Gamla Bettan är, om hon finns på plats betydligt effektivare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bu huuuJahaja nu verkar det som om det skulle kunna bli frågan om att skjuta bort ca 100 vargar redan i vinter. Naturvårdsverket har öppnat upp för jakt o nu är det upp till länsstyrelserna att ta beslutet. Det finns inte plats för fler vargar på vissa ställen, enligt vissa bedömmare. Tror ni det blir rusning för att få sig ett skinn...
Är du ledsen för att myndigheterna nu tagit ett på saklig grund vettigt beslut eller är du ledsen för att myndigheterna inte väljer att följa din åsikt?Bu huuu
Du tycker säkert jag är en idiot och självisk när jag säger att jag inte vill ha rovdjur på min gård men det struntar jag i. Skulle det bli så illa att något barn blir attackerat och kanske dödat misstänker jag att det blir kill em' all som gäller
Å faan Vilken del av hjärnan räknar du då med?Nu är det ju tyvärr så att inkompetenta jägare statistiskt sett är ett större hot mot andra människor än vargar.
Å faan Vilken del av hjärnan räknar du då med?
300 000 jägare = en till 2 döda människor varje år
Jag är fullständigt övertygad om att vargen förorsakar tredje person mer skada än jägare gör. Bara att kolla hur många tamdjur som rivs varje årJag talar om absoluta tal. Vargar tar inga människor över huvud taget, praktiskt taget, så det spelar ingen roll om vi har 200 vargar eller 500, de äter inte människor för det. Men jägare vådaskjuter folk varje år. Så om man räknar på risken att råka illa ut, vad skulle vara troligast att bli dödad av ? Ju fler vapen i omlopp, desto större risk för våra barn - om man nu över huvud taget är orolig för barnen. Jag kan ju anse att katterna och hundarna ligger sämre till i så fall.
Då är det bättre att förbjuda folk att ha hund, ha och rida på hästar. Då skulle fler liv sparas och färre personer skadas än om man förbjöd vapeninnehav.Jag är fullständigt övertygad om att vargen förorsakar tredje person mer skada än jägare gör. Bara att kolla hur många tamdjur som rivs varje år
Då är det bättre att förbjuda folk att ha hund, ha och rida på hästar. Då skulle fler liv sparas och färre personer skadas än om man förbjöd vapeninnehav.
För den gamla o emot säg bara sanningen är ju att ett vapen är ofarligt så länge en människa inte missbrukar det.
Nej jag vet, du gillar inte att jag jämför, för att visa hur missvisande din jämförelse ärNu var det inte alls vad jag menade, att vi ska förbjuda alla riskfyllda aktiviteter!
Nej jag vet, du gillar inte att jag jämför, för att visa hur missvisande din jämförelse är
Märkligt beteende av programledare och svt!
http://www.jaktojagare.se/se/tip.php?id=602027&context=58681