Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas det ordnar sig med jobbet @Ninnurur, låter tufft :heart

Jag sysslar med att dricka cappuccino och vänta på att håret torkar lite så jag törs gå ut på balkongen i gråa tråkiga vädret, uppehåll nu en liten stund alltid något. :up: Pälsfröken ligger i mitt knä och markerar in sin lukt så mycket hon kan. Jag doftar visst fel tydligen eftersom jag använde en ny flaska duschkräm. :rofl:

Jag är fast anställd med timlön, men företaget har ingen verksamhet sedan i lördags. Vi har alltså inget att göra.

Så länge det i ditt kontrakt står specificerat antal timmar du är anställd på ska de betala ut lön ändå. Dock kan de troligen säga upp dig pga arbetsbrist men då får du ju lön under uppsägningstiden (och kan fixa ett nytt jobb under den tiden).

Jag var på rätt ok humör ett tag idag (på jobbet dåligt humör, i huset bra humör) sen bytte jag däck på bilen och då blev jag på jävligt dåligt humör :meh: tänker fan i helvetet aldrig mer byta däck. Det krånglade som fan, så det tog mig typ 1.5 timme, domkraften "vek sig" så hjulet som var avskruvat men inte borttaget för det satt fast fastnade sådär fint på sniskan under bromsskivan, jag har brutit en nagel, jag är skitigt om händerna som inte går bort, jag har fullt med skrapsår från gruset på knogarna, jag har så ont i ryggen att jag kan knappt stå rakt och jag är kall för det började såklart regna när jag bytt första däcket :arghh: jag som tänkte vid 4 när jag åkte från huset "gud vad skönt att komma hem i god tid idag" :meh: :turd:

Jag var på rätt ok humör ett tag idag (på jobbet dåligt humör, i huset bra humör) sen bytte jag däck på bilen och då blev jag på jävligt dåligt humör :meh: tänker fan i helvetet aldrig mer byta däck. Det krånglade som fan, så det tog mig typ 1.5 timme, domkraften "vek sig" så hjulet som var avskruvat men inte borttaget för det satt fast fastnade sådär fint på sniskan under bromsskivan, jag har brutit en nagel, jag är skitigt om händerna som inte går bort, jag har fullt med skrapsår från gruset på knogarna, jag har så ont i ryggen att jag kan knappt stå rakt och jag är kall för det började såklart regna när jag bytt första däcket :arghh: jag som tänkte vid 4 när jag åkte från huset "gud vad skönt att komma hem i god tid idag" :meh::turd:
Kostar ett par hundralappar att göra på verkstad. Klart värt det.,

Tänk vad mycket annat du kunnat göra på den där tiden :up:

Jag har tråkigt. Tänkte gå ut och gå en runda men det spöregnar så jag känner inte för det.. Sitter i soffan och dricker te.

Kostar ett par hundralappar att göra på verkstad. Klart värt det.,

Tänk vad mycket annat du kunnat göra på den där tiden :up:
Ja, jag brukar låta någon annan göra det, men tänkte att jag "skulle lyssna på någon annan" som säger att det gör man ju så snabbt själv (jag har bytt däck förut, slutade med det efter att jag tappade ett däck... :cautious: )så det behöver jag väl för fan inte lämna bort. Typ :meh: Och jo, det är fan värt att betala 250 spänn för att slippa skiten.

Ja, jag brukar låta någon annan göra det, men tänkte att jag "skulle lyssna på någon annan" som säger att det gör man ju så snabbt själv (jag har bytt däck förut, slutade med det efter att jag tappade ett däck... :cautious: )så det behöver jag väl för fan inte lämna bort. Typ :meh: Och jo, det är fan värt att betala 250 spänn för att slippa skiten.

Det är lätt värt det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 540
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar