärna upp huvudet och tittar. Kan också vara ute när jag öppnar buren, dom andra kilar in i huset dom har fortast möjligt :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 191
Senast: Maniac123
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 957
Senast: TinyWiny
·
Däggdjur För ett år sedan skaffade vi en ny kanin när den gamla fick tas bort tyvärr verkar han inte riktigt trivas hos oss. Har eget rum där...
Svar
9
· Visningar
1 725
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama