Lite funderingar...

M

Mons

Hej!
Är väldigt ny inom western och undrar om det finns några här som håller till i krokarna runt västerås?
Såklart får alla andra oxå svara på mina funderingar :D.
Lite bakgrund om hästen:som är en travare som jag haft sedan han var 3-år. En häst med mycket attityd och egen vilja, men alldeles underbar när vi är på samma linje.
Pensionerade honom från banan vid årsskiftet. Red in honom i maj och har sedan dess ridit mycket i skogen.
Nu till saken.... jag vill utbilda honom (och mig) inom westernridning. Har inte som mål att komma ut och tävla även om det absolut skulle vara roligt om vi kommer så långt.
Vad finns det för tränare i närheten? Har letat lite men hittar inga i närheten. Eller så letar jag på fel ställen. Är det bästa att ta regelbundna lektioner eller fara iväg på en clinic? Vad ska jag tänka på allmänt? Tips och ideér mottages tacksamt :)

Sv: Lite funderingar...

Välkommen till westernvärlden ;)

Är inte i närheten av Västerås så tränare kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

Men rent allmänt så kan en clinic vara en AHA upplevelse och en quick-start för många, andra tycker det går för frot och hänger inte med.

Sen tycker jag du ska ta regelbundna lektioner ( ska jag säga :grin: ) och gärna tätt i början så du får ett hum om vad du ska träna på och hur det ska göras och kännas.
Det gäller ju att få med sig känslan, inte alltid så lätt om man rider för någon 1 gång per månad eller så....

Lycka till !

Liknande trådar

Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 261
Senast: kryddelydd
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 229
Senast: Åsa A
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 436
Senast: Wonna
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat