n33Lu
Trådstartare
Jag funderar också på western - inte att kliva över helt utan som komplettering till den andra träningen med Q när hon är inriden Jag har aldrig ens testat rida western, men det låter väldigt intressant. Det bästa antar jag är att prova först på en utbildad häst och sedan ta hjälp av tränare med Q. Jag försöker dock komma på hur man gör praktiskt, det är ju lite mer osmidigt än att ta en ridlektion på ridskolan 300 meter bort Och jag saknar en lite mer samlad lista med tränare och träningsplatser, och hur man börjar träna western Jag bor i västra Östergötland, där det ju finns en WRAS-ansluten klubb och via den har jag hittat två ställen som verkar ha träningar 1-1.5 timme bort enkel tur. Är det sådana distanser man får räkna med i och med att det är färre utövare än engelskt?
Verkar ju tyvärr inte bättre ...dem är svåra att lokalisera westernfolket men i Östergötland verkar de ju ändå vara lite mer folk som jag förstått de så du bor ju i rätt län.
Som sagt precid haft min första seriösa lektion, började bra men blev bara svårare...inte lätt att sudda ut 30 års engelsk ridning