Letar hingst till fbl.sto.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 134
  • Visningar Visningar 11 973
Sv: Letar hingst till fbl.sto.

Har sett tävlingsresultat. Kan inte uttrycka mig mer än så. Då jag inte har namnet i huvudet. Sedan att du påstår att han inte var riktigt klok, stämmer så där. Han hade inte de högrat blup indexet men han låg i mitten.

Sett tävlingsresultat är ju inte samma sak som att se dem live. Jag har tävlat fälttävlan under många år och det finns bara någon enstaka som gjort bra ifrån sig på tävlingsbanorna i fälttävlan.

Det går en nu som gör bra ifrån sig men den är också svår. Den enda som jag gillat efter honom är nog CK, GP hoppade väldigt bra men dressyr kunde han inte gå.

Det finns betydligt fler hingstar som gett bra fälttävlansavkommor än just NZ

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=626755

Cairo har varit och tävlat i Australien i ett par år och är tillbaka i Sverige och är i avel from i år

Jo tack, han är ju inte den ädla typen. Hals har han också så att det räcker och blir över. Det fick han inte på "äldre dar" som Ameo påstår. Men det är inget fler med grova hästar. Men jag skulle inte vågat använnda han. Cairo 869 var visserligen en dressyrhäst. Men av vad jag har sett av han så är han inte min typ av häst. Sen vad har han tagit vägen?

Men snälla du titta på bilderna igen, den första bilden är från när han var yngre och inte har han någon kraftig hals där inte :smirk:

Han är betydligt ädlare i kroppen än tex Ronaldinho som du nämnde

Jo det är bara mitten bilden som han står snett på :angel:

*kl*

Alltså jag har aldrig sett en häst e: Robin Z som man kan kalla ädel, antingen är de bastanta eller så är de lagom detta trots xx-mamma

Ronaldinho tycker jag itne är särskilt lätt utan snarare rätt bastant, dock är han inte vagnshäst :)

Väldig förtjust i National Zenith xx och Sevillano xx. Men det finns fler..
NZ är ju som sagt var död men tror inte så många sörjer hans bortgång, iallafall inte på ridsportsidan. Sevillano? Vilka fler:confused:

Det finns väl många. Lady killer? En sak som var bra med NZ det var att han förbättrade fullblodstypen.

Men snälla du titta på bilderna igen, den första bilden är från när han var yngre och inte har han någon kraftig hals där inte :smirk:

Han är betydligt ädlare i kroppen än tex Ronaldinho som du nämnde

Jo det är bara mitten bilden som han står snett på :angel:

Två av tre bilder står han dåligt på. Sedan är han väl inte "ädlare" än Ronaldinho H? Så jag tycker att det är du som skall titta en gång till. :smirk:

Det finns väl många. Lady killer? En sak som var bra med NZ det var att han förbättrade fullblodstypen.
Så du baserar användandet av fullblodshingstar på Ladykiller xx som delvis förändrat hoppvärlden men som definitivt inte var verkande i Sverige och NZ som så gott som ingen som hanterat hans avkommor sörjer och sedan ytterligare en hingst som du inte verkar vilja berätta mer om?:confused:

Men om du kan FT så kan du väl hjälpa trådskaparen ist för att stå och argumentera? Jag kan inget om FT men jag kan en hel del om dressyr. Så vi kan kanske slå våra klokahuvud ihopp ist? :D

Sevillano är inte heller en svensk hingst. Det finns fler hingstar som inte går att handtera t ex New Balance. Fler hingstar Accondy xx, Wilawander xx lever men börjar att bli gammal, Chief xx, Elan xx osv.

Ladykiller**

Bild

Far till en av de största:

Bild

Han är ju bara född 1961 :angel:

Cortez far:

Bild

Men ärligt talat vet du verkligen vad du skriver eller läser du bara på startlistor och hingstkalendrar??

Senast ändrad:

Då är han väl för tusan död.
Vet ingen om FT men hingstar kan jag mer om o dressyr.

Sedan har du behörighet att lägga ut de bilderna?

Två av tre bilder står han dåligt på. Sedan är han väl inte "ädlare" än Ronaldinho H? Så jag tycker att det är du som skall titta en gång till. :smirk:

Han är betydligt bättre i kroppen än RH. Jag bortser från hans hals.

RH hade jag inte vetalt styra runt på faktiskt :crazy:

Då är han väl för tusan död.
Vet ingen om FT men hingstar kan jag mer om o dressyr.

Sedan har du behörighet att lägga ut de bilderna?

Jag gör dem genast till länkar :smirk:

Men det var ju du som tog upp Ladykiller inte jag

Nej, men man ska väl ändå inte göra saker som man inte får lov.

Nu släpper vi detta tycker jag. Var och en tycker som den vill.

Sevillano är inte heller en svensk hingst. Det finns fler hingstar som inte går att handtera t ex New Balance. Fler hingstar Accondy xx, Wilawander xx lever men börjar att bli gammal, Chief xx, Elan xx osv.
Jag vet att Sevillano inte är en svensk hingst men det vore hemskt kul om du berättar mer om den Sevillano du rekommenderar med tanke på att det finns ett antal att välja på. Vore det inte bättre om du berättar om VAD dessa hingstar själva har gjort, vilka blodslinjer de representerar och vad de själva lämnat än att bara sitta och kasta ur dig namn.:confused:

Senast ändrad av en moderator:

Sevillano är en hingst efter Alpenkönig xx / Chief xx. Har gett mycket dressyr hästar. Sevillano rörde sig väldigt bra.
http://www.horse-flirt.de/video/mov1497.m1v

Accondy är en hingst efter Sadlers Wells xx / Kalamoun xx. Har gett bra allround hästar. Mycket skimmlar. Väldigt vacker hingst.

Wilawander xx är en hingst efter Nashwan xx / Danzig xx. Han lever fortfarande men är gammal. Även han är dressyr hingst. Med en väldigt bra trav.

Elan xx är efter Wiesenklee xx / Vandale II xx. Elan har gett många fina dressyr hästar. Vet inte hur många han har gett, men det är väldigt många avkommer..

Chief xx och Lady Killer xx behöver jag nog inte berätta om.. De säger sig själva. :D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 095
Senast: ufot
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 022
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10