n33Lu
Trådstartare
Har kommit igång och tränar ganska mycket trail nu. Superkul men svårt med alla bommar. Red i mina ariat fatbaby idag för första gången, vilken skillnad i känsla!
Sen blir min häst lite spänd när det blåser (som idag) så då tycker jag det Är svårt att ha långa tyglar, IOM att han kan sprätta iväg lite. När han är avslappnad så vill han gärna gå i riktig pleasureform och helst att jag har enhandsfattning. Hur gör ni?
Har precis börjat med galoppfattningar i paddocken och han får så mkt beröm och tycker därför att det är så kul att så fort han inte vet vad han ska göra så skuttar han in i nån slags galopp och ba ”visst var jag duktig nu matte, VISST?!?”
Sen rider jag oftast ut med engelsk utrustning, dels eftersom jag med flera andra här inne tycker det är svårt att rida lätt i westernsadel. Dels eftersom jag inte är så van vid delade tyglar än så är rädd att fumla och tappa dem om det skulle hända något.
Får rida ut med westerngrejer i sommar när han är lite trött och lugn
Längtar så tills man får tag på lite utrustning just nu är hästen inte ens hemma bara vänta... Inte min starka sida direkt