Leaving Neverland

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Lupino
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 595
  • Visningar Visningar 41 071
Fattar inte alls hans utfall. Konstaterar ju det självklara här men bara för att MJ inte gjorde något mot honom så betyder det ju inte att andra var utsatta. Förstår inte att han inte själv begriper det.

Jag gissar att det är för att skrika till alla som tänker att han också varit utsatt. Jag gissar att det är något alla pojkar runt MJ kommer få frågor om. En fel kan inte hantera känslor utan att bli aggressiva.

Vad jag minns, var folk mer fascinerade och ifrågasättande till att MJ såg sig själv som ett barn, en som aldrig växt upp, och som bodde i ett nöjesfält tillsammans med en chimpans. Plus hans kosmetiska operationer, förstås. Jag minns att man pratade mest om just detta och hur obegripligt det var. Somliga tyckte det var rart (!) och gripande, sorgligt och ömkansvärt, medan andra tyckte han var knäpp kort och gott. Det pratades inte alls lika mycket om huruvida han egentligen var en pedofil. Idag är det helt annorlunda, tack och lov, man ser med andra ögon och har en helt annan medvetenhet, tror jag.
Precis så kommer jag ihåg det om honom. Men visst höll han ett av sina barn och dinglade det ut över balkongräcket?

Ja, han höll Blanket över balkongräcket på ett hotell i Berlin en gång.
Ok! Det var nog mitt "uppvaknande" av att han verkade ha problem. Jag känner inte riktigt igen det här att "alla" visste.
Men blev osäker om jag kom ihåg rätt.

kl
Tittar på Oprahs intervju nu.

Har precis tittat klart på Surviving R. Kelly, alla 6 avsnitten, och jösses. Detta är verkligen sektliknande och misshandel i förhållanden, många likheter men även skillnader mellan dem och MJs offer. Jag har inte den minsta tvekan om att kvinnorna talar sanning (vilket kan ju också få en att börja att undra varför det är lättare att ifrågasätta männen än kvinnorna, fast de har fått ta skit de också).
Det sista avsnittet fick mig dock att känna hopp och lite jävlar anamma. Det kan hända att jag blev lite mera berörd av detta eftersom det är något som fortfarande pågår.

Jag gissar att det är för att skrika till alla som tänker att han också varit utsatt. Jag gissar att det är något alla pojkar runt MJ kommer få frågor om. En fel kan inte hantera känslor utan att bli aggressiva.

Jag kan förstå att han vill blåneka, verkligen. Men att han drar slutsatsen att de ljuger för att han inte blev utsatt är ju konstig. Han skulle verkligen behöva se intervjun med Oprah där de tar upp varför de inte kommit fram tidigare och varför de försvarade honom i rätten tidigare.

Jag kan förstå att han vill blåneka, verkligen. Men att han drar slutsatsen att de ljuger för att han inte blev utsatt är ju konstig. Han skulle verkligen behöva se intervjun med Oprah där de tar upp varför de inte kommit fram tidigare och varför de försvarade honom i rätten tidigare.

Jag tror inte det hjälper. Annars hade han fattat ändå. Det kan inte vara lätt att behöva omforma sin uppväxt på det sättet, och nära relationer som ändras.

Har någon tittat på klippet från Sundance QaA?

Jag tycker det är smärtsamt att se männen, hur trasiga de är, och hur de nästan kryper ihop inför öppning av frågor till dem, och lättnaden när frågorna är stödjande och de har support från publiken.

Så du visste detta på 80 talet som ingen annan visste? Visst... Dra den om Rödluvan oxå.

Kan du vara vänlig och citera mig att jag skrivit om just 80-talet?
Blir lite tråkigt när du ihärdigt käbblar om något som jag inte skrivit i detalj,men jag minns tydligt -93 och vet med säkerhet att det insinuerats i media om hans läggning långt tidigare. Jag har inte heller skrivit att jag vetat något som ingen annan visste. Jisses så du överdriver och hittar på.

Nu är det så mycket lögner som kommit fram så jag har svårt att förstå hur folk kan ta dom på allvar lite, kan hända att dom varit utsatta men det är så mycket lögner också vilket gör att trovärdigheten sjunker väldigt för mig.

Att tro att dom talar sanning pga att dom ser så berörda ut är ju bara snudd på löjligt, det betyder att trovärdigheten sitter i huruvida någon kan visa känslor eller inte vid rätt situation och så får det ju inte vara.

Det hade kunnat bli en bra film/dokumentär eller vad det nu är om dom höll sig till sanningen.

Nu är det så mycket lögner som kommit fram så jag har svårt att förstå hur folk kan ta dom på allvar lite, kan hända att dom varit utsatta men det är så mycket lögner också vilket gör att trovärdigheten sjunker väldigt för mig.

Att tro att dom talar sanning pga att dom ser så berörda ut är ju bara snudd på löjligt, det betyder att trovärdigheten sitter i huruvida någon kan visa känslor eller inte vid rätt situation och så får det ju inte vara.

Det hade kunnat bli en bra film/dokumentär eller vad det nu är om dom höll sig till sanningen.
Du hävdar att dom ljuger?

Vad är det för lögner som kommit fram? Och hur vet man att det är lögner?

Du är helt sanslös.

Googlade lite för att friska upp minnet, och jo han dejtade Brook Shilds ( det minns jag) och hade samtidigt en handpojke( minns det också) det ifrågasattes i media, alltså sundhet handpojke på det viset ( det minns jag) och det var typ -81.( nej mindes inte årtalet därav googling)

Men jag påstår inte att just den pojken blev utsatt jag bara påstår att hans beteende- och nu kommer det- redan på -80 talet ifrågasattes om än av en mindre grupp journalister som kanske ? försvann i mängden av övriga hyllningar?

Michael Jackson's Pedophile World (FULL Doc) (2005)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 428
Senast: Johanna1988
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har... 2
Svar
39
· Visningar
7 313
Senast: mars
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 385
Senast: Liran
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka