Sv: Lexbase.se Eller HUR många personer på din gata har begått brott
Det är alltså sökmotorn som stör. Inte lagen.
Det är alltså sökmotorn som stör. Inte lagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför är en hackning bra?
nu är den hackad, alla uppgifter ligger fritt.
jag hoppas att den hackas för ett bra ändamål såsom att hållas nere.
inte för att sprida infon ännu mer.
http://www.dn.se/ekonomi/databas-med-domda-uppges-vara-hackad/
hear, hear!Det där känns bara som att du vill ha din exclusivitet för dig själv.
Som att du anser att du är god nog för att få läsa domar men inte andra "vem som helst".
Och det där är en åsikt som jag inte gillar.
Alla skall kunna läsa de domar de önskar att läsa.
Och det skall inte vara så svårt att vissa inte lyckas.
Ingen IQ sortering alltså.
Det är en annan intressant sida. Bara de som har förstått hur systemen fungerar, ska ha behörighet att rent praktiskt få ta del av den information alla har rätt till.
Såklart en jätteviktigt bit. Ska det vara tillgängligt, ska det vara tillräckligt lätt för att majoriteten ska kunna få fram.
Mycket bättre och mera rättssäkert på många vis.
Tänk om en sådan där sida får för sig att sälja information om vilka som har begärt ut domar till buset?
Det skulle kunna bli riktigt fult.
Ja, jag har inga problem med att det går att hämta ut information men jag tycker inte att det enkelt ska kunna ske genom några knapptryckningar på datorn. Är det lite omständigt att begära ut kopior kommer man ifrån okynnesanvändandet.
Verkligen? Det har jag absolut inte märkt.
Det där känns bara som att du vill ha din exclusivitet för dig själv.
Som att du anser att du är god nog för att få läsa domar men inte andra "vem som helst".
Och det där är en åsikt som jag inte gillar.
Alla skall kunna läsa de domar de önskar att läsa.
Och det skall inte vara så svårt att vissa inte lyckas.
Ingen IQ sortering alltså.
Däremot tycker jag att det är upp till rättsväsendet att straffa brottslingar, inte att grannen Kalle Karlsson eller hyresvärden Anders Andersson ska göra det efter att ha luskat lite på Lexbase.