Leaving Neverland

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Lupino
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 595
  • Visningar Visningar 41 071
I dessa fall när det handlar om celebriteter eller människor i maktposition som utför dessa hemska saker mot människor runt om dem och det otänkbara är en dåligt gömd allmän vetskap - så är omvärlden också skyldig till den här groomingen (också ett bättre beskrivande ord på engelska) .

Jag håller med men det som är i både RK fall o MJ att många försökt få fram sanningen men artisterna har haft resurser på en annan nivå .

Fast vänta lite nu... Vi hade Tv1 och Tv2 och GP, expressen och GT typ.ingen internet. Vi fick reda på vad vi matades ned från media och nä det var ingen som matade oss med pedofilanklageser.
Wacko Jacko var en konstig typ som hade ett stort lekland för barn som sov över. Jo weird enough såklart men på den tiden var det ingen som uttalade pedofilvarning faktiskt även om han var konstig med sin mask och syrgastält och allt.

Jag vet inte hur gammal du är men jag är född 67 och var väl typ 15 när thriller kom ut. Vi var sjukt oupplysta på den tiden. MJ har inte heller varit någon direkt idol för mig så jag följde inte hans karriär särskilt noga.

RK och någon kissfilm har jag aldrig ens sett. Vet inte ens vem det är 😂

Oj! Jag är född på 80 -talet och i min värld har det varit känt länge att han anklagats för pedofili. Även R.Kelly minns jag diskussionerna kring. Minns inte när men 20 år sen kanske?

Oj! Jag är född på 80 -talet och i min värld har det varit känt länge att han anklagats för pedofili. Även R.Kelly minns jag diskussionerna kring. Minns inte när men 20 år sen kanske?
Men 20 år sedan då är vi på 1999. Vissa av de inlägg som skrivits har antytt kraftigt, om än inte sagt något rakt ut, att alla borde förstått att MJ var pedofil ytterligare 20 år före det (runt 1980).

Han var en av usa´s mest poppis o spelade artister och samarbetade med de flesta, gaga bl a om jag inte minns fel, jo jag är också förvånad över att förhållandevis många ?? inte känner till honom öht.;)

Jag är väldigt ointresserad av musik. Alltid varit. Lyssnar på radio osv ibland men i övrigt så nej. Tror mitt maximala intresse var i tonåren och jag hade prenumeration på Mr Music 🙈 Enda undantaget var att jag var nördigt insnöad på NKOTB ett tag, nog mest pga att kompisen drog in mig i det.

Så. Ointresserad och läste inte musiknyheter, läste inte ens Okej vilket typ alla andra gjorde på ”min tid”.

Min passion låg i böcker. Inte musik. Det ska massivt stora förstasidesnyheter i standardmedia om jag ska ens uppmärksamma en nyhet om en artist eller liknande.

Jag såg en film om Jerry Lee Lewis som hyfsat ung. Ang hans äktenskap med Myra osv. Det var dokumentären som lockade - inte musikern eller musiken. Jag hade ingen aning vem han var innan. Hade inte vetat idag heller, än mindre om kontroversen, om jag inte råkat se den filmen.

Min far är både musikalisk och musikintresserad. Ni kan förstå hans sorg när han insåg hur förtappad jag blev. (Jag är dessutom helt tondöv...)

Men där är för mig anledningen att jag missat det som skrivits om R Kelly. Om ni däremot vill veta något om något mord som skett i Sverige de senaste tvåhundra åren så bara fråga ;)

Vad jag minns, var folk mer fascinerade och ifrågasättande till att MJ såg sig själv som ett barn, en som aldrig växt upp, och som bodde i ett nöjesfält tillsammans med en chimpans. Plus hans kosmetiska operationer, förstås. Jag minns att man pratade mest om just detta och hur obegripligt det var. Somliga tyckte det var rart (!) och gripande, sorgligt och ömkansvärt, medan andra tyckte han var knäpp kort och gott. Det pratades inte alls lika mycket om huruvida han egentligen var en pedofil. Idag är det helt annorlunda, tack och lov, man ser med andra ögon och har en helt annan medvetenhet, tror jag.

Exact @Lena Furberg Det ar en helt annan medvetenhet i dag om pedofelia.

Bade Leaving Neverland och Oprah interviewn har berort mig mycket ... Jag kan inte slappa hur skora de tva mannen fortfarande ar och hur speciellt James utstralar att han bara vill krypa ihop i fosterstallning och skydda sig sjalv.
Aven nar han sitter (formodligen medvetet?) med armarna pa armstoden i en inviterande oppen stallning, sjunker kroppen i hop och han snor benen runt varandra i en skyddande stallning.

Exact @Lena Furberg Det ar en helt annan medvetenhet i dag om pedofelia.

Bade Leaving Neverland och Oprah interviewn har berort mig mycket ... Jag kan inte slappa hur skora de tva mannen fortfarande ar och hur speciellt James utstralar att han bara vill krypa ihop i fosterstallning och skydda sig sjalv.
Aven nar han sitter (formodligen medvetet?) med armarna pa armstoden i en inviterande oppen stallning, sjunker kroppen i hop och han snor benen runt varandra i en skyddande stallning.
Precis det reagerade jag också på. Och Oprah påpekade något jag redan sett i filmen och ännu mer i går: medan Wade pratar om I pratar James om you. Han distanserar sig. Det var smärtsamt att se det så tydligt.

Men överhuvudtaget verkade båda männen mer skadade när man såg dem hos Oprah än i filmen.

Han var en av usa´s mest poppis o spelade artister och samarbetade med de flesta, gaga bl a om jag inte minns fel, jo jag är också förvånad över att förhållandevis många ?? inte känner till honom öht.;)
Jag är inte intresserade av populärmusik på den nivån att ens funderar på att lägga tid på att hänga med i vilka som är poppis eller vilka som samarbetar. Totalt ointressant.

Visst lyssnar jag på musik ibland. Mycket gamla favoriter (från 70-80-talen), som jag inte tröttnar på blandat med lite klassiskt och nyare bekantskaper. Med några års intervall upptäcker jag en "ny" artist som jag faktiskt tycker kan vara värd att ladda ner mer än enstaka låtar av (kommer på totalt tre under de senaste 15 åren). Men ska jag välja att ha något i öronen föredrar jag i åtta fall av tio en radiodokumentär.

Men 20 år sedan då är vi på 1999. Vissa av de inlägg som skrivits har antytt kraftigt, om än inte sagt något rakt ut, att alla borde förstått att MJ var pedofil ytterligare 20 år före det (runt 1980).

Jag menade att det måste varit minst 20 år sen jag hörde om R.Kelly och pedofilanklagelserna.

Jag håller med men det som är i både RK fall o MJ att många försökt få fram sanningen men artisterna har haft resurser på en annan nivå .
Fast jag tror detta handlar om en annan nivå, där i just de här kändisfallen och även såklart i 'vanliga dödligas' fall där det handlar om maktstrukturer, att det faktiskt är omgivningen som tillåter såna här saker när det klassas som 'allmän kännedom' - 'vi har hört detta i många år' - 'det är ju uppenbart men ingen säger något' - att det faktiskt är omgivningen som tillåter det hända. Människor som utsätter andra för övergrepp av den här sorten blir untouchable på grund av sitt kändisskap. De lever inte i samma verklighet som oss och vi skapar dessa kändisar och deras bubbla de får leva i.

Precis det reagerade jag också på. Och Oprah påpekade något jag redan sett i filmen och ännu mer i går: medan Wade pratar om I pratar James om you. Han distanserar sig. Det var smärtsamt att se det så tydligt.

Men överhuvudtaget verkade båda männen mer skadade när man såg dem hos Oprah än i filmen.
Jag har bara börjat titta på Oprah-programmet. Men jag tänker att en faktor som spelar in är att det är en helt annan situation än dokumentären. Där sitter de som intervjuas i lugn miljö, förmodligen med ett fåtal personer. Hos Oprah sitter de på en scen framför en studiopublik. James Safechuck arbetar (enligt Google) tydligen som programmerare idag, medan Wade Robson har stannat i musikbranschen och gått vidare där. Jag gissar att han är betydligt mer van vid och kanske mer bekväm med situationer liknande den hos Oprah än James. Sen behöver det inte ha någon betydelse, men det kan som som sagt vara en faktor.

Jag har bara börjat titta på Oprah-programmet. Men jag tänker att en faktor som spelar in är att det är en helt annan situation än dokumentären. Där sitter de som intervjuas i lugn miljö, förmodligen med ett fåtal personer. Hos Oprah sitter de på en scen framför en studiopublik. James Safechuck arbetar (enligt Google) tydligen som programmerare idag, medan Wade Robson har stannat i musikbranschen och gått vidare där. Jag gissar att han är betydligt mer van vid och kanske mer bekväm med situationer liknande den hos Oprah än James. Sen behöver det inte ha någon betydelse, men det kan som som sagt vara en faktor.
Jodå, så tänkte jag också. Det är en situation som ingen av dem antagligen vill ha, mer anspänning än att sitta heldagar med ett mycket litet filmteam.

Wade berättar dessutom att han just blivit mordhotad för att han skulle vara med hos Oprah.

Jag uppfattade det inte så, att det handlade om medverkan i just denna intervju, utan att det händer honom att han blir utsatt för dödshot efter att han alls gick ut med detta och att 'senast igår kväll' fick han ett nytt dödshot.
Mycket möjligt, men jag kopplade det till programmet. Fast jag menade egentligen inte att han satt som en spik och var livrädd för att han blivit mordhotad just där, utan mer för att all offentlighet förmodligen är obehaglig när man just fått hot mot sig.

Mycket möjligt, men jag kopplade det till programmet. Fast jag menade egentligen inte att han satt som en spik och var livrädd för att han blivit mordhotad just där, utan mer för att all offentlighet förmodligen är obehaglig när man just fått hot mot sig.
Nu tror ju jag att ffa Wade är rutinerad vad det gäller offentlighet just på grund av dels MJ dels sin egen karriär och att båda har gett upphov till obehag, men att dödshot är något som han fått i synnerhet efter att han gått ut med sin historia, som ju skedde innan leaving neverland, i en CBS-intervju tror jag det var. Som koreograf till N'sync och alla gräl mellan boybands är han nog van vid offentlighet menar jag.
Apropå boybands är en av de mest aggressiva offentligt just nu en annan av MJ's fd pojkar som nu är en vuxen fd boybandsprofil.

Nu tror ju jag att ffa Wade är rutinerad vad det gäller offentlighet just på grund av dels MJ dels sin egen karriär och att båda har gett upphov till obehag, men att dödshot är något som han fått i synnerhet efter att han gått ut med sin historia, som ju skedde innan leaving neverland, i en CBS-intervju tror jag det var. Som koreograf till N'sync och alla gräl mellan boybands är han nog van vid offentlighet menar jag.
Apropå boybands är en av de mest aggressiva offentligt just nu en annan av MJ's fd pojkar som nu är en vuxen fd boybandsprofil.
Ja, hans fru berättade ju i filmen att familjen fått hot.

Sedan tror jag inte att man någonsin kan känna rutin när det gäller hot, i synnerhet när man har familj. Att vara offentlig som koreograf tror jag inte hjälper.

Ja, hans fru berättade ju i filmen att familjen fått hot.

Sedan tror jag inte att man någonsin kan känna rutin när det gäller hot, i synnerhet när man har familj. Att vara offentlig som koreograf tror jag inte hjälper.
Han har ju liksom inte bara varit 'en koreograf' bland alla andra, han har stått ut en hel del under den period boybands var som hetast och det var rubriker dagligen gällande konkurrensen de hade sinsemellan. Jag jobbade som grafiker då och vi tryckte en musiktidning på vårt civiltryckeri så därför minns jag wade från innan detta med leaving neverland, men som boybandskoreograf och inte som en av MJs pojkar.

Han har ju liksom inte bara varit 'en koreograf' bland alla andra, han har stått ut en hel del under den period boybands var som hetast och det var rubriker dagligen gällande konkurrensen de hade sinsemellan. Jag jobbade som grafiker då och vi tryckte en musiktidning på vårt civiltryckeri så därför minns jag wade från innan detta med leaving neverland, men som boybandskoreograf och inte som en av MJs pojkar.
Ja, att han jobbat med Britney Spears måste ju också anses jättestort.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 428
Senast: Johanna1988
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har... 2
Svar
39
· Visningar
7 313
Senast: mars
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 385
Senast: Liran
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka