Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska idag på mitt första bankmöte i mitt snart 36 åriga liv! Är laddad, men samtidigt lite lätt nervös att det ska bli ungefär som ett sånt där "kvartsamtal" man hade i lågstadiet. Drömt mardrömmar om att de skrivit ut mina kontouttdrag och typ "jaha Törnis... Gucci 15 000 kr vad köpte du där"... och "hmm vi ser att Riche är mer förekommande än ICA, vad har du att säga om detta"?

:nailbiting:

Ska idag på mitt första bankmöte i mitt snart 36 åriga liv! Är laddad, men samtidigt lite lätt nervös att det ska bli ungefär som ett sånt där "kvartsamtal" man hade i lågstadiet. Drömt mardrömmar om att de skrivit ut mina kontouttdrag och typ "jaha Törnis... Gucci 15 000 kr vad köpte du där"... och "hmm vi ser att Riche är mer förekommande än ICA, vad har du att säga om detta"?

:nailbiting:
Rikta in dig mer på att det är försäljare, åh du borde ha alla våra försäkringar, du som reser så mycket borde ha våran tilläggstjänst, "resa utomlands" och så kanske vi ska titta på fonder som vi sköter åt dig för en rimliga summa (rätt häftigt hög :angel:) Jag säger oftast mest tack, men nej tack på allmänna möten med banken. Sen har vi en bra kontakt när vi har grejat med barnens pengar och hittat fungerande lösningar när vi vill ha möjligheten att kunna byta fonder osv. Jag känner många av tjänstemännen på banken privat, för och nackdelen med en liten stad, men det gör det även enklare att smita in och se om någon av dem har tid att hjälpa till med mindre ärenden.

På kontoret. Är glad att jag har en egen hörna bakom såna där halvväggar så att jag kan hålla mig undan. Vet fortfarande ingenting...

Då var jag tappad på några rör blod. Men till min besvikelse så fick jag fortfarande inte sköterskan som bemötte mig illa när jag sökte min till vårdcentralen första gången för symtomen som ledde till min diagnos. Jag har inte riktigt kunnat släppa det där, utan eldat upp mig i tanken sedan dess. Får jag henne någon gång så drömmer jag om att säga "Hej! Minns du mig, jag som ABSOLUT INTE hade MS och som du inte ville undersöka för att jag var inskriven hos psykiatrin? Jag behöver ta lite blodprover nu, inför nästa dos av min MS-bromsmedicin!!!" :D Inte alls barnslig... jag har blivit rekommenderad att anmäla den där händelsen av andra vårdgivare, speciellt i anslutning till händelsen men nu även senast i veckan. Men jag bor ju på en liten ort, där alla känner alla. Så jag nöjde mig med att prata med en av ägarna till vårdcentralen (den är privatägd) och bad att hon skulle prata med vederbörande om att det där inte var okej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 545
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar