Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit i soffan. Jag skulle lätt kunna sova några timmar till men då lär inte nattsömnen bli något bra.

Det har börjat regna igen. Jag hoppas att det lägger sig snart så vi kan ta oss en ridtur lite senare.

Sitter o dricker kaffe,ska vara på sjukhustandvården i Skövde om 1 tim ,5 mil bort är inte ett dugg sugen på att åka.
Sen blåser det igen o min odlingstunnels plast ligger på ena sidan iställer för att ligga över bågarna :mad: .Jag efterlyser ff solen.

Äsch, glömt bort att jag har 30 dagars uppsägningstid på adsl abonnemanget så kommer inte beställa fiberleverantör tills den 25. Har för mig att de bara kopplar på direkt vid beställning. Är för snål för att betala dubbelt :angel:

En av mina vänner kämpar för att ta hit sin fru. Först hävvdades det att hennes pass var falskt. Nu vill de inte ge visum för att de påstår att hon kommer att stanna i Sverige. Ja?
Byråkrater :banghead:
http://www.ostrasmaland.se/kalmar/n...ds=10210243909568070&fb_action_types=og.likes

Osaliga äro byråkratins vägar. Det finns länder det är nästan omöjligt att beviljas ett visa från. Vet ett absurt exempel. Välkänd och mycket välrenommerad professor från universitet i Dar es Salam bjuds in till en internationell konferens av Stockholms universitet. Får avslag eftersom det bedöms att hen inte har tillräcklig anknytning till sitt hemland och det därför finns risk att hen avviker. Hen har jag för mig var inte gift och hade ingen närmare familj i Tanzania. Arbete i sig räcker inte alltid utan det måste finnas andra starkare band.

På jobbet med ont.

Tandläkaren igår drog ju ut en tand och fick sy 2 stygn. Känner mig lite ömklig nu.

1524652417363.webp

Jag har kommit hem från stan där jag varit på ett ganska upprört APT. På vägen hem hämtade jag ut ett paket och nu väntar jag på att dottern ska sluta skolan.
Måste dessutom fixa barnvakt till imorgon. Hade bestämt att hon skulle följa med en kompis hem men nu har den kompisen blivit sjuk :mad:

Mitt ex ska flytta och tömmer lägenheten. Ska köpa hans projektor. Får väl se om det blir något mer, han lär väl hitta en hel del av mina grejer med. Allt mitt julpynt till exempel.
Kan inte låta bli att vara lite bitter. Att han flyttar innebär att min enda kompis i området flyttar.. Men är så klart glad för hans skull, att han fått ett nytt jobb och ska flytta ihop med sin nya kärlek. Bitterheten ligger där ändå och gnager lite.

Nåja, jag blir med projektor och det är ju kul.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar