Tyvärr är verkligheten inte alltid riktigt så enkel.
Mina 2 går på 1 ha, vanliga år funkar det ok men i år är det kört. Jag skulle få grusa hela hagen inkl den slänt som nu är det enda som bär om jag skulle ha möjlighet att kanske få bukt med problemet. Jag undrar om det ens skulle hjälpa med förslag
@Petruska kom med ovan. Möjligen att en kombination skulle vara lösningen.
Dina inlägg får det att låta som om folk njuter av att låta bli att lösa det hela. Problemet är att lösningen kostar många hundratusentals kronor och inte är vettig för ett enstaka blötår. Helt ärligt skiter jag i vad lst säger när naturen och deras utsagor inte går ihop, framförallt när deras utsagor är extremt subjektiva. Jag gör det bästa jag kan för mina hästar i den situation som är nu och är nöjd med det och jag är övertygad om att minst 99% av övriga Sveriges hästägare gör detsamma.
Jag skulle utan problem kunna få hagen att hålla och följa att föresrkifterna om utevistelse. Det är bara att släppa ut dem 1 timme/dag och låta dem stå på box övrig tid men det är inte en försvarbar hästhållning i min värld och absolut inte i mina hästars. Tycker du att den lösningen är bättre?