Lite Buke-statistik!

em-pirre

Trådstartare
Vi funderar ju rätt mycket på hur fort man blir gravid i "vi som vill ha barn/försöker bli gravida", och eftersom det nästan bara är familjeliv som man hamnar på då man googlar vill jag nu ha VETTIGA människors erfarenheter. Och vad är då bättre än Buke!

Alltså:

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid?
  2. Hade du några problem?
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då?
  4. Ni som gjort IVF, hur många försök tog det? Långa eller korta protokollet?
Tack!

1. Det tog sig med båda innan vi börjat försöka på allvar. Körde med säkra metoder och avbrutet då och båda pojkarna är två missbedömningar av ÄL.
  2. Nej
  3. Plussade på BIM +2. Hade som mensvärk innan med båda, med första även otroligt ömma/ spända bröst. Bordet varit i v. 4+3 eller något liknande när jag plussade.
  4. Har ej gjort IVF.
Måste bara skriva att jag följer er i tråden och hoppas och blir besviken om vart annat med er i tysthet. Hoppas ni snart får era efterlängtade pluss och att det sedan går vägen!

Första försöket

Nej

En vecka efter beräknad mens, syptomen jag hade var nog mer baserade på stressen över att det faktiskt var fysiskt möjligt att jag var gravid än att jag hade några så tidigt.

Fanns det inte en sån här tråd för inte länge sedan? Eller det var kanske bara hur lång tid det tog att bli på smällen.

Nåja, de två gånger jag försökte:
1. Första försöket
2. Nej
3. Jag hade en känsla av att det tagit sig. Svårt att förklara. Det var likadant med dottern som blev till av misstag. Med missfallet fick jag plus någon vecka efter planerat. Hormonerna ökade extremt långsamt där. Med nuvarande graviditet var det plus ungefär på bim. Kanske någon dag före.

Jag har haft en jäkla tur. Jag tror inte att det är så vanligt att vara sådär extremfertil. Min faster (också vettig människa) har pco och har "slarvat" med p-medel under lång tid. Inte alltid aktiva försök. Ett antal missfall och en massa år senare har hon nu en dotter som blev till på slarv med p-medel.

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? Med barn nr 1 tog det 14 månader. Blev till på första försöket med pergotime. Barn nr 2 är en "hoppsan".
  2. Hade du några problem? Ja, jag har pco-s och fick hjälp att bli gravid första gången.
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? Med nr 1 på BIM. Med nr 2 när mensen var en vecka sen. Hade inga symptom innan.

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? 11 försök innan det blev en graviditet som blev en bebis.
  2. Hade du några problem? Vi fick två missfall, på 4e (vecka 8) och 8e (vecka 5) försöket.
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? Plussat på BIM eller någon dag efter alla gånger. Inga symptom på någon av graviditeterna, men tycker ändå att jag har "känt i kroppen" att det var värt att testa just de månaderna. Under min fullgångna graviditet var jag inte heller illamående en enda dag, apropå att illamående ska betyda att det är en graviditet som ska hålla i sig.

1. Första försöket på båda barnen.
2. Inga problem.
3. Plussade två dagar innan bim båda gångerna.
Första graviditeten var jag sugen på mintkolor och var väldigt gråtmild en vecka innan bim (eller en vecka efter äl).
Andra var jag lite lätt illamående och hade några värmevallningar ca en vecka innan bim.

Vi funderar ju rätt mycket på hur fort man blir gravid i "vi som vill ha barn/försöker bli gravida", och eftersom det nästan bara är familjeliv som man hamnar på då man googlar vill jag nu ha VETTIGA människors erfarenheter. Och vad är då bättre än Buke!

Alltså:

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid?
Första dottern på andra försöket. Andra grav andra försöket som resulterade i mf sedan tog sig det direkt.
  1. Hade du några problem?
  2. Under grav menar du? Isåfall, ja grymt illamående alla tre ggr, de som fortgick så höll det i sig till 5mån sista grav blev jag sjukskriven, hade jag lätt kunnat bli första med men antog att det skulle vara så då sedan foglossningar mm.

3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då?
Första dottern kommer jag ej ihåg riktigt men testade efter utebliven mens och då var det ett + likadant på alla tre.

Första dottern endast spänningar i brösten.
Andra kom illamåendet efter bara några dagar med.
Tredje så visste jag det dagen efter då illamåendet kom direkt på morgonen.
  1. Ni som gjort IVF, hur många försök tog det? Långa eller korta protokollet?
Tack!

Trodde inte att jag skulle ha så lätt för att bli gravid då min mamma hade stora bekymmer med det och fick konstaterat utav läkare att hon inte kunde bli gravid, dom adopterade min stora syster sen kom min biologiska storasyster strax efter och sedan jag.

Lycka till.

Får svara efter förgående graviditeter
  1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? 1 försök/barn.
  2. Hade du några problem? Nej.
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? BIM - 3 oftast. Ja, illamående och trötthet. Huvudvärk.

1. Båda gångerna på första försöket när vi prickade äl
2. första slutade i MF (v. 6) andra i MA (v. 14)
3. Båda gångerna så var de enda symptomen att jag kissade på nätterna och att jag blev lite yr (särskilt i värmen). Annars var nog symptomen mest att jag INTE hade symptom på kommande mens, dvs inte ömmande bröst osv.

1. Hur många försök tog det innan du blev gravid? Det tog sig på 3:e försöket efter att ha slutat med minipiller.
  2. Hade du några problem? Nej
  3. När plussade du? Hade du några symtom innan plusset? I vilken vecka då? Testade på BIM+3 på sambons inrådan, själv var jag övertygad om att mensen skulle komma vilken minut som helst. Hade då haft ömma bröst och molvärk i över en veckas tid.
Jag följer också "vi som vill bli gravida"-tråden och håller tummarna för er!
Grattis till hundvalpen @em-pirre , vinthundar är alldeles underbara :)

Två graviditeter.

1. Båda tog sig på första gången (efter rätt många år av avbrutet samlag/"säkra perioder". Jag blev lite chockad när det visade sig att vi blev gravida så fort).
2. Inga problem.
3. Första plussade jag BIM+7 (trodde jag fått mens men tyckte den var så fattig). Andra plussade jag nog runt BIM.

1. Fyra, tror jag.
  2. Nej, inte mer än att jag fortfarande inte var säker på stt jag ville ha barn.
  3. Dagen innan bim, vi hade sex och jag kände direkt att något var annorlunda i kroppen. Inga andra uppmärksammade symptom.

1. Ett försök per barn.
2. Nej.
3. Första gången blev brösten konstiga en vecka innan BIM. Mensen kom inte och jag plussade i vecka 5. Kunde testat tidigare men tänkte inte på att det kunde bero på en graviditet :p
Andra gången kände jag det bara på mig och köpte ett test. Hann inte få några symtom. Plussade någon dag efter BIM.

1. Första försöket.
2. Nej
3. Bim +5. Testade först då. Kände mig säker på att jag var gravid så jag hade ingen brådska att testa. Vet inte varför, men det kändes annorlunda i kroppen.

1. Ca ett år mellan p-pillerstopp och + men vi levde 65 mil ifrån varandra i perioder så antalet aktiva försök har jag lite sämre koll på.

2. Nej.

3. Jag hade inga symtom öht så då anade jag oråd eftersom det inte kändes som det skulle närma sig mens heller. + fyra dagar före mens.

1. Första försöket
2. Nej
3. Allt kan ju vara symptom känns det som. Dagen innan jag testade, en kväll i början av januari, gick jag en promenad med en kompis. Jag hade svårt att få upp värmen efteråt. På natten sov jag som en kratta. Därför bestämde jag mig för att ta ett test trots att jag tänkt vänta 1-2 dagar. Det visade plus. Det var BIM eller BIM-1 (inte helt säker på längden på cykeln).

Jag är oändligt tacksam att det gick så lätt och att det blev en frisk stark bebis som resultat! Tänker väldigt mycket i dessa dagar på de som inte haft samma tur!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 397
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 150
Senast: ameo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat