Lär mig allt ni kan om Dvärghamster!

Sv: Lär mig allt ni kan om Dvärghamster!

Lånar systers anv namn.

Man ska inte ha dem på golvet, för de är så små att de lätt kommer bort. Kan komma in i små, små springor. En dvärghamstersort, Roborowski, kommer t.o.m. igenom gallret, så då ska man skaffa en plastbur. Men dvärghamstrar trivs i en stor låda full med leksaker. Där kan de vara ett par timmar varje kväll. De älskar jordnötter. Det är extra kul med de oskalade, min sista brukade "brottas" med sina och flög runt som en dåre så fort han fick en. Man ska inte ge dem hö eller halm, för då kan det gå hål i deras kindsäckar så att de inte kan äta. Ska man åka bort någon dag behöver någon bara ge dem mat och vatten, de klarar sig en dag. Dvärghamstrar äter oftast inte mer än de mår bra av, så de kan ha fri tillgång till mat. De vill gärna ha grönsaker varje dag, men bara rumstempererade saker, och inte för vattniga. I tomat och gurka t.ex. ska man skära bort det mittersta och ge dem det andra.

Lycka till!!!!!!!!!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 492
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 459

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka